UrgeLoL Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Man trenger vel ikke ha 10 -20 spill installert på disken hele tiden?? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Men hva om data er komprimert på Blu-ray discen for så å bli dekomprimert idet den skrives på harddisken?? 7212233[/snapback] Hehe, å lese 5gig med data fra disken tar nøyaktig like lang tid, uansett om den er komprimert eller ikke. Forskjellen er at 5gig med data kan bli mer enn 5gigg etter at de er pakket ut. 7212278[/snapback] HEHE, poenget var jo at om Blu-ray driven leser komprimert 2,5 GB data fra discen inn i rammen der den bli pakket ut for så å bli skrevet til harddisken der den fyller opp 5 GB! Ikke gjør deg dumm. 7212291[/snapback] Eh ja men da leser den jo bare 2,5gig og disken er bare halvfull. Det sier seg selv at det tar kortere tid å lese en disk som bare er halvfull. Komprimert eller ikke. Komprimering har ingenting med saken å gjøre. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) Men, var det ikke rapportert at installasjonen tok 5 GB når den var på harddisken? Altså den kan ha vært mindre på discen?? Endret 3. november 2006 av Mgs Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Kjempeflotte greier, at vi kan benytte oss av HD'en til å korte ned evt. loadetider.. Ridge Racer er ikke de aller værste på loadetider, men uansett ett kjempepositivt tiltak.. Noen spill blir nesten total-ødelagt pga. loadetider, Smackdown vs. Raw pleier f.eks å være grusomt... Håper at dette blir en trend å gi oss denne muligheten. Tror forresten at det bare er tull at det vil ta 9 minutter, selv om det er 5 GB som skal installeres. Installasjonsfilene vil helt sikkert være komprimert med zip eller noe lignende, og HDD'en hiver det da ut lynraskt da den jobber mye raskere enn bluray-drevet. PS3 bør også kunne pakke ut filene fra zip-arkivet raskere enn en vanlig PC, pga. minnet er mye raskere. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) 3 minutter eller 9 minutter er uansett ikke så mye når det er en engangsinstallasjon. Når det i tillegg er valgfritt ser jeg overhodet ikke noe negativt med dette. 15 sekunders loadetid er ikke avskrekkende lenge, men det er klart at det frister med 4 istedet. Jeg synes dette er pluss i boken for ps3, så lenge det er valgfritt. Endret 3. november 2006 av ChaosPredicted Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Nettopp! At muligheten er der er bare positivt! Lenke til kommentar
PeserN Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Xbox har vel lagret det viktigste innholdet på hd`en i de fleste spillene siden halo om jeg ikke tar feil... Jeg trodde vertfall det var derfor halo tok lang tid å starte hvis man hadde spilt mange andre spill i mellomtiden f.eks Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 altså, siden denne muligheten finnes, så vil man jo ikke få en optimal opplevelse av spillet hvis man ikke innstallerer det på disk. Før i tiden var det jo vanlig at man kunne ta en minimum, medium, og stor innstallasjon på pc-spill, og den store var jo helt klart å foretrekke. Hvis man må drive å innstallere spill, så er jo 20 og 60 gig fort veldig lite... de fleste som har konsoll vil jo gjerne ha en god del spill også til den. Ser fort på det som et tiltak å måtte avinnstallere for så og innstallere igjen... mange som kommer til å mislike dette. Konsoller er blitt som mobiler... mest mulig rask inn i den, som minimalt med folk får bruk for. På en annen side ser jeg jo helt klart fordeler ved det, men jeg er jo også ganske kyndig når det gjelder data også, men for folk som bryr seg mitt en hvis plass, så tror jeg det kan bli mer irritasjon enn glede. Mange ønsker seg plug n play når de kjøper en konsoll... så dette er jo en litt "skummel" trend. Lenke til kommentar
nilox Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) Ser ikke noe annet enn at dette er veldig positivt. Har lenge lurt på om de skulle gjøre noe slik og nå skal de altså det. Så lenge det er valgfritt ser jeg absolutt ingen problemer med det. Skjønner ikke hva man klager over, hadde muligheten ikke vært der hadde man sikkert klaget over det... det hadde iallefall jeg. Edit: dessuten syns jeg det er bedre at maskina holder kjeft enn at den har en lynrask Blu-Ray-spiller.. Endret 3. november 2006 av Polluks Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Dette er teit. Burde vært korte loadingtider uansett om man må innstallere noe på harddisken eller ei, spør du meg. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Dette er teit. Burde vært korte loadingtider uansett om man må innstallere noe på harddisken eller ei, spør du meg. 7213047[/snapback] LOL! Er du seriøs? 15 sekunders loadetid kan ikke sies å være veldig ille til å være en konsoll, og når du på toppen av det hele får muligheten til å redusere det til 4 kan man vel ikke annet enn å være fornøyd. :!: Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 For å svare på et par ting her. Angående at de kunne påkostet seg en bedre blue ray spiller som var verdt og skryte av. Vel, teknologien er ikke billig. Å når man tenker på at folk enda klager på prisen så var det nok et ok kompremiss. Å jeg så ikke at det ikke var en multimedia konsoll? Tok ikke den helt Nordlum..... Angående at man vil ha mange spill til konsollen og hardiskplassen blir litt liten. Vel, nå er det jo for det første valgfritt. Så spillene er meget spillbare uten. Å da er det jo naturlig at man ikke trenger å ha ALLE inne samtidig. Man har bare de man bruker mest. inne, og resten kjører man gledelig fra disken som alle andre konsoller. At dette fører oss nærmere PC er jo ingen tvil om. Men så lenge det er valgfritt så ser jeg ikke det store problemet. Her gir utviklerene oss en mulig løsning på noe som kan irritere mange. Å her sitter vi igjen og syter og klager over at det ikke er bra nok. Det er en bra løsning på et problem som egentlig ikke er et problem. Det er bare en luksusløsning for de som bare ikke "KAN VENTE I 14 SEC!" Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) Jeg gikk fra PC-spilling til konsoller for det jeg ville bruke minst mulig tid på oppsett, installasjon og tøys. Men nå føler jeg spillkonsollene blir mer og mer lik PC'er-Nettlesere -Harddisk -Linux -Installasjon -Media-avspilling -Minnekortlesere Hvor skal dette ende? 7210452[/snapback] Hvis du mener dette i en negativ forstand så er det jo ikke værre enn og ikke bruke disse "PC'ishe" valgene og nettop bare putte inn cd'en og spille... Trenger ikke noe mer i grunn For å svare på et par ting her. Angående at de kunne påkostet seg en bedre blue ray spiller som var verdt og skryte av. Vel, teknologien er ikke billig. Å når man tenker på at folk enda klager på prisen så var det nok et ok kompremiss. Å jeg så ikke at det ikke var en multimedia konsoll? Tok ikke den helt Nordlum..... Angående at man vil ha mange spill til konsollen og hardiskplassen blir litt liten. Vel, nå er det jo for det første valgfritt. Så spillene er meget spillbare uten. Å da er det jo naturlig at man ikke trenger å ha ALLE inne samtidig. Man har bare de man bruker mest. inne, og resten kjører man gledelig fra disken som alle andre konsoller. At dette fører oss nærmere PC er jo ingen tvil om. Men så lenge det er valgfritt så ser jeg ikke det store problemet. Her gir utviklerene oss en mulig løsning på noe som kan irritere mange. Å her sitter vi igjen og syter og klager over at det ikke er bra nok. Det er en bra løsning på et problem som egentlig ikke er et problem. Det er bare en luksusløsning for de som bare ikke "KAN VENTE I 14 SEC!" 7213084[/snapback] Word! Endret 3. november 2006 av Lakus Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Så sant som det er sagt Lakus. Personlig ønsker jeg å begrense antall elektroniske elementer i stuen til et minimum, og at PS3 i praksis blir en form for multimediaenhet passer meg midt i blinken. For dem som ikke trenger alle ekstrafunksjonene denne konsollen blir levert med er det ikke verre enn å velge å ikke bruke dem eller eventuelt kjøpe en annen og billigere konsoll. Lenke til kommentar
Shaper^ Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 hvis jeg kommer til å skaffe meg ps3, så skal jeg legge inn de spillene jeg spiller mest for å få ned loading timene, veldig praktisk egentlig, og du får liksom litt større disk enn 20 gigg, så du kan jo legge inn ett par stykker. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Skjønner ikke helt hvorfor man skal påstå at dette er negativt.. blir like dumt som å påstå at det er negativt at en har muligheten til å kjøpe skinntrekk til setene i bilen - det er litt ekstra "luksus", men slett ikke noe man må ha. Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Nå er det jo slik at man kan ha større HDD enn 60 gig også...... Lenke til kommentar
nacho Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Det er bare tullete å mene at dette er negativt. Eneste jeg i det hele tatt kan komme på som er negativt med det, er at disken kan fort bli full om man installerer hvert eneste spill, men herregud, man kan da avinstallere de man ikke spiller. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Angående at de kunne påkostet seg en bedre blue ray spiller som var verdt og skryte av. Vel, teknologien er ikke billig. Å når man tenker på at folk enda klager på prisen så var det nok et ok kompremiss. Å jeg så ikke at det ikke var en multimedia konsoll? Tok ikke den helt Nordlum..... 7213084[/snapback] Så synes synes det er greit å få halvferdig komponenter i konsollen din? Finner ikke det bra at Microsoft kommer med en HD DVD, eller DVD-rom som var treig, (og det har de bevist med Halo 2, at DVD-rommen er for treg). Dette gjelder alle parter. Greit at Cell er nye, men den virker bedre gjennomtenkt en den Blu-ray addonen til PS3. Slik _jeg_ ser det. Tilbake til prisen, når de forventer at noen skal punge ut 5500,- for en konsoll, forventer jeg at den er i noen lunde stand. Under E3 2006, reklamerte de for PS3 at den skulle være et multimedia senter. Men hvis de leverer en treig Blu-ray spiller, som gjør ting tregere, kunne de satset bare på spill. Lenke til kommentar
KongRudi Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Men hvis de leverer en treig Blu-ray spiller, som gjør ting tregere, kunne de satset bare på spill. 7213734[/snapback] Så kan vi konkludere med mine meninger her, siden mine meninger er ekstra viktige for alle å lese: Joystiq hentet infoen fra en Nintendo fan-forum. (alarmbjelle) Genji installerer 4GB på 3 minutter (one time only installation) ifølge Sony, dermed reduserte dem loadetidene fra 15 til 3 sekunder. Jeg kan ikke skjønne hvorfor Ridge Racer isåfall skulle arbeide i slow-motion, og bruke 300% av tiden Genji bruker på å flytte 120% data over på Harddisken iforhold til Genji. (alarmbjellen durer videre) Bluray-spilleren er ikke treig... Det er bare feilinformasjon, i praksis vil den være nesten like rask som 360'en sin DVD-rom.. 360'en leser ryktignok de ytterste 5% av delen på DVD-platen, mye raskere enn PS3 sin BD-rom, deretter sakker den ned mer og mer ettersom den nærmer seg midten på platen.Bluray-drivet i PS3 derimot leser i samme farten over hele platen, hvis de kappleser 8GB vil 360 være bittebittelitt raskere, men i praksis vil de gjøre unna de 8 GB ca like raskt, og da er det slutt på plassen på DVD mens Bluray'en kan fortsette å lese masse mere informasjon som ikke er plass til på DVD.. Du trenger ikke være ekspert for å slette HD-installasjonen, sannsynligvis blir det like enkelt som på PSP. Isåfall trykker du på PS-knappen (midt på kontrolleren, tilsvarende 'Home-knappen' på PSP), da får du spørsmål om du vil avslutte evt. spill og gå inn på user-interfacet, velg 'Yes', deretter flytter du deg fra 'Users' bort på 'Game', bla ned til Harddisk, trykk X, bla deretter Ridge Racer, trykk trekant, flytt to hakk ned til delete, trykk X, så er det borte vekk.. Slik sletter du informasjon på memsticken på PSP, og er ganske sikker på at dette blir fremgangsmåten på PS3. Tar ca, 4-5 sekunder.. Håper dette oppklarte litt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå