Nastro Azzurro Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Leste noe inntressant på en webside her forleden... Siden ps3 har en 2x bluray spiller, vil det ta 9 minutter å innstallere ridge racer på 5gb. Skal da sies at innstallasjonen er valgfri da, men det vil jo speede opp loade tidene.... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) Blir sikkert verdt det meiner eg. Om loadingtidene blir betydelig redusert så hadde eg ikkje hatt noe i mot det. EDIT: Denne skulle vel ha blitt plassert i Diskusjonsdelen av forumet? Endret 3. november 2006 av Mala Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Hmmm, nå skal de altså begynne å installere spillene også? Forskjellen mellom PC og konsoll blir mer og mer borte. Er det slik på andre konsoller også? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Man legge jo bare inn de mest nødvendig filene,ikkej heile spillet. Men ja er enig med deg at forskjellene mellom PC og konsoll blir meir og meir utvisket. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Jeg gikk fra PC-spilling til konsoller for det jeg ville bruke minst mulig tid på oppsett, installasjon og tøys. Men nå føler jeg spillkonsollene blir mer og mer lik PC'er -Nettlesere -Harddisk -Linux -Installasjon -Media-avspilling -Minnekortlesere Hvor skal dette ende? Lenke til kommentar
ImmortalTechnique Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Leste noe inntressant på en webside her forleden... Siden ps3 har en 2x bluray spiller, vil det ta 9 minutter å innstallere ridge racer på 5gb. Skal da sies at innstallasjonen er valgfri da, men det vil jo speede opp loade tidene.... 7210341[/snapback] Har du en link? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Jeg gikk fra PC-spilling til konsoller for det jeg ville bruke minst mulig tid på oppsett, installasjon og tøys. Men nå føler jeg spillkonsollene blir mer og mer lik PC'er-Nettlesere -Harddisk -Linux -Installasjon -Media-avspilling -Minnekortlesere Hvor skal dette ende? 7210452[/snapback] Gamle konsoller er fortsatt hva de engang var. Hold deg til disse dersom du ikke liker at utviklingen går fremover.. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Jeg gikk fra PC-spilling til konsoller for det jeg ville bruke minst mulig tid på oppsett, installasjon og tøys. Men nå føler jeg spillkonsollene blir mer og mer lik PC'er-Nettlesere -Harddisk -Linux -Installasjon -Media-avspilling -Minnekortlesere Hvor skal dette ende? 7210452[/snapback] Gamle konsoller er fortsatt hva de engang var. Hold deg til disse dersom du ikke liker at utviklingen går fremover.. 7210756[/snapback] Joda, men jeg ønsker jo fortsatt grafiske, og spilltekniske fremskritt da. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Jeg er vel mere av den typen fyr, som kjøper et spill, og liker å sette meg ned for å kunne spille det med en gang. Greit at det ikke er nødvendig, men det viser bare at det kanskje ikke var så lurt å bygge inn Blu-ray spilleren inn i PS3. Lenke til kommentar
Bromlexl Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Jeg er vel mere av den typen fyr, som kjøper et spill, og liker å sette meg ned for å kunne spille det med en gang. Greit at det ikke er nødvendig, men det viser bare at det kanskje ikke var så lurt å bygge inn Blu-ray spilleren inn i PS3. 7210847[/snapback] Vel da gjør du det når du setter deg ned etter å ha kjøpt det. For så når du er ferdig med spilleøken. Setter det på install og går og gjør noe annet. Så loader det bra neste gang du spiller Hvorfor skal alle ta dette som en ENTEN/ELLER situasjon?? Damn, hvorfor ikke være litt fleksible her. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Fordi, de kunne levert en Blu-ray spiller, som var noe å skryte av. Da de reklamerer for at den skal være en "multimediaspiller". Da forventer at jeg kan bruke forskjellige løsninger med en gang. Men det stemmer det du sier. Vil ikke tro at ved første spilleøkt, at du har kommer så langt at du merker til loadetiden. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Joda, men jeg ønsker jo fortsatt grafiske, og spilltekniske fremskritt da. 7210824[/snapback] Dersom konsoller skal holde følge med PC'en kvalitetsmessig er jo det eneste logiske skritttet å benytte seg av samme teknologier som PC. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Uanset så er jo dette noe du kan velge sjøl. Driter du i loading tidene så hiver du i spoillet og tar det derifra. Uanset så har du valget,og med HDD-plassen PS3 byr på så er jo det greit å utnytte den også på denne måten. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Pfft. Sett på The Doors - Light My Fire, sett deg tilbake, nyt og hør den ferdig. Stikk på kjøkkenet, hent drikke og snacks og spillet er ferdig innstallert innen du er tilbake. Jeg vil anta installasjon er en ganske smertefri prosess uansett. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Og det at en webside sier at det tar 9 minutter er jo ikke akkurat en veldig sikker kilde? Hvordan har de kommet fram til de 9 minuttene? Blu-ray leser 8 MB i sekundet. 5000 MB/8 MB = 625 Sekunder = 10,41 minutter. Men hva om data er komprimert på Blu-ray discen for så å bli dekomprimert idet den skrives på harddisken?? Vi får heller vente å se når maskinen bli lansert. Uansett er det ikke noe problem. Kan godt vente 5-10 minutter på en enganginstallasjon for å halvere loading tidene. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Men hva om data er komprimert på Blu-ray discen for så å bli dekomprimert idet den skrives på harddisken?? 7212233[/snapback] Hehe, å lese 5gig med data fra disken tar nøyaktig like lang tid, uansett om den er komprimert eller ikke. Forskjellen er at 5gig med data kan bli mer enn 5gigg etter at de er pakket ut. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Fant noe info som er mer troverdig. Subtle surprises were revealed, like the sound of the orchestra tuning that hums when a PS3 is turned on. Also unexpected was a feature in "Genji" to install the game, committing 4GB of data from the game's Blu-Ray disc to the PS3's hard drive — a three-minute one-time-only procedure available from the game's start menu that a Sony rep said cuts down in-game load times from about 15 seconds to four seconds. That's something Sony can offer, given that both versions of its console include a hard drive — 20GB and 60GB, respectively. Kilde Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) Men hva om data er komprimert på Blu-ray discen for så å bli dekomprimert idet den skrives på harddisken?? 7212233[/snapback] Hehe, å lese 5gig med data fra disken tar nøyaktig like lang tid, uansett om den er komprimert eller ikke. Forskjellen er at 5gig med data kan bli mer enn 5gigg etter at de er pakket ut. 7212278[/snapback] HEHE, poenget var jo at om Blu-ray driven leser komprimert 2,5 GB data fra discen inn i rammen der den bli pakket ut for så å bli skrevet til harddisken der den fyller opp 5 GB! Endret 3. november 2006 av Mgs Lenke til kommentar
PapaDon Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 problemet er når harddisken er full... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå