Blippblopp Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Må fixe litt for å få diskene mine til å yte max i Mandrake 9.0. Hvor er det mest praktisk å legge inn ' hdparm -d1 /dev/hda ' osv... for at denne skal starte hver gang jeg booter...? Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 17. november 2002 Forfatter Del Skrevet 17. november 2002 Noen som kan hjelpe nå? Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 17. november 2002 Del Skrevet 17. november 2002 Skulle det være nødvendig å "legge det inn" da. Det du setter med hdparm, skulle holde seg konstant det, eller? Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 nei, det må skrives inn i etter kver oppstart. men det går nok an å fixe det en plass. sjekk init.d og rc.d. er ikke så extremt erfaren med dette, så jeg vil vite det sjøl også... Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Er ABSOLUTT ikke noen guru på området, men det går kanskje an å legge det inn i /etc/fstat, der hvor du legger inn mounting av partisjoner. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Sjekk /proc/ide/hda/settings før du gjør noe, jeg er 99.9% sikker på at Mandrake kjører med dma som default, mdk 8.x og rh 7.x gjør det. Noe annet hadde jo vert veldig rart. Lenke til kommentar
drall Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Å legge det inn i "/etc/conf.d/local.start" virker fint i gentoo. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 hehe... fant en løsning. Legg til disse linjene i /dev/rc.d/rc.sysinit: #Fyre opp DMA action $"Aktiverer DMA: " hdparm -d1 /dev/hdX Kan også legge inn flere kommandoer i hdparm, f.eks -c1 som gir 32-bits ytelse over harddisken. Dette funka ivertfall under RedHat 8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå