suburban Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 har endel timer film tatt med mitt gamle sony handycam. når jeg nå prøver å få det over på, både pc og dvd recorder, er det noen grå striper nederst som ikke går bort. det finnes ikke tracking på kameraet. hvordan løser jeg dette problemet ? mvh bård Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Har ikke mulighet for å poste en skjermdump vell? Og hvis det er helt nederst kan du vell kanskje bare legge inn svart bakgrunn over der. Hvis du tar inn på PC og brenner ut på DVD forsvinner vell gjerne også linjene grunnet Safe-Areas?.. Lenke til kommentar
sokkhue Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Har hatt samme problemer med sony kamera før, spesielt med SONY dv kasetter!! Hvordan ser filmen ut visst du ser den på kameraet? Prøv eventuelt med en rensekasett Lenke til kommentar
Rocambole2 Skrevet 7. november 2006 Del Skrevet 7. november 2006 Har inntrykk av at det er slik med alle analoge opptak, enten de nå er tatt opp på Beta eller VHS, så er det oftest noe grums nederst - men det synes jo ikke på vanlige TV'er, bare på PC-skjermen (og muligens på moderne flatskjerms-TV'er?) Lenke til kommentar
suburban Skrevet 9. november 2006 Forfatter Del Skrevet 9. november 2006 jeg vil vel tro at en rensekassett gjør susen, dette utstyret har ligget i flere år nå uten å ha vært i bruk, men sist det ble brukt (vist på tv) var ikke stripene der, det er jeg temmelig sikker på. nå er stripene på absolutt alle kassettene jeg har. Lenke til kommentar
kamramann Skrevet 9. november 2006 Del Skrevet 9. november 2006 Flimmer, støy og striper nederst i bildet på film fra videokassetter skylles veldig ofte hvordan de blir oppbevart. Videokassetter skal oppbevares "STÅENDE". Ligger kassettene blir det ofte ujevnheter på tapens nedre kant og det gir seg utslag i dårlig bildekvalitet helt nederst i bildet. Oppbevaring av kassettene er meget viktig. De bør oppbevares som nevnt stående, bør helst ha støvtett cover og jevn temperatur (ikke for varmt). Det er også viktig at de ikke blir utsatt for magnetisme. Høytalere er en av kassettens verste fiender. Lenke til kommentar
suburban Skrevet 11. november 2006 Forfatter Del Skrevet 11. november 2006 Flimmer, støy og striper nederst i bildet på film fra videokassetter skylles veldig ofte hvordan de blir oppbevart. Videokassetter skal oppbevares "STÅENDE". Ligger kassettene blir det ofte ujevnheter på tapens nedre kant og det gir seg utslag i dårlig bildekvalitet helt nederst i bildet. Oppbevaring av kassettene er meget viktig. De bør oppbevares som nevnt stående, bør helst ha støvtett cover og jevn temperatur (ikke for varmt). Det er også viktig at de ikke blir utsatt for magnetisme. Høytalere er en av kassettens verste fiender. 7252131[/snapback] tror du ikke at det er mulig å få dette fixet ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå