Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

96 mod. 850 2.0T 170 000km


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Holder på å spare opp penger, og skal kjøpe 850`n til mor etterhvert :)

 

Jeg vet hele historien på bilen, den har vært i familien hele tiden. Den er veldig godt passet på og alle servicer fulgt. Den har gått 170 000km nå og er en 1996 modell, (koksgrå sedan med original vinge).

 

Er det noen andre ting jeg burde sjekke for å ikke få noen overraskelser?

 

Det jeg kommer til å gjøre med bilen i kronologisk rekkefølge ettersom jeg får råd er:

 

1. Effektanlegg, trolig fra BCB (åpen for forslag). Skal ha med "skjön turbosang" ;) Og muligens et åpent filter i tillegg, men usikker på den, liker ikke at motoren kan dra inn alt støvet og dritten.

 

2. Grommere felger/dekk. Skal prøve å få satt på noen råe originale Volvo-felger.

 

3. Bygge om til Xenon i nærlys -og fjernlyskastere (koslig med lys :) ) Muligens også i grøftelysa, slik at det blir et komplett Xenon-lysbilde :) (hvis lommeboka tillater det) Da hadde det også vært ålreit å fått tak i noen dioder som lyser hvitere til parklysa, om det er mulig til de pæresoklene der.

 

3/4. Nye lykter (hvis de er penere enn originale riktignok).

 

5. Muligens senke.

 

Kom gjerne med råd og tips :)

 

Skal sette opp et regnestykke på hvor mye det lille "Xenon-prosjektet" vil koste, så andre som kanskje har tenkt på det samme kan se..!

 

:w00t::dremel:

Endret av Magnalf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs om jeg lar vær med Xenon i nærlysa, ettersom jeg har fått greie på at hvis det skulle skjedd en ulykke forursaket av f.eks blending fra min bil kan jeg få all skyld, det er litt kjipt :S Men i fjernlysa er det faktisk lovlig uten høydejustering, etc så der skal jeg ha uansett, tror det er det samme for grøftelys (y)

 

Uansett, kostnadene på noe sånt, med kit fra www.dybvik-trading.no (eller www.fremtidenslys.no om du vil) ville blitt noe sånt som dette:

 

Hvert sett koster 2490,- samme hva slags pæretype (bortsett fra H4 BiXenon, men det er uaktuelt til denne bilen uansett)

 

Totalt: Kr 7470,-. Drøyt, hehe

 

Dropper man i nærlysene, kan man slå av 2490,- og det blir

 

Kr 4980,- for fjernlys og spredere i Xenon :)

 

Spørs om ikke jeg bare nøyer meg med fjernlysene, får se..hehe :)

 

Noen som vet om det er noe særlig forskjell mellom JSM og Kingwood settene?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...