Gå til innhold

Autoopdatering av klokke

Skywise

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har en N70 telefon. Under instillinger av klokke ser jeg det er noe som heter Autoopdatering. Noen som vet hvordan denne fungerer? Satt den i går, klokken er fortsatt 4 timer for kjapp  :!:

7209887[/snapback]

Nettverksoperatøren må støtte denne tjenesten, hvis det skal funke. Noe Telenor ihvertfall ikke gjør. Tror ikke de andre har støtte for denne tjenesten heller.

Endret av jasal
Lenke til kommentar

Hadde denne tjenesten aktivert på min gamle T610 for noen år tilbake når jeg var i usa. Det var grusom irriterende. Der byttet den selvfølgelig operatør som den selv ville. Og hver gang den fant en operatør med bedre dekning, så var klokka litt annerledes hos den operatøren, så jeg fikk spørsmål om jeg ville bytte tid flere ganger om dagen når jeg kjørte rundt.

Lenke til kommentar
Har en N70 telefon. Under instillinger av klokke ser jeg det er noe som heter Autoopdatering. Noen som vet hvordan denne fungerer? Satt den i går, klokken er fortsatt 4 timer for kjapp  :!:

7209887[/snapback]

Nettverksoperatøren må støtte denne tjenesten, hvis det skal funke. Noe Telenor ihvertfall ikke gjør. Tror ikke de andre har støtte for denne tjenesten heller.

7210468[/snapback]

Det der stemmer ikke.

Arbeids telefonen min (Q tek S200) oppdaterte seg selv til vinter tid.

(mulig det ligger i program varen på telefonen).

Autoopdatering funker slik at den justerer seg etter klokken på data`en når du er tilkoblet.

Lenke til kommentar

7209887[/snapback]

7210468[/snapback]

Det der stemmer ikke.

Arbeids telefonen min (Q tek S200) oppdaterte seg selv til vinter tid.

(mulig det ligger i program varen på telefonen).

Autoopdatering funker slik at den justerer seg etter klokken på data`en når du er tilkoblet.

7213273[/snapback]

Automatisk sommer-/vintertid har ingenting med det det her er snakk om... Du snakker om tidssone, mens vi snakker oppdatering av tid (timer/minutt/sekund)... Når du sier at autooppdatering justerer seg etter data'n, så må du vel snakke om synkronisering da, noe som igjen ikke har noe med autooppdateringsvalget i en Nokia-telefon å gjøre! Så.. BULL...

Endret av jasal
Lenke til kommentar
Har du prøvd det?

Min telefon oppdaterer klokken (synkroniserer med klokken på pc`n) hver gang jeg kobler til telefonen.

7223621[/snapback]

Ja, jeg har prøvd og det funker ikke på Nokia-telefoner... Jeg har en Nokia N73 nå, å der har de forandret teksten på denne innstillingen. Det står nå "nettverksoperatørtid" istedenfor bare "automatisk oppdatering" under klokkeinnstillingene, så det er ganske klart hva slags oppdatering det da er snakk om vil jeg tro.

Endret av jasal
Lenke til kommentar
Har du prøvd det?

Min telefon oppdaterer klokken (synkroniserer med klokken på pc`n) hver gang jeg kobler til telefonen.

7223621[/snapback]

Den typen oppdatering/synkronisering du her prater om en forbeholdt windows mobiler/ pdaer. Denne typen synkronisering (ikke oppdatering, bare synk med systemklokka) er et valg man kan checke/unchecke i ActiveSync.

Et alternativ som trolig så dagens lys som et tiltak for å lette dagene til eierne av enheter med wm2003se og tidligere, altså av typen som "formateres" ved flatt batteri.

På min E61 heter dette valget "Nettverksoperatørtid". Som nevnt tidligere i tråden er dette da en synk med operatøren blant annet til hjelp ved bytte av tidssoner osv. Som glosi antyder er denne tjenesten a bit annoying, vel og merke så lenge man søker etter nett automatisk. Manuelt valg er tingen. ;)

Endret av ..Bjørnar..
Lenke til kommentar

Visste noen kom til å kommentere at jeg hadde på automatisk nett :p Men funket dårlig med manuelt da det var forskjellig dekning overalt nesten. Jeg kunne jo også slå av automatisk nettverkstid, noe jeg også var for dum til å gjøre ;) hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...