EinarEriksen Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Mastercard vil gjøre det mulig å betale med mobilen, og holder nå på å teste ut en ny tjeneste sammen med Nokia. Les mer Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Nå sitter jeg på mobilen uten mulighet til å sjekke saken selv, men bruker de virkelig tasteuhyret Nokia 3220 i et slikt prosjekt? Skulle nesten tro det egentlig skulle stå nokia 3250... Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Skal stå 3220. Eneste telefonen fra Nokia som er lansert i en NFC-versjon. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 helt galskap å avskaffe koden på noe som skal kunne leses på avstand. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Nå sitter jeg på mobilen uten mulighet til å sjekke saken selv, men bruker de virkelig tasteuhyret Nokia 3220 i et slikt prosjekt? Skulle nesten tro det egentlig skulle stå nokia 3250... 7209880[/snapback] Samme sier jeg. De kunne nå valgt en litt mer teknisk mobil når de først skal prøve seg på et slik område.. Men men.. Hva kan nå vi gjøre med det Og ja.. jeg fikk meg med at Nokia 3220 er den eneste mobilen som er lansert i en NFC-versjon. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 NFC-versjon 7209977[/snapback] Altså er det dekselet med lysdioder som kan skrive i lufta avgjørende? Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Nei, NFC har ingenting med det å gjøre NFC er bare en slags brikke som kan leses på kort avstand. Kredittkort med slike innebygget finnes i en rekke land. Eneste forskjell MasterCard har gjort, er å bruke 3220 med slik brikke innebygget istedenfor kredittkort. Nokia har lansert en egen 3220 med NFC, i tillegg til den vanlige 3220. Men NFC-versjonen er en sjelden sak. Lenke til kommentar
kvakkster Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Jeg stiller et stort spørsmål til sikkerhet sammenlignet med dagens løsninger. Å la mobilen betale uten å taste en eneste kode, øker da sannsynligvis tyveri av mobiltelefoner, noe som er ganske utbredt pr idag. Nei, jeg hadde aldri tatt i bruk denne løsningen. Fingeravtrykklesern er veien å gå. En stund tilbake leste jeg at det er gjennomføres/har gjennomført en testperiode på dette i tyskland. Noen som kan avkrefte/bekrefte og evt har mere info? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg