Gå til innhold

Hvor mye minne trenger du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hehe jeg stiller meg undrende til alt pratet om vista.

 

sålangt jeg ser er det bare en DRM flause som gir deg muligheten til spille det nye Halo spillet og en god unskyldning for å bruke penger på pc'n :)

 

ps: linux er oppskrytt. det tok 3 minuter ut i installasjonen for alle ubuntu versjonene jeg hadde til å klikke. og jeg som gleda meg til å prøve greiene.

Lenke til kommentar

Gikk glatt å installere Linux her, eneste jeg fikla mye med var partisjoneringen. Men Linux trenger jeg ikke mye minne til, der driver jeg som regel bare med småting (jeg ellers også ville gjort i Windows). Spill i Linux har jeg egentlig ikke noe lyst til å surre med, har dog installert de få spilla Linux støtter native, men jeg har egentlig spilt meg lei på dem (Doom3, UT2004 o.l). Siden f.eks NWN2 er ganske krevende, kjører jeg det helst under Windows, vet ikke engang om det ville funket under Wine. Uansett, hadde ikke trengt 2GB om jeg ikke hadde spilt, da hadde 1GB vært plenty for meg.

Lenke til kommentar

Har selv 512mb på laptopen som deles med skjermkortet som får 128mb. altså 384mb igjen til Windows. Det har av og til dobbelt så høy sidevekslingsfil i forhold til ramen med bare noen Word dokumenter og firefox sider oppe. Kan komme opp i over 7-800mb over ramen så det tar maskinen noen minutter å komme seg tilbake (i en kort periode). Har akkurat bestilt mer, skal bli deilig :w00t:

Lenke til kommentar
har får tiden pc4200 twinmos 1024 ram på 533mhz, opplever en utrolig hakking og tenking når jeg kjører kaspersky virus scan.... har tenkt å kjøpe ny ram til den nevnte i signaturen... Er dette nødvendig? Kikket på testen, men fikk ikke så mye ut av den...

7228299[/snapback]

du opplever at maskina er treg under virussøk? ja, det var jo underlig da...

nei, hvis du kun plages av treg maskin under virussøk, så ikke gjør noe med "problemet".

Lenke til kommentar
har får tiden pc4200 twinmos 1024 ram på 533mhz, opplever en utrolig hakking og tenking når jeg kjører kaspersky virus scan.... har tenkt å kjøpe ny ram til den nevnte i signaturen... Er dette nødvendig? Kikket på testen, men fikk ikke så mye ut av den...

7228299[/snapback]

du opplever at maskina er treg under virussøk? ja, det var jo underlig da...

nei, hvis du kun plages av treg maskin under virussøk, så ikke gjør noe med "problemet".

7232949[/snapback]

 

Det er ikke så unormalt at maskinen er treg under virussøk. Men med en dobbeltkjerneprosessor vil du ikke merke så mye av dette (annet enn heftig arbeid på disken(e) da selvfølgelig). Mer RAM vil ikke gi noen særlig økning av ytelse under virussøk.

Lenke til kommentar

Det er kanskje litt OT, men vet noen hvor man bestemmer begrensningen eller limiten til "Tildelt minne" eller "Commit Charge"? Ser i testen at begrensningen/limit er 616000 kb høyere enn totalt fysisk minne. Jeg sliter litt med maskinen min for tiden og tipper dette har noe med problemene mine å gjøre. Min begrensning/limit er ca 1450000 høyere enn totalt fysisk minne og det virker helt feil. Så hvor kan jeg forandre denne? Noen som vet?

 

På forhånd takk :)

Endret av ih8myself
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...