RBW Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Har du nok minne i maskinen din? Vi sjekker ut forskjellen i ytelse mellom 512 MB, 1 GB og 2 GB systemminne. Les mer Lenke til kommentar
nilka Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Jeg må si jeg synes denne testen mangler det kanskje aller viktigste argumentet for mer minne. Hvor i alle dager er multitasking testen? Det er etter min erfaring først da man virkelig merker forskjell på hvor mye minne man har i maskinen. Bortsett fra denne åpenbare mangelen er det meget interessent med en test av hvor mye systemytelse kan økes med forskjellig mengde minne. mvh. Njáll Lenke til kommentar
sk1rty Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Tror at en av de største årsakene til at folk kjøper 2GB systemminne i dag er at Vista er rett rundt hjørnet og folk vil være på den sikre siden. Så har du også de som har behov for det da, gjennom videoredigering o.l. Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Hva med FEAR? Det er vel også et spill som spiser minne? Forøvrig merker jeg selv, mest forskjell ved inn og UTlasting av spill mellom 1GB og 2GB... Ellers god lesning Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) Skulle likt å sett hvordan forskjellige hastigheter av minnet fungerer jeg, det er det jeg sliter med å klare å velge nå, om jeg skal ha 5300 eller 6400 minne :\ Dark Missiah of Might & Magic hakker av og til på min E6400 med 1 gig dual chan RAM ddr2 5300 og et 7900 GS 512 RAM Endret 3. november 2006 av sinnadyr Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Har du nok minne i maskinen din? Vi sjekker ut forskjellen i ytelse mellom 512 MB, 1 GB og 2 GB systemminne. For mitt bruk (3D grafikk, flerkjøring av tyngre programmer, billedbehandling, osv.) blir 2 GB altfor lite. Jeg har 4 GB men opplever oftere og oftere at dette også blir i minste laget. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) Etter å ha oppgradert fra 1 til 2GB, vil jeg helt klart ikke gå tilbake. Spill som f.eks F.E.A.R spiser definitivt minne til frokost (var vel oppe i 1.4GB toppforbruk etter en runde). Var mye swapping med kun 1 GB, det var en plage å spille, rett og slett. Endret 3. november 2006 av Smirnoff Lenke til kommentar
ahaavald Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Interessant artikkel, så også at det var planlagt å kjøre en ny test med Core 2 Duo prosessor. Men hva med å kjøre med Vista, nå som er RTM versjon er rett rundt markedet tror jeg det er flere enn meg som er spent på hvor mye minne som skal til. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Er vel det samme som BF2 ligger på til tider, så etter å ha gått fra 1 ---> 2 GB så er det ingen vei tilbake. Kan vel hende at jeg ender opp på 3GB neste gang jeg kjøper manskin, Vista + mer minnekrevene spill som kommer fremover (kanskje) så er det greit å ha litt til over også... Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 bra tiltak, men som allerede nevnt, hvorfor er veklsing mellom programmer ikke tatt med? Selv datt jeg av på side 3 (sidevekslingsfil). Der refereres det til felter jeg ikke finner igjen på hverken min maskin eller på bildet som er i artikkelen: Hvis "Tildelt minne (kB) totalt" er høyere enn "Fysisk minne (kB) Totalt" betyr det at sidevekslingsfilen er i bruk, og systemet blir tregere. Se så på "Tildelt minne (kB) Totalt", denne bør være under "Fysisk minne (kB) Totalt". Det betyr nemlig at systemet har nok systemminne for øyeblikket. Se også på "Tildelt minne (kB) Topp". Finn ut hva denne tradisjonelt ligger på. Denne verdien bør også være under "Fysisk minne (kB) Totalt". Skriv gjerne om igjen den delen, og vurder å legg til piler/streker i bildet slik at det er litt enklere å oppfatte hva man skal se etter i task-manageren.. Lenke til kommentar
RBW Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Skriv gjerne om igjen den delen, og vurder å legg til piler/streker i bildet slik at det er litt enklere å oppfatte hva man skal se etter i task-manageren.. Okay, du har kanskje engelsk utgave av XP? Litt piler og slikt skal vi vel kunne ordne.. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 For mitt bruk (3D grafikk, flerkjøring av tyngre programmer, billedbehandling, osv.) blir 2 GB altfor lite. Jeg har 4 GB men opplever oftere og oftere at dette også blir i minste laget. Hvis 4 GB er for lite bør du ta en titt på OS-bytte; alternativt skaffe deg flere maskiner. Lenke til kommentar
Snowface Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 For mitt bruk (3D grafikk, flerkjøring av tyngre programmer, billedbehandling, osv.) blir 2 GB altfor lite. Jeg har 4 GB men opplever oftere og oftere at dette også blir i minste laget. Hvis 4 GB er for lite bør du ta en titt på OS-bytte; alternativt skaffe deg flere maskiner. 7209997[/snapback] Men 4 gb er det meste windows xp takler Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 ...Men 4 gb er det meste windows xp takler 7210006[/snapback] retelse: det er maks for windows xp (32bit) Lenke til kommentar
mkon Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Har 1024 gb og det holder i massevis for meg, er kun ved spill at jeg merker det blir brukt. Klart det hakker litt i bf under oppstart men takket være ikke high end skjermkort så kjører jeg på medium og det går greit nok for meg. Skulle jeg drevet med altfor mye samtidig ville jeg trengt dual core + mer ram så ser lite vits i mer enda Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Okay, du har kanskje engelsk utgave av XP? Litt piler og slikt skal vi vel kunne ordne..7209970[/snapback] Takker! Har 1024 gb og det holder i massevis7210024[/snapback] Jah, håper da virkelig én TB minne holder..! Lenke til kommentar
mysjkin Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Har 1024 gb og det holder i massevis for meg, 7210024[/snapback] 1024 GB skulle vel holde for de fleste vil jeg tro (men ikke siter meg på det om noen år) M. (unnskyld, darkz, den feilen der klarte jeg ikke la være å kommentere...) Lenke til kommentar
mkon Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Men det er sant! Neida, det er greit....trykkleifs ftw Lenke til kommentar
z10an Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Flott artikkel, noe jeg har lurt litt på. Har 1024+256 mb hjemme på laptopen og 1024 på jobb. Fungerer greit for meg. Men tenkte kansje å investere i en brikke til på 1gb hjemme. Men ser att jeg kan utsette det litt Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Med spill som BF2 og du kjører oppløsningen på maks av det skjermen din klarer og full eye candy så må/bør du har 2gb ram...ellers så vil du slite som bare det med lagging og lange loade tider fra brett til brett..det samme gjelder jo for så vidt med F.E.A.R. også... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå