Gå til innhold

er det noe vits å oppgradere fra 7800gt?

Lokkeand

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her med min 7800 gt og er vel og fornøyd. alle spillen går ikke på fullt men de ser veldig pene ut fordet. Tingen er at jeg kan få et flunkende nytt gainward 7950gt for ca halv pris. Spørsmålet mitt er da om jeg kommer til å merke noe særlig forskjell. :hmm:

De kortene er snakk om er

Gainward GeForce 7800GT 256MB GDDR3, PCI-Express,"U/3400PCX XP ViVo"

Gainward GeForce 7950GT 256MB,1,2ns DDR3 ,PCI-Express, "BP7950GT-256-GS-TV-DD"

Ellers i kassa er det en mist 500w 2gig billig corsair ram, at x2 3800+ og asus an8 sli premium.

takker på forhånd for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil nok ikke bli noen veldig stor forskjell, men litt mer eyecandy blir det. Eller litt mer fps alt etter som hva du ønsker.

Du bør søke litt rundt på nettet etter tester av de to kortene. Mest ideelt en test hvor begge er med. Så får du selv et bilde av forskjellene. Legg mest vekt på forskjellene i spilltestene.

Her har du noen linker til tester. Det finnes mange flere om du bare leter litt.

Test på bit-tech.net av 7950GT

Test på hardware.no av 7950GT

Test av 7800GT-kort på AnanTech

Får du det til en god pris er det jo opp til deg å bestemme om det er verdt det for deg.

Lenke til kommentar
Jeg sitter her med min 7800 gt og er vel og fornøyd. alle spillen går ikke på fullt men de ser veldig pene ut fordet. Tingen er at jeg kan få et flunkende nytt gainward 7950gt for ca halv pris. Spørsmålet mitt er da om jeg kommer til å merke noe særlig forskjell.  :hmm:

De kortene er snakk om er

Gainward GeForce 7800GT 256MB GDDR3, PCI-Express,"U/3400PCX XP ViVo"

Gainward GeForce 7950GT 256MB,1,2ns DDR3 ,PCI-Express, "BP7950GT-256-GS-TV-DD"

Ellers i kassa er det en mist 500w 2gig billig corsair ram, at x2 3800+ og asus an8 sli premium.

takker på forhånd for svar :thumbup:

7209420[/snapback]

halv pris er jo en bra deal det, men hadde jeg vert deg så hadde jeg ikke lagt i en krone til på skjermkort. bedre å vente til de nye dx10 kortene kommer. g8800 kortene :thumbup:

Lenke til kommentar

Takk for tester Lættis. ser at 7950 er vassere enn 7800gtx så derfor mye vassere enn 7800gt? Tar jeg feil? :hmm:

Men jeg vet ikke jeg as. Dette er vanskelig... og hvis man venter litt til så kommer det noe bedre.

iforhold til pris (litt over 1000 spenn) så er det utrolig fristende å kjøpe et nytt bedre kort. Men igjen nye kort på trappene, og jeg er ikke missfornøyd med 7800gt'n. Når jeg har muligheten til å gjøre et kupp så blir jeg veldig gira. men hvis jeg ikke ser så mye forskjell så er det ikke så nøye. kunne tenkt meg bf2 og bf2142 med 4xaa da... :p

Noen som har noe å tilføye?

Lenke til kommentar

Har også et 7800GT. Venter til Ati er ute med sitt R600 i februar en gang før jeg vurderer å bytte. Da får NVidia og Ati knive litt om priser først. Nå kommer jo straks DX10 og skjermkort med SM4.0. Mener det er lurt å vente på disse, spesielt når skjermkortet ditt faktisk duger greit i dag.

PS: Prosessoren din er litt småslapp. Husk at s939 produksjonen stoppes ved nyttår. Heller bruke penger på ny dualcore 939?

Lenke til kommentar

Godt poeng. cpuen er kanskje litt slapp. leker litt med tanken på å klokke den litt. eller kjøpe ny. noen cpuer til 939 som anbefales? Kanskje jeg må lage ny tråd så hw ikke blir sinte.

:ermm:

tror jeg dropper 7950gt, blir bare litt vel ivrig når jeg kan spare litt penger.

Ny tråd

Endret av Lokkeand
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...