comicz Skrevet 20. november 2006 Del Skrevet 20. november 2006 Kjenner desverre ikke AD-opplegg, men med OpenLDAP ville du typisk måtte ordne både nsswitch.conf og libnss-ldap.conf... Er vel en pakke som heter libnss-ldap under Debian, tror jeg? .... Lenke til kommentar
ProXymus Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Når jeg bruker kommandoene: wbinfo -u wbinfo -g Så får jeg opp windows brukerne og gruppene. Hvorfor får jeg da ikke opp brukerne/gruppene når jeg skriver getent passwd eller getent group? Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 Hva er outputen av getent group da? Sikker på at du har endret "/etc/pam.d/passwd"? Jeg vil forøvrig anbefale å prøve CentOS hvis du skal bruke dette til noe. Jeg slet selv veldig mye med å få det til å fungere i Ubuntu, og resultatet ble litt halvt. Så lastet jeg ned CentOS-server og valgte samba/filesharing i installasjonen. Det eneste jeg da trengte å konfigurere var smb.conf, krb5.conf og nsswitch.conf, så fungerte det utmerket. Lenke til kommentar
ProXymus Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 Hva er outputen av getent group da?Sikker på at du har endret "/etc/pam.d/passwd"? Jeg vil forøvrig anbefale å prøve CentOS hvis du skal bruke dette til noe. Jeg slet selv veldig mye med å få det til å fungere i Ubuntu, og resultatet ble litt halvt. Så lastet jeg ned CentOS-server og valgte samba/filesharing i installasjonen. Det eneste jeg da trengte å konfigurere var smb.conf, krb5.conf og nsswitch.conf, så fungerte det utmerket. 7341811[/snapback] Har ikke endret i "/etc/pam.d/passwd".. Skulle jeg det? Ja kan hende jeg prøver et annet OS snart hvis ikke det her går... Lenke til kommentar
cp-nilsen Skrevet 23. november 2006 Forfatter Del Skrevet 23. november 2006 (endret) Nei Mente såklart /etc/pam.d/samba, og det sa du du hadde fikset tidligere så.. Edit: siden du får opp informasjonen med wbinfo - prøv å sett rettigheter på en mappe til domeneadministrator. chown DOMENE+Administrator:root /mappe Edit2: du er sikker på at nmbd og winbindd starter skikkelig? cat /vat/log/messages | tail og se hva som står der. Endret 23. november 2006 av cp-nilsen Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 23. november 2006 Del Skrevet 23. november 2006 CentOS er vel et mer velegnet serverOS en ubuntu ja... Er en fri klon av RHEL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå