Gå til innhold

Blokkere hoster med .htaccess

Anbefalte innlegg

Jeg blir daglig spammet ned på siden min av roboter og forksjellige andre. Så derfor vil jeg blokkere ute de som jeg ser at er mest på siden min og bare gjør f***skap.

Felles for de er at de alle kommer fra enten hosten resolve.ru, eller layeredtech.com

Så da har jeg satt opp i htacces filen min:

order deny,allow
deny from .layeredtech.com
deny from .resolve.ru
allow from all

Hva er galt med denne? For jeg greier fremdeles ikke å blokere disse brukerne ute...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

order deny, allow betyr vel at deny kriteriene evalueres før allow.

Nå nekter du dem først tilgang, men gir dem tilgang igjen etterpå med å la allow from all bli evaluert til slutt.

Prøv å bytte om til order allow, deny og se om ikke det hjelper.

Lenke til kommentar

Hei igjen. Da har jeg endret htaccess filen min til

order allow,deny
deny from .resolve.ru
allow from all

men fremdeles uten hell. Har latt det være slik i hele kveld, men har likevel fått flere treff fra personer fra layerdtech og resolve...

Er det noen som vet om det i det hele tatt skal virke å stenge folk fra spesielle hoster ute? Jeg har prøvd å stenge meg selv ute, nextgentel.com, og da kom ikke jeg inn på siden.

Noen flere forslag? Å blokkere iper går ikke, da de bruker forskjellige iper hver gang de besøker siden.

Lenke til kommentar

Uten at jeg har peiling, så kan jeg jo i det minste tenke meg hvordan .htaccess-fila di blir lest gjennom av serveren, og ergo burde den, logisk sett, se slik ut:

order allow, deny
allow from all
deny from .resolve.ru

Eventuelt bare droppe allow? Som default tillater den jo alle uansett?

Lenke til kommentar

Hie igjen. Nå har jeg forandret htaccessen min til

Order Deny,Allow
Deny from layeredtech.com
Deny from resolve.ru

uten at det var noe vellykket. Skal prøve no å endre den igjen til

Order Allow,Deny
Deny from layeredtech.com
Deny from resolve.ru
Allow from all

og se om det har noen virkning.

Endret av punktum
Lenke til kommentar

Hei. Beklager at det tar tid mellom hver gang jeg skriver inn, men må jo gi htaccess'en litt tid for å se om den hvirker.

Uansett så virket ikke den forrige koden som Mr.Berg postet. Der greide ikke jeg engang å stenge meg selv ute, med nextgentel.com. Men ellers takk for hjelp.

Det ser ut til at jeg bare må leve med disse besøkene, kanskje finne på et eller annet voldsomt lurt etterhvert. Men for nå ser det hvertfall ikke ut til at jeg har greid å stenge ute noen...

Lenke til kommentar

Banne i index filen? Tenker du på å banne de i htaccessen? Det kunne jeg gjort, problemet er bare at de bruker aldri samme ip når de besøker siden. Det eneste som er fast er hvilken host de kommer fra, altså resolve.ru og layeredtech.com

For å gi et eksempel, her er de siste treffene fra layerdtech med bare 5 miutters mellomrom:

178.173.92.64.reverse.layeredtech.com

2.200.232.72.reverse.layeredtech.com

106.172.92.64.reverse.layeredtech.com

58.90.32.216.reverse.layeredtech.com

154.29.232.72.reverse.layeredtech.com

250.181.232.72.reverse.layeredtech.com

Endret av punktum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...