Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva synes du om utseendet på store bensinslukere?

Simen1

Hva synes du om utseendet på store bensinslukere?  

694 stemmer

1. 1. Hva synes du om utseendet på store bensinslukere?

• Jeg synes disse bilene (se bildene i linken) er utrolig pene og gir en stor statusstjerne.
      132
    • Jeg synes disse bilene er litt pene og gir litt status.
      140
    • Jeg synes de er hverken pene, stygge eller gir noen status.
      156
    • Jeg synes de er litt stygge.
      66
    • Jeg synes de er stygge, harry og gir lavere sosial status.
      140
    • Jeg brekker meg når jeg ser slike og vil heller kjøre søppelbil enn å bli sett i en slik.
      60

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har jeg ingen tro på. Ikke minst siden el-biler er mer "grisete" å produsere, samt at de på langt nær har samme levetid. Batteriene må også byttes tidt og ofte. At de i tillegg har elendig rekkevidde gjør dem ubrukelige til annet enn bykjøring.

Utviklingen av elbiler og batterier går fremover. I fremtiden vil du nok få en elbil som kan kjøre oslo bergen tur retur. Feks den nye tesla roadster gjør 0-100 på 4 sek, og har en rekkevidde på 365 km.

Men for å være ærlig så har jeg mer tro på hydrogen en elbiler.

Lenke til kommentar

Tesla roadsteren er jo et hederlig unntak. Men disse frøloffene fra Think og lignende er og blir nærmiljøbiler.

Jeg håper jo at det kommer supermiljøvennlige batterier som varer 1000km og spm veier 1/10 av dagen blysyre batterier en gang i fremtiden. Og at man får f.eks. "bensinstasjoner" der det ligger ferdig ladete batteripakker man kan bytte ut med sin egen og kjøre videre umiddelpbart, uten å måtte lade i 5-6 timer...

Men, var ikke dette egenlig en tråd om hvor stygge bensinsluker SUV'er er ??

Lenke til kommentar
Har jeg ingen tro på. Ikke minst siden el-biler er mer "grisete" å produsere, samt at de på langt nær har samme levetid. Batteriene må også byttes tidt og ofte. At de i tillegg har elendig rekkevidde gjør dem ubrukelige til annet enn bykjøring.

Utviklingen av elbiler og batterier går fremover. I fremtiden vil du nok få en elbil som kan kjøre oslo bergen tur retur. Feks den nye tesla roadster gjør 0-100 på 4 sek, og har en rekkevidde på 365 km.

Men for å være ærlig så har jeg mer tro på hydrogen en elbiler.

Hydrogen til forbrenningsmotorer eller til Fuel cell?

Tesla roadsteren er jo et hederlig unntak. Men disse frøloffene fra Think og lignende er og blir nærmiljøbiler.

Jeg håper jo at det kommer supermiljøvennlige batterier som varer 1000km og spm veier 1/10 av dagen blysyre batterier en gang i fremtiden. Og at man får f.eks. "bensinstasjoner" der det ligger ferdig ladete batteripakker man kan bytte ut med sin egen og kjøre videre umiddelpbart, uten å måtte lade i 5-6 timer...

Men, var ikke dette egenlig en tråd om hvor stygge bensinsluker SUV'er er ??

NiCd batterier er en god del bedre enn Bly batterier i dag. Blir spennende og se når en prototype av et batteri blir ferdig som har "Nano Carbon Wires".

http://en.wikipedia.org/wiki/Nickel-cadmium_battery

http://en.wikipedia.org/wiki/Lead-acid_battery

Finnes masse god batteri teknologi i dag egentlig.

http://en.wikipedia.org/wiki/Electric_cars

Topic:

Store bensin slukere er forferdelig stygge og er nok de aller færreste som kjøper en som virkelig trenger det...

Ja vi som kjører diesel biler er teite vi Misantropen... :!:

Lenke til kommentar

Jeg bryr meg fint lite om hva andre mener om min bil. Kjører riktignok en vanlig en nå, men den dagen pengene kommer ligger det an til å bli en H1 (ikke Hyundai :p ). Den er jo ikke akkurat økonomisk og uten avgifter, men har jeg råd, så har jeg råd.

Sikkert mange som mener dette er helt latterlig, men som sagt så kjøper jeg ikke bil ut ifra hva andre mener.

Trenger jeg eller har behov for en slik: nei.

Syns jeg den er helt rå: ja.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor status er blandet inn i avstemningen. Går ikke avstemningen på utseende?

Burde ikke alternativene vært noe slikt som:

Kjempeflott

En del flotte

Syns hverken de er fine eller stygge

Litt stygge

Kjempestygge

Utseende og status trenger ofte ikke å ha noe knyttning i mellom seg; feks jeg syns Granada MK1 er en fin bil med fine linjer, men det er absolutt ikke noe statussymbol for det ...

Uansett forstår jeg ikke hvordan man kan bruke utseende som en fellesnevner på en "bensinsluker" ... Hvor langt er et tau?

Lenke til kommentar
Ja vi som kjører diesel biler er teite vi Misantropen... :!:

Ja, dere er miljøsvin!

Sigh... :no:

Jeg bryr meg fint lite om hva andre mener om min bil. Kjører riktignok en vanlig en nå, men den dagen pengene kommer ligger det an til å bli en H1 (ikke Hyundai :p ). Den er jo ikke akkurat økonomisk og uten avgifter, men har jeg råd, så har jeg råd.

Sikkert mange som mener dette er helt latterlig, men som sagt så kjøper jeg ikke bil ut ifra hva andre mener.

Ville du ha brukt H1 bilen til feks fram og tilbake til jobb da, all små kjøring osv? Eller ville du hatt en annen bil som pendle verktøy? (Jeg synes H1 er helt rå jeg og, får den med en stor sint diesel :D blant annet. Men jeg hadde ikke giddi og brukt den til annet en kose kjøring og fæle snøvær dager.

Jeg skjønner ikke hvorfor status er blandet inn i avstemningen. Går ikke avstemningen på utseende?

Burde ikke alternativene vært noe slikt som:

Kjempeflott

En del flotte

Syns hverken de er fine eller stygge

Litt stygge

Kjempestygge

Utseende og status trenger ofte ikke å ha noe knyttning i mellom seg; feks jeg syns Granada MK1 er en fin bil med fine linjer, men det er absolutt ikke noe statussymbol for det ...

Uansett forstår jeg ikke hvordan man kan bruke utseende som en fellesnevner på en "bensinsluker" ... Hvor langt er et tau?

Granada eksemplet passer ikke helt inn her siden det er en forholdsvis liten bil sett ved siden av en feks en Tahoe.

Merk at det står: "store bensinslukere", de fleste skjønner hva en sikter til da ;)

Lenke til kommentar
Granada eksemplet passer ikke helt inn her siden det er en forholdsvis liten bil sett ved siden av en feks en Tahoe.

Merk at det står: "store bensinslukere", de fleste skjønner hva en sikter til da ;)

De fleste skjønner også at eksempelet var for å demonstrere at fin bil i mine øyne!=status.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Nå synes jeg egentlig at det begynner å bli nok. Dette enorme fokuset på forbruk og drivstoffpriser som vi har sett de siste månedene begynner å nærme seg det parodiske.

Ta for eksempel drivstoffpris; hvem er det som roper over seg når den går i været? Er det dem med bensinslukende monster som drikker bensin som en tørst alkis drikker øl? Neida. Det er den jevne mannen i gata som bruker energi på å jamre over det.

I tillegg har vi nå fått hørt over lengre tid at det å kjøre SUV er usosialt og harry. Makan til generell offentlig stigmatisering av en befolkningsgruppe kan jeg knapt huske å ha vært vitne til i riksmedia.

Det man nå har oppnådd er da å sette en hel gruppe av kjøretøy i en bås der den som eier slike ikke bare opplever et massivt verditap på bruktmarkedet, men også å bli stemplet som komplett idiot på bakgrunn av sitt bilvalg.

Som i den forrige tråden så mener jeg fortsatt at man i stedet for å stemple slike kjøretøyer som usosiale, da heller må bruke avgiftspolitikk for å begrense utbredelsen av dem. For dem som da likevel velger å bruke sine surt oppsparte midler til å kjøre rundt i en SUV; ja så må de få lov til det. Da har de enten såpass mye og rutte med at de kommer til å gjøre det uansett, eller så har de faktisk bruk for en slik bil.

-KJ

Lenke til kommentar

Teit avstemning det her.

SUVer er nå som biler flest, noen er stygge mens andre ser bra ut.

Hvor mye drivstoff den bruker er revnende likegyldig for utseende. Eller blir den kanskje penere om den er bygget om til gassdrift og ikke bruker like mye bensin?

Lenke til kommentar

Jeg kjører en trimma 3.3L patrol fra 85 med 33" dekk. Når jeg starter den om vintern i 30 minus grader sprute det kåll svart røyk ut av potta og det kompleteres med en hinsides plystrelyd fra turboen som gjør at håran reise seg fra stortåa og opp til næsehåran. Bilen e malt i lyseblå oljebeis med rull så det ser egentlig ut som nokka tyskeran lævna igjen... RÅTT!

Lenke til kommentar

Synes det er ganske idiotisk av en i forumstyret å være så usaklig ... Hva med å lage noen alternativer for oss som liker SUV-er, alternativer som ikke er gjennomsyret av meningene dine?

Hva med å bytte trådtittel til: "Hva synes du om utseendet på SUV-er?". For hva har bensinforbruket med utseendet å gjøre? Er SUV-er med hybridteknologi penere, fordi de er miljøvenlige? Er det greit med små bensinslukere, som VR6-bilene til VW?

Det blir jo som å spørre: "Hva synes du om innvandring?", for deretter å legge ved masse overskifter om gjengkriminalitet og vold blant innvandrere.

Jeg synes disse bilene (se bildene i linken) er utrolig pene og gir en stor statusstjerne.

Jeg synes disse bilene er litt pene og gir litt status.

Jeg synes de er hverken pene, stygge eller gir noen status.

Jeg synes de er litt stygge.

Jeg synes de er stygge, harry og gir lavere sosial status.

Jeg brekker meg når jeg ser slike og vil heller kjøre søppelbil enn å bli sett i en slik.

:roll:

Lenke til kommentar

Ville du ha brukt H1 bilen til feks fram og tilbake til jobb da, all små kjøring osv? Eller ville du hatt en annen bil som pendle verktøy? (Jeg synes H1 er helt rå jeg og, får den med en stor sint diesel :D blant annet. Men jeg hadde ikke giddi og brukt den til annet en kose kjøring og fæle snøvær dager.

Jeg har en H1, og bruker den til og fra jobb, da jeg føler for det.

Bruker den til en del lek :) Bruker den masse om vinteren.

(de som mener hummer h1 ikke er en vinter bil kan ikke kjøre, eller har dårlige dekk)

Totalt sett har min audi drokke 50 ganger mer diesel en hummeren min.

Så for meg er Audi A6 allroad en større synder.. :D

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Her er jeg faktisk mot alle odds enig med simen1. Store suver++ er stygt. At en liten bil sluker bensin fordi den har stor motor er en ting... det er jo tiltenkt, den skal være sprek.

Men en stor bil må sluke drivstoff fordi den er stor.

Men ingen regel uten unntak. Noen ganger trenger man store biler med god framkommelighet. Da er biler som Rangerover osv. ypperlig. Men blazere og tahoes byr meg imot.

...og de tåler ikke å stå i bratte bakker. Heldig vis gikk det bra med ungen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...