Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kapaks sier sentralen er full, likevel mulighet?

Anbefalte innlegg

Kapaksweb melder følgende:

Resultat av validering:

(16) Det er ikke mulig å bestille bredbåndsprodukter på denne linjen i dag og det er IKKE registert en utbyggingsdato/ utvidelsesdato. Kunden kan settes på interesseliste/ forhåndsbestillingsliste, men det er ikke mulig å anslå leveringstidspunkt.

Forhold: Det er imidlertid oppdaget omkoplingsmulighet til termineringspunkt med DSLAM, men det er fullt i kabel til dette punktet.

Hva betyr den siste setningen her? Kan det kobles via en annen sentral?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, de kan viderekoble telefonlinjen din til en sentral som har ledig DSLAM-kapasitet. Jeg tror jeg hadde noe sånt en gang. Alle ISP'er jeg kontaktet sa at jeg nok ikke kunne få ADSL ennå, men så kontaktet jeg BlueCom og de mente at det nok skulle la seg ordne - og det gjorde det. (Så den skal de ha honnør for.)

Jo flere som står på ventelister og oppfører seg "utålmodig", jo raskere vil kanskje ADSL-kapasiteten bli utbygd. (Kanskje. Av og til er logikken ganske vanskelig å forstå.)

Lenke til kommentar
Forhold: Det er imidlertid oppdaget omkoplingsmulighet til termineringspunkt med DSLAM, men det er fullt i kabel til dette punktet.

Hva betyr den siste setningen her? Kan det kobles via en annen sentral?

7209253[/snapback]

tror det er lettere og større sjangs for fornuftige svar hvis du spør kapaks?

Hvis jeg skal gjette, så tror jeg at det ikke er ledige trådpar til den alternative tilkoblingsmuligheten.

Lenke til kommentar

Å spørre kapaks blir vel som å rope i skogen.

Iallefall er føles det slik når me melder om feil informasjon i kapaks.

Mest sansynleg så ligger det ein utjevningskabel mellom ein sentral med dslam-utstyr og din sentral. Diverre er denne full slik at det ikkje er mulig å legge fleire adsl-kunder på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...