Gå til innhold

Vistas lisensvilkår formildes


Anbefalte innlegg

Ja, fint at MS tenker litt på folka som skal bruke programmet deres...

Da blir det straks aktuelt å kjøpe Vista likevel.

 

Og at Linux dras inn i diskusjoner med Windows er ganske logisk når det er hvor mye trøbbel man må gjennom med dette OS'et som stadig blir diskusjonen. Folk som bare får slengt vanskeligheter etter seg ser ofte etter enklere alternativer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det mest avgjørende for meg (og sikkert mange andre) når det gjelder Vista, er DX10. Da nytter det ikke at Linux er et kjempeflott OS, når de spillkåte "må" ha DX10. Det er absolutt et skritt i riktig retning når MS nå har snudd 180 grader med lisensvilkåret.

7210198[/snapback]

Godt poeng! Det er trist at spillprodusentene ikke benytter åpne standarder som OpenGL i stedet for microsofts proprietære Direct X når de skal lage spill.

 

Kanskje de kan lage egne oppstartplater også, med en linux-distro (med drivere til alt av vanlig maskinvare) og spillet på samme plata. Da kan hvem som helst spille spillet uten å rote til partisjonene på maskinen og uten forhåndskunnskaper om linux.

Lenke til kommentar

Som sagt før, dette er bra av Microsoft. Det er dog noe i artikkelen jeg stusser på, eller rettere sagt forfatteren ikke har helt greie på;

 

"Etter press fra kundene har Microsoft bestemt seg for å tillate at brukere installerer Windows Vista mer enn én gang."

 

Det har alltid vært meningen at Vista kunne installeres flere ganger enn en. Det som var restriksjonen var at man kun kunne FLYTTE lisensen til en annen maskin en gang. Skriv artikkelen med litt bedre bakgrunnsinformasjon istedenfor å bare oversette engelske artikler. Synes det har blitt ganske gale i det siste, spesielt angående Vista som jeg vet en del om.

Lenke til kommentar

Uff, om bare linux kunne brukes til spilling. Det er nok ikke noe stort håp for oss gamere med det første; vi er håpløst avhengige av Windows... :no:

 

men hvordan vet de egentlig om du har avinstallert det på den andre maskinen?

7208913[/snapback]

 

Tipper programvaren sender et signal ved avinnstalleringen og ved ny installering kryssjekker MS nøkkelen...

7209212[/snapback]

Hvordan kan man avinstallere Windows? Jeg har alltid reformatert og installert om igjen, har aldri "avinstallert"...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...