Gå til innhold

15K 80PIN SCSI og kontroller til den - help!

g5r

Anbefalte innlegg

Når jeg ser på de hdtune bildene oppover i post tenker jeg at den sil kontrolleren suger skikkelig. Lurer på om den kjører over pci bussen. isåfall mister du jo fordelene med å ha raid uansett. pci-x er vel ikke akkurat onboard det heller. De 15k cheetah diskene ser jo kule ut, men det høres ut som et dyrt og dumt eksperiment.

Noe som kunne vært kult er Intel ich7r med 2xraptor 150 eller bare et par gode sata300 disker(m 16mb buffer)

7227251[/snapback]

Det er en SiL 3114 PCI kontroller ja. HER HK setter begrensningene her. Onboardkontrollerene har bare 2 porter hver, så jeg får ikke alle 4 diskene i raid på den måten. Det KAN kanskje være slik at 2x74 raptorer blir bedre på onboardkontrolleren enn 4xraptor på SiL kontrolleren, men jeg tviler. Link til HK

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
De 15k cheetah diskene ser jo kule ut, men det høres ut som et dyrt og dumt eksperiment.

Overføring på mer enn sata-300 og nærmest ueksisterende respons og søketid er vel ingen "dumm" grunn.

7227597[/snapback]

Enig med deg der. Interessant eksperiment, men relativt dyrt da...... :whistle:

Lenke til kommentar
De 15k cheetah diskene ser jo kule ut, men det høres ut som et dyrt og dumt eksperiment.

Overføring på mer enn sata-300 og nærmest ueksisterende respons og søketid er vel ingen "dumm" grunn.

7227597[/snapback]

7227635[/snapback]

Når jeg har brukt 5000 på BARE skjermkort er dette dråpe i havet, men med ny HK (se opp i tråden) og Duo 6700 skal det gå kjapt, jeg mener forsøket er verdt det.

Lenke til kommentar

7227597[/snapback]

7227635[/snapback]

Når jeg har brukt 5000 på BARE skjermkort er dette dråpe i havet, men med ny HK (se opp i tråden) og Duo 6700 skal det gå kjapt, jeg mener forsøket er verdt det.

7229065[/snapback]

Er du villig til å satse, så helt klart. Go for it. En singel SCSI disk vil nok bli bra sm systemdisk. Men husk på at maskina i sum ikke vil klare å starte windows raskere. Du får nemlig ekstra søk etter SCSI disker osv i oppstarten, før lastingen starter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...