Bahamut Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Eg forstår den tankegangen men at spillet skal ha så store, eller mange feil med release synes eg er skuffende, at man må vente til flere patcher for at spiller skal være brukbart Lenke til kommentar
Frosten Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Tror nok at de fleste som klager på NW2 ikke er vant med slike spill generellt. Nå skal ikke jeg generalisere dere på dette forumet, men at det er tilfelle på mange andre forums, er jeg ikke i tvil om. Ble positivt overrasket av NW2. Det er mye bedre enn NW, et spill jeg ble veldig skuffet over. For all del, det er en del ting som kunne vært bedre i NW2, men dette spillet vekker mange gode minner fra BG2, og for min del betyr det at de har lykkes i å skape et veldig bra gammeldags RPG. Det er to typer RPG: I: Elder Scrolls serien, Gothic serien, o.l II: Baldur's Gate serien, NW serien, IceWind Dale o.l Disse to gruppene er det umulig å sammenligne, og alle som gjør det har misforstått totalt. Kameraet i NW2 er helt greit, men det tar tid å bli vant til det. Jeg spiller med Top Down kamera, og har ingen problemer med det. Man holder inne musehjulet for å endre vinkel og perspektiv og etter en liten time eller to blir dette den mest naturlige ting i verden å gjøre. Det går kjapt, det er enkelt og man har oversikt over alt man vil ha oversikt over. UIen kunne selvsagt vært bedre. Nå til dags er vi veldig godt vant med UIer som lar oss gjøre stort sett hva som helst på en enkel og god måte. Her har vanlige spill veldig mye å lære fra MMORPGs, men interfacen i NW2 er ikke så ille som noen skal ha det til! Likevel, så er dette et negativt aspekt av NW2, ikke noe å si på det. AI på gruppemedlemmene er også noe som kunne vært forbedret. Det blir litt slitsomt i lengden å hele tiden måtte være barnepasser for de andre i gruppen. Man har riktignok noen få options vedrørene deres AI, men denne er ikke god, og den virker sjelden som den skal. Her er det store rom for forbedringer.. Flere har nevnt enkle scripts som man hadde i BG2, og det er ganske rart at dette gamle, men utrolige spillet, er såpass mye bedre enn dagens spill, og spesielt NW2, da dette er laget av mange av folkene som stod bak BG og ID! Ytelsen er det også mange som reagerer på. Nå er ikke jeg noen grafikkhore (unnskyld uttrykket), men mange av dagens gamere er tydeligvis det. Selvsagt setter jeg pris på god grafikk jeg også, men det er ikke det viktigste for mitt vedkommende. Alt i alt så synes jeg faktisk at grafikken i NW2 er helt grei, faktisk ganske koselig. Og ytelsen hos meg er det absolutt ikke noe å si på, og det med en ganske middelmådig PC etter dagens standard. Dette har kanskje mye med at jeg foretrekker å bruke Top Down view og spille det med en kameravinkling slik som vi hadde i de gamle gode klassikerne. Jeg prøver ikke å spille det slik som man gjør i MMORPGs, for selv om man har muligheten til å stille kamera slik, så er det tydelig at spillet ikke er best på den måten. Dette er et strategisk RPG av den gamle klassiske sorten, så da må man spille det deretter også. Hva mer skal jeg si? Alt i alt et veldig bra klassisk strategisk RPG som mange old timers vil kunne kose seg mye med. Flott story, veldig dyptgående med mengder av skills, feats, classes, items og mer. Genial humor, ikke overdrevent mye, men akkurat nok. Herlige NPCer man møter på og måten man velger å spille på vil faktisk ha mye å si på hvordan spillet utfolder seg. Nå kunne jeg skrevet mye mer om det positive ved spillet, men jeg tenkte at det var bedre å fokusere litt mer på hva folk synes er negativt med det, da jeg ikke er helt enig i alt der. Slenger likevel på en totalvurdering 9 av 10 Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Andre som har at når man levler opp så henger spillet seg? Skjer hos både meg og kameraten min..sånn helt plutseli Lenke til kommentar
fffuuu manchu Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Angående UIen, så er den XML-basert og fullt mulig å forandre på den selv. Det kommer ganske sikkert brukerlagde UIer om ikke så alt for lenge. Når det gjelder responstiden på musetrykk, så skal det gå ant å fikse på det og. Obsidian hadde visst satt treg responstid som default da de shippet spillet. Let i options, eller sjekk .ini-en. Skal poste mine egne impressions når jeg endelig får spillet på mandag. (faens Posten ) AI på gruppemedlemmene er også noe som kunne vært forbedret. Det blir litt slitsomt i lengden å hele tiden måtte være barnepasser for de andre i gruppen. Man har riktignok noen få options vedrørene deres AI, men denne er ikke god, og den virker sjelden som den skal. Her er det store rom for forbedringer.. Flere har nevnt enkle scripts som man hadde i BG2, og det er ganske rart at dette gamle, men utrolige spillet, er såpass mye bedre enn dagens spill, og spesielt NW2, da dette er laget av mange av folkene som stod bak BG og ID! Jeg tror forskjellen på pathfindingen i NWN2 i forhold til BG2 er at i sistnevnte styrte du alle karakterene på en gang, mens i NWN2 styrer du en om gangen mens de andre følger den karakteren. Bare en liten teori. Også, En bi-effect av dårlig kamp-AI er at du må involvere deg mer i kampene, og hele tiden bestemme hva de andre skal gjøre, noe som gjør kampene mer strategiske, noe som igjen gjør deg til en bedre spiller. Det er sånn jeg ser det ivertfall. Endret 4. november 2006 av Bakkland Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 (endret) Vet ikke om noen vil se på dette som en spoiler, men for sikkerhets skyld putter jeg den i en spoiler tag. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Syns dvergen man får på laget er ekstremt morsom til tider, får meg nesten altid til å trekke på smilebåndet Edit: @Frosten: God post og godt sagt, helt enig! Endret 4. november 2006 av Nitrius Lenke til kommentar
Camper_killer Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Enig med Frosten, det eneste jeg ville lagt til ville vært at AIen noen ganger er ganske svak, og at det burde være mulig å kontrollere dem ved å dra rektangel over som i BG 2. Til tider tar de andre du har på laget og bare står stille, andre ganger følger de ikke etter i det hele tatt. Og ja, jeg har puttet behavior riktig. Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Enig med Frosten, det eneste jeg ville lagt til ville vært at AIen noen ganger er ganske svak, og at det burde være mulig å kontrollere dem ved å dra rektangel over som i BG 2. Til tider tar de andre du har på laget og bare står stille, andre ganger følger de ikke etter i det hele tatt. Og ja, jeg har puttet behavior riktig. 7217826[/snapback] skjer ofte med meg oxo, dem følger ikke etter meg (altså hovedpersonen) håper det blir fikset, når det gjelder kamera no, så har jeg drevet å stilt endel og no begnner jeg å like den, den følger der jeg ser og går Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Angående UIen, så er den XML-basert og fullt mulig å forandre på den selv. Det kommer ganske sikkert brukerlagde UIer om ikke så alt for lenge. Når det gjelder responstiden på musetrykk, så skal det gå ant å fikse på det og. Obsidian hadde visst satt treg responstid som default da de shippet spillet. Let i options, eller sjekk .ini-en. Skal poste mine egne impressions når jeg endelig får spillet på mandag. (faens Posten ) AI på gruppemedlemmene er også noe som kunne vært forbedret. Det blir litt slitsomt i lengden å hele tiden måtte være barnepasser for de andre i gruppen. Man har riktignok noen få options vedrørene deres AI, men denne er ikke god, og den virker sjelden som den skal. Her er det store rom for forbedringer.. Flere har nevnt enkle scripts som man hadde i BG2, og det er ganske rart at dette gamle, men utrolige spillet, er såpass mye bedre enn dagens spill, og spesielt NW2, da dette er laget av mange av folkene som stod bak BG og ID! Jeg tror forskjellen på pathfindingen i NWN2 i forhold til BG2 er at i sistnevnte styrte du alle karakterene på en gang, mens i NWN2 styrer du en om gangen mens de andre følger den karakteren. Bare en liten teori. Også, En bi-effect av dårlig kamp-AI er at du må involvere deg mer i kampene, og hele tiden bestemme hva de andre skal gjøre, noe som gjør kampene mer strategiske, noe som igjen gjør deg til en bedre spiller. Det er sånn jeg ser det ivertfall. 7217526[/snapback] Så det er det folk syter slik etter altså.. Forstod det ikke helt Det forklarer mye! Og enda et + til kooperativen for de som ikke liker/klarer ikke å holde styr på mange ting samtidig. Noe jeg har følelsen av at mange her sliter med (noe jeg har sett gjennom mange poster i forkjsellige tråder!). Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Personlig synes jeg dette er knall så langt. Eneste å klage på er inventory systemet der det er lite knotete å sortere og holde orden på items. NPC'ene har litt dårlig pathing og må ha barnevakt ganske ofte (løpe over oppdagede feller mens roguen disabler, etter noen fiender som ikke har oppdaget partyet). I tillegg er det en litt irriterende feature/bug hvis man spiller med D&D hardcore regler og treffer druidens summoned pet med en AOE spell, da den angriper casteren så vil da andre party medlemmer reagere på dette og angripe badgeren. Andre party medlemmer vil reagere på at party medlemmet angrep badgeren osv. kjedereaksjon Annet enn det skal jeg ikke klage, det ser helt greit ut og går glatt på min heller gamle PC. Håper på mange timer med dette spillet Lenke til kommentar
RogueAlien Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Personlig synes jeg dette er knall så langt. Eneste å klage på er inventory systemet der det er lite knotete å sortere og holde orden på items. NPC'ene har litt dårlig pathing og må ha barnevakt ganske ofte (løpe over oppdagede feller mens roguen disabler, etter noen fiender som ikke har oppdaget partyet). I tillegg er det en litt irriterende feature/bug hvis man spiller med D&D hardcore regler og treffer druidens summoned pet med en AOE spell, da den angriper casteren så vil da andre party medlemmer reagere på dette og angripe badgeren. Andre party medlemmer vil reagere på at party medlemmet angrep badgeren osv. kjedereaksjon Annet enn det skal jeg ikke klage, det ser helt greit ut og går glatt på min heller gamle PC. Håper på mange timer med dette spillet 7219645[/snapback] Det siste vil det jo komme en patch til helt sikkert.. Du kan foreksempel skrive inn hva som er galt til Obsidian og.. Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) Jaja, eter å ha spilt 45 timer sammen med kameraten min (co-op) så klikker spiller igjen (som d et gjør ca 1 gang pr 10 min på begge PC'ene) Når vi denne gangen loader inn, har alle folka i gruppen vår mistet alt utstyret. Vil igjen takke for for et supert spill Endret 5. november 2006 av Bahamut Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Jaja, eter å ha spilt 45 timer sammen med kameraten min (co-op) såklikker spiller igjen (som d et gjør ca 1 gang pr 10 min på begge PC'ene) Når vi denne gangen loader inn, har alle folka i gruppen vår mistet alt utstyret. Vil igjen takke for for et supert spill 7224151[/snapback] Aldri falt deg inn at det muligens er noe galt med instillingene eller pc'ene deres? OT: NWN2 er på vei i posten Ofret Guild Wars Nightfall for det Lenke til kommentar
Roy E Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) Synes selv at spillet er rimelig bra, har spilt 10-15 timer og er ennå i kapittel 1, og så vidt jeg vet er det 3 kapitler, så dette lover godt! Er enig i at kameraet er kronglete, men så lenge man bruker top-down så duger det. Foretrekker egentlig å bruke "free mode", fordi det er det jeg er vant med fra infinity engine-spilla, men det går det så sinnsykt tregt å snurre på kameraet (som man må gjøre for å få med seg dører, kister osv.) at det er helt ubrukelig, selv ved max innstilling. Jeg sitter på en rimelig kjip PC, det eneste som er relativt nytt /og da snakker jeg relativt nytt som i løpet av de sista 2-3 åra), er grafikk-kortet som er et GF6600 GTS, og det kjører faktisk helt greit selv med høye texturer, vel og merke etter jeg satte shadows på "low", medium+ er en performance-killer for meg. Så at folk med ny hardware har ytelses-problemer skjønner jeg lite av, er vel shadows som tar mye kraft tenker jeg. Uansett, når det kommer til historien så er det rimelig standard "fantasy-fare", men den er godt fortalt, og en god del morsomme characters. Liker Qara, Kerong (eller hva han heter), og Nateesha, og de har alle stemmer og et lynne som passer race/class comboen deres rimelig bra . Største problemet med spillet i mine øyne er part-AI'en, samt bugs. Min main character er en human fighter (nå weapon master), som egentlig stort sett spiller like bra om jeg er i kontroll eller ikke, så jeg lar henne vanligvis seile sin egen sjø i kamp, og tar heller kontroll over Qana (sorceress). So far so good. Problemet er at om det skal komme cut-scenes, og jeg ikke er i kontroll over main character, så går skjermen svart et par sekund, før det fortsetter som før, men UTEN å ha sett cut scene, og hele spillet har gått på en murvegg. Så da må man reloade og være sikker på å bytte tilbake til main character før cut scene blir triggera. Anyways, det er en bug, og kommer nok til å bli fixa rimelig fort, men det som er verre er AI'en, som at folka mine ofte ikke følger etter meg i kamp, men står way back og bare venter på et eller annet, at det ikke nytter å spare på potions til du trenger dem, for de fyker rett ned i sluket på figurene dine selv om de bare har fått seg et lite skrubbsår, og det hjelper IKKE å velge at de ikke skal bruke consumables. Men det verste er at de løper frem og tilbake mellom mobs som noen bygdetullinger og gjør seg åpen for attack of opportunity KONSTANT om det er litt avstand mellom fiendene. Mye å hente her altså, håper de ordner opp i det snart. Men for all del, bra spill likevel. Endret 5. november 2006 av Roy E Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Jeg er sålangt storfornøyd med NWN2. Hadde store håp etter NWN og det svikter ikke. For det første, ja det er en del bugs, det skjønte jeg fort når det første jeg må gjøre 1 dag etter release av spillet er å laste ned en 83MB stor bugfixpatch Men om man ser bort fra de tyggisene som er igjen så er det veldig bra gjennomført. Historien så langt er bedre enn i NWN, cutscenes har jeg aldri sett så bra i noe spill, og med det mener jeg ikke at de ser best ut men at de passer helt genialt perfekt til resten av spillet og drar meg inn i historien. Man kan løse situasjoner med diplomati, sålangt har jeg ved en annledning forhandlet frem en fredlig løsning mellom to "erkefiender", det er bra at det er mulig og at det ikke bare er hack/slash. Eneste alvorlige tyggisen jeg har kommet over (spoiler): Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor For å løse havneblokkaden i neverwinter så hjalp jeg Slaan, en lizard-type, med å befri tropper som undeads hadde fanget. Men, Slaan, som selvsagt var med meg som en del av partyet da, var udødelig. Han lå på 1 HP og mottok sikkert 200 i skade uten å dø. Hadde det ikke vært for det ville jeg aldri overlevd den questen (alle partymedlemmene mine døde og jeg hadde 2 HP selv, uten mer healing). En bug som slettes ikke skadet meg, men litt teit uansett. Ytelsesmessig går det greit nok på min xp3200, 2GB minne og 7600GT, med litt over middels settings. Synes grafikken er bra nok, men for meg er grafikk lite viktig, gameplay betyr alt. Kameravinkler er flotte når man er utendørs, inne i bygg og små ganger så er det problematisk, akkurat som i eneren. Bortsett fra det synes jeg UI er bra nok, quickcast-menyen er genial, høyreklikking har for lang responstid. Alt i alt er det så langt genialt, enkelt og greit. Gleder meg til co-op! Lenke til kommentar
SirGalrim Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 høyreklikking har for lang responstid. 7227759[/snapback] Du vet du kan stille på dette? "Content Menu Delay" er default på 0.55 sec. Noe de fleste syntes er for mye. Jeg har min nede på 0.28 sec nå. Egentlig nokså mye man kan stile på i options, jeg syntes jeg har fått tilpasse spillet akkurat slik jeg vil ha det. Er eller nesten enig med alt du sier. Utenom at jeg ikke egentlig hadde store håp til 2'ern. For kort utviklingstid, bygget på samme motor osv. Men NWN2 overasket! Det er best! Lenke til kommentar
Nervetattoo Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Du vet du kan stille på dette? "Content Menu Delay" er default på 0.55 sec. Noe de fleste syntes er for mye. Jeg har min nede på 0.28 sec nå. Egentlig nokså mye man kan stile på i options, jeg syntes jeg har fått tilpasse spillet akkurat slik jeg vil ha det. 7228041[/snapback] Ah, stemmer det, jeg har jo sett det valget når jeg tenker meg om. Skulle kommet på det før jeg klager her Takk for tipset. Lenke til kommentar
KeyanZa Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 må innrømme at i begynnelsen likte jeg ikke kamera modus, nå har jeg stilt den inn slik jeg vil ha den ( tok litt tid) nå er alt helt top og jeg er hekta. bra graffik, jeg spiller på max og medium, ingen lagg. kun funnet en bug til no, der kamera plutslig begynte å gå rundt i 360grader fort, fikk ikke stoppet det heller men heldig vis så saver jeg ofte Lenke til kommentar
fffuuu manchu Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Vil bare si at angående kamerat, så brukte jeg omtrent et halvt sekund på å bli kjent med det når jeg startet spillet for første gang. Tror at mange som sliter med det ikke vet at hvis man holder inne musehjul-knappen kan man rotere kameraet hvordan man enn vil. Mye, mye lettere enn å flytte pekeren til sidene av skjermen hver gang man skal ha en annen view. Spiller i isometrisk view og har null problem med å få optimal kameravinkel i løpet av et sekund i hvilken som helst situasjon, enten det er ute på åpne sletter eller midt i en trang dungeon. Det er mye lettere å organisere companions og bruke micromanaging i kamp når man bruker isometrisk view. Lenke til kommentar
Bahamut Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Det er rett å slett for mye bugs i dette spillet.... Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Det er rett å slett for mye bugs i dette spillet.... 7231283[/snapback] Fint om du kan være litt konkret, og kanskje komme med noen eksempler? Jeg har faktisk ikke vært borti en eneste bug ennå, og jeg har spilt mye siden torsdag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå