Gå til innhold

NWN2 - Enspillerdelen; Hvordan er den?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste et sted at du kan justere på responsen av musetrykket et eller annet sted. Det er satt på treigt som default av en eller annen grunn. Let litt i options eller i .ini'en så finner du kanskje noe.

EDIT: Og til dere som har problemer med ytelsen, spiller dere med kameraet slik som i kotor (over skuldra), eller som i NWN1 (isometrisk)? Hvis det første, prøv å skifte til isometrisk. Da skal visst ytelsen bli merkbart bedre.

og ang. treg kameravinkling, prøv å holde inne midterste museknapp istedefor å peke til sidene av skjermen.

Endret av Bakkland
Lenke til kommentar
Jeg er veldig skuffet over hvordan kamera håndteres. Egentlig er jeg skuffet over hele partygrensesnittet også... klumsete er ordet.

7211013[/snapback]

Hvis du går inn på hver enkelt karakter i party kan du sette kriterier for dem som f.eks at de skal følge et stykke bak den karakteren du har markert, picklock hvis hovedperson feiler osv. Har ikke studert det så nøye men kanskje du kan lage formasjon eller noe der :)

Du kan også velge 4 kamera vinkler men jeg syntes også det 'mangler' noe der.

7212142[/snapback]

NWN har vel hatt et vansklig system, men når du spiller med det blir det faktisk ganske bra! Kameraet er helt forferdelig når du først går inn i det! Men sitter du der i noen timer så er det blitt normalt for deg.

Lockpicking og forfølgelse tror jeg du bare må rett og slett snakke med npc'ene om for å diskutere taktikker. Bare ta charren din og snakk med dem!

Er der forresten noen som er like kul som den lille dinosauren som synger DOOOOOOOOM i NWN?

----------

Edit: Hvordan er det med co-op? Om det finnes så lager vi en gruppe!

Endret av jalla`n
Lenke til kommentar

Historien og atmosfæren er som ventet meget bra.

Brukergrensesnittet, kameraene samt tregheten i grafikken er helt forferdelig. Ble meget overrasket over hvor uferdig produktet egentlig er.

Kanskje er det best å bare legge det på hylla intill videre for så å plukke det frem igjen om noen måneder/patchers tid.

Konseptet samt storyen er så bra at det er synd at et idiotisk grensesnitt samt dårlig optimalisering skal skygge over for dette.

Lenke til kommentar
Er det slik at kameraproblemene kun berører folk som spiller i "utforskingsmodus", altså med synsvinkelen rett bak/over skulderen på karakterene? Jeg foretrekker nemlig en fast ovenifra-og-ned-synsvinkel, og lurer på om jeg vil unngå problemet ved å spille slik.

7215648[/snapback]

Ved "strategisk" kameracinkel burde det bli bedre siden du slippet å kontrollere den slik. Kameraet kræsjer vel trutt og ofte i vegger og slikt. Ikke glem kooperativ etterspørselen min (siden den innebærer storyen!). Er det slik som i NWN at det blir flere npc'er etter hvor mange som spiller? Elsker masseslakt i goblinhuler

Lenke til kommentar

Jeg, som mange andre i tråden, ble svært skuffet av både ytelse, kamera, kontroll over characters og musebruk.

Det virker så... Utestet, whatsoever. Jeg mener, jeg bruker opp til 1 minutt bare på å snakke med en NPC, fordi når jeg trykker på NPC'en roter spillet, og tror jeg vil løpe dit jeg klikket (igjennom personen, på en måte), som da ofte er rundt inni bak et hus, hvor da kameraet går agurk og gjør meg svimmel. Når jeg endelig får snudd meg og skal klikke på NPC'en igjen, skjer det samme. Som en spilltester ville dette vært det første jeg ville sagt til dem, hvordan kan de unnlate å fikse slike grunnleggende ting?

Angående ytelse spiller jeg alle nye spill på "ultra max", og jeg ville jo da det med dette også, men man merker at det ikke er optimalisert i det hele tatt. Det går treigt, og roter veldig.

Jeg har prøvd alle kameravinklene, men alt er grusomt, jeg klarer ikke å "loote" folk engang, jeg trykker bare på megselv, eller et annet sted, så jeg kameraet blir FUBAR'd igjen...

Venter til neste patch jeg. :p

Lenke til kommentar
Er det slik at kameraproblemene kun berører folk som spiller i "utforskingsmodus", altså med synsvinkelen rett bak/over skulderen på karakterene? Jeg foretrekker nemlig en fast ovenifra-og-ned-synsvinkel, og lurer på om jeg vil unngå problemet ved å spille slik.

7215648[/snapback]

Ved "strategisk" kameracinkel burde det bli bedre siden du slippet å kontrollere den slik. Kameraet kræsjer vel trutt og ofte i vegger og slikt. Ikke glem kooperativ etterspørselen min (siden den innebærer storyen!). Er det slik som i NWN at det blir flere npc'er etter hvor mange som spiller? Elsker masseslakt i goblinhuler

7215723[/snapback]

Godt å høre. For meg har det aldri vært aktuelt med noe annet enn isometrisk perspektiv. Å se det hele ovenifra gir bedre oversikt, bedre taktisk kontroll, og tydeligvis - ikke noe tull med kameraet.

Lenke til kommentar

Fikk endelig spillet i dag, og har nettopp fullført tutorialen + litt til, og jeg kan helt ærlig si at spillet overgikk mine egne forventninger, og de var høye. Spillet kjører helt glimrende på min maskin, kameraet har jeg ingen klager på og UI'n er slettes ikke så fæl som det mange skal ha den til.

Kunne skrevet så mye mer, men jeg må forte meg tilbake til spillet! :D

Lenke til kommentar

"Den lille dinosauren" er Deekin og han er en Kobold. En liten rase med reptilfolk som lever i huler i D&D spillene.

Angående NWN 2 så har jeg ikke prøvd det enda. Skal nok ut og kjøpe på onsdag! :)

Men nå er det vel egentlig andre ting enn de som har blitt nevnt her som er viktigst med disse spillene. Og det er den store muligheten til å lage egne verdener og historier. Det er nok ingen store dataspill som er så tro mot Dungeons & Dragons 3,5 som NWN og ting tyder på at det gjelder dette også. Nå fortsatt laster jeg ned moduler(historier) til NWN fra NWNVault og det er fortsatt kult..

Og en annen ting. DM eller Dungeon Masters har en virkelig posisjon i disse spillene på multiplayer. Her er de ikke bare admins her styrer de verdenen du spiller i og kan derfor sette i gang egne unike historier og quests helt på rappen!

Lenke til kommentar

Jeg spilte ferdig toturialen pluss at jeg kom til sompen, skal lete etter en eller annen stein.

Synes spillet er veldig morro, det holder meg gående i en del timer. Men responsen på museklikka, og kameraet faller ikke helt i smak, men men utenom det er det jo fantastisk morro.

Jeg er en Orc Warrior, som er neutral good, liker en litt bad ass good type :D

Lenke til kommentar

Jeg og en kamerat kjøpe spillet igår kl 10 å har spilt co-op ca 10-15 timer til nå å vi er meget skuffet. Vi føler vi ikke har beveget oss et sekund inn i spillet, bare litt historie her å der. Som sakt, er kamera vinklingne elending og måten man styrer folka på er helt på tryne, mange mange ting som ikke blir registrert. Med tanke på våpen og og armor så er vi også skuffet, vi har nesten ikke fått noen ting, og quester vi aldri klarer å finne. Nei, vi har spilt NWN 1 inn å ut og vi hadde gledet oss lenge til dette spillet men, må si at jeg er meget skuffet.......500x2 kr rett i dass..for håpe Atari jobber med forbedringer!

btw, spillet hakker på PC'n min......systemet mitt kan dere se under.

Huff, hvorofr må dem presse ut slike spill når så mye småplukk gjenstår?

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar
du får jo NWN2 for 350 kr.....

Og NWN2 er jo bare 1 dag gammelt. Det er som å drepe en baby fordi du ikke aner hva den skriker for.. Etter hvert som tiden går forstår den selv hva den må gjøre og fikser det selv! Det hjelpe ikke å syte. Hjelp til!

7217034[/snapback]

Ehm, 500 eller 350 kr, spiller ingen rolle. Å hvorfor blander du inn en unge

i alt dette? Etter hvert så tiden går så forstår man selv? At spillet bare er ment å være slikt? jaja....

Lenke til kommentar
du får jo NWN2 for 350 kr.....

Og NWN2 er jo bare 1 dag gammelt. Det er som å drepe en baby fordi du ikke aner hva den skriker for.. Etter hvert som tiden går forstår den selv hva den må gjøre og fikser det selv! Det hjelpe ikke å syte. Hjelp til!

7217034[/snapback]

Ehm, 500 eller 350 kr, spiller ingen rolle. Å hvorfor blander du inn en unge

i alt dette? Etter hvert så tiden går så forstår man selv? At spillet bare er ment å være slikt? jaja....

7217056[/snapback]

Hva er likheten med NWN2 akkurat nå og en liten unge? Begge er bare i "startfasen", med mindre noe skjer da..

Etter hvert som tiden går burde det bli utviklet = Bedre å spille (utvikling = her: Patcher eller fikser.

Selvsagt så kan ungen vere funksjonshemmet. Men jeg tror KOTOR og BG er de spillene som motsier det. Bioware har jo tross alt de 2 på listen sin. Sykt bra spill, og om NWN2 plutselig skulle være et fall er noe galt!

Håper du forstod det nå da! :)

Edit: For å hjelpe til bør dere ta en titt på forumet til nwn 2.

På general discussion står der "Post patch suggestions here", i en tråd (nr 2 fra øverste. Det var egentlig det jeg skulle si!

Edit 2: Er det noen som Deekin der? :love:

Endret av jalla`n
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...