Gå til innhold

Ny PC i 10 000 kr klassen (Trenger tips og råd)

Anbefalte innlegg

Har i begynt å vurdere å skifte ut min gamle stasjonære maskin, og det jeg er på jakt etter er i det store og det hele en god maskin som først og fremst vil bli brukt til underholdning (Spill, musikk, film, etc). Har allerede en Macbook jeg bruker for bilderedigering, video, og annet arbeid, derfor vil den stasjonære kun bli brukt som lagringsplass i verste fall. Hovedsaklig ønsker jeg å kunne kjøre spill som Oblivion, Gothic 3, Medieval 2 og andre nyere titler uten større problemer. Jeg sikter ikke etter en maskin som vil være i stand til å kjøre spill 3 år inn i fremtiden på full guffe, men forhåpentligvis en som vil være seiglivet nok til at jeg vil slippe å måtte skaffe en ny til sommeren.

Jeg kunne også gjerne tenkt meg å kjøpe en ferdig pakke, da jeg ikke er en spesielt dreven pc-bygger. Noe i retning av f.eks denne maskinen er det jeg har sett på så langt:

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=39695

Har hørt både positivt og negativt om Netshop, og om noen har denne maskinen eller noe tilsvarende fra Netshop skulle jeg gjerne likt å høre hva de har å si om den.

Om noen kjenner til andre mulige maskiner som er verdt å ta en kikk på, eller har noen råd om hva som er verdt å ha av grafikkort, prosessor, etc på maskiner i denne prisklassen er dette også noe jeg gjerne skulle ha visst mer om.

Edit: Så også litt på en Dell Dimension 9200, og ser at denne vil komme under 11 000 med en 17" skjerm, tenker også på å slenge på en 320 gb harddisk om denne blir valgt. Antar at det er en del som rynket på nesen når jeg nevner Dell, men som sagt, jeg er ute etter en maskin for en "gjennomsnitts-gamer".

Inspiron: http://configure.euro.dell.com/dellstore/c...srsdimen_9200_2

Endret av The_evil_blue_toad
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...