Tafsen Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Eg har ein ekstern HDD på 4GB som eg fikk beskjed om var full, så eg slette ein god del men framleis fekk eg beskjed om at den var full. Det samme skjedde med /home, sjølv om eg sletta fleire store filer så fikk eg framleis beskjed om at den var full. Ingen filer i søppelkorga og ingeen usynlige filer heller. Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Kjøp større disk da, gutt :D Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Det er ikkje det som er problemet. På min eksterne HDD har eg sletta alt, likevel får eg beskjed om at disken er full Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Hvis filene har blitt skrevet til disk med root så kan det du beskriver forekomme. Per default har root en del reservert diskplass. Det er hovedsaklig slik for at systemet ikke skal låse seg totalt og nekte å boote når disken går helt full. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Skal root ha reservert plass på /home partisjonen min? og på min eksterne hdd? Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 I utgangspunktet får den det når du formaterer hvis ikke noe annet blir spesifisert. Men den trenger ikke ha det på /home og lagringspartisjoner. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Partisjonen er på 31GB, men det står at det er tilgjengelig 28.4GB. Når eg markere alle filene i /home så får eg beskjed om at det er 24GB med filer. Samtidig står det at /home er full Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 tune2fs -m 0 /dev/home-partisjonen Kjører du den som root frigjør den plassen som er reservert for root Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Det hadde ingenting å sei for meg Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Kansje du har slengt noe digert i søppelkassa på et DE du ikke bruker til daglig? Jeg fant for et år eller to siden at jeg hadde 20 GB i søppelbøtta til KDE (som jeg aldri bruker)... Skjønte plutselig hvor all plassen var blitt av Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 du -sh /* og rot deg nedover, så finner du hvor det kniper Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 Kansje du har slengt noe digert i søppelkassa på et DE du ikke bruker til daglig? Jeg fant for et år eller to siden at jeg hadde 20 GB i søppelbøtta til KDE (som jeg aldri bruker)... Skjønte plutselig hvor all plassen var blitt av 7214195[/snapback] Eg tviler sidan eg kun har brukt KDE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå