trygvelo Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Satt nettopp i mitt nye Gainward GeForce 7900GS. Siden jeg er en av dem som alltid har uflaks ble jeg ikke veldig overrasket over at maskinen ikke startet ved første forsøk, men nå har jeg prøvd mye rart uten å få noe resultat. Har: - Satt i ekstra power på HK (som egentlig kun trengs ved SLI) - Prøvd den medfølgende "fra HD-power til skjermkort-power" kabelen i stedet for den skjermkort power kontakten som kommer rett fra PSU. - Resatt BIOS Maskinen starter opp disker osv, men skjermbildet kommer aldri frem. Har følgende hardware: Abit AX8-SLI HK 1GB RAM 2 160GB S-ATA disker 4 kab. vifter 400W NorthQ Silent 12cm vifte strømforsyning/PSU AMD 3200+ S939 CPU Har jeg glemt noe eller er det et DOA kort? Jeg har som vanlig vært veldig forsiktig ved installasjon av kortet ettopp fordi jeg ofte har uflaks. Trygve Lenke til kommentar
Caze Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Ingen "beep-codes", altså pipelyd-koder under oppstart? Lenke til kommentar
trygvelo Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Ingen "beep-codes", altså pipelyd-koder under oppstart? 7209956[/snapback] Har funnet ut at det må ha vært et eller annet problem med PCI-e porten på hovedkortet. Har prøvd med to forskjellige PSU'er nå også. Har også testa med et annet skjermkort så det er heller ikke skjermkortet. Har fått tak i nytt hovedkort og da funker det fint (selv med samme hardware ellers. Det rare var at etter mer testing slo skjermen seg på iblant, fikk faktisk installert Windows, men etter reboot kom ikke skjermen på igjen. Funket kanskje 1 av 10 ganger... mystisk. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Bruker vel 24 pin fra PSU? Kikka litt på ei NorhtQ forsyning, denne, NQ4001AT håper det ikke er denne som blir brukt. Den er litt "veik": maks 18A på 12V og maks 75W til PCI-E - muligens det er de siste 4 pinnene i ATX kontakten (21,22,23 og 24 i en 24 pin ATX), uansett bør vel ei stabil forsyning til et NV7900 kort ligge over 25A på 12V "linja"? Lenke til kommentar
trygvelo Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 Bruker vel 24 pin fra PSU? Kikka litt på ei NorhtQ forsyning, denne, NQ4001AT håper det ikke er denne som blir brukt. Den er litt "veik": maks 18A på 12V og maks 75W til PCI-E - muligens det er de siste 4 pinnene i ATX kontakten (21,22,23 og 24 i en 24 pin ATX), uansett bør vel ei stabil forsyning til et NV7900 kort ligge over 25A på 12V "linja"? 7455901[/snapback] Ja, fant ut at NorthQ'en var alt for svak også, etter at jeg fikk det nye hovedkortet var det nesten ikke mulig å boote inn i windows en gang med den. Kjøpte en Fortron Source 600W i stedet, den burde holde, den burde faktisk holde til neste gang jeg oppgraderer også (håper jeg) Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Har du kobla til skjermen? Lenke til kommentar
trygvelo Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 Har du kobla til skjermen? 7462980[/snapback] ÅÅÅ nei, det tenkte jeg ikke på... hehe, joda, såpass har jeg faktisk fått med meg. Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Har du kobla til skjermen? 7462980[/snapback] ÅÅÅ nei, det tenkte jeg ikke på... hehe, joda, såpass har jeg faktisk fått med meg. 7463939[/snapback] Hehe Det har jo hendt! Lenke til kommentar
superbygger Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Det er hovedkortet ditt som er skyld idetta, abit har levert en del hovedkort som har dårlige kondensatorer, har opplevd det samme selv Lenke til kommentar
trygvelo Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 Det er hovedkortet ditt som er skyld idetta, abit har levert en del hovedkort som har dårlige kondensatorer, har opplevd det samme selv 7466714[/snapback] Butikken som jeg kjøpte kortet i har til alt overmål lagt ned så jeg ble nødt til å kjøpe nytt kort eller ha masse styr med retur til Abit direkte. Hvor lang reklamasjonstid er det egentlig på et hovedkort og hvor god er sjansene for å få et nytt tilbake innen rimelig tid? Tviler på jeg gidder å styre noe mer med det uansett, men rent hypotetisk... Lenke til kommentar
trygvelo Skrevet 10. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2006 Har du kobla til skjermen? 7462980[/snapback] ÅÅÅ nei, det tenkte jeg ikke på... hehe, joda, såpass har jeg faktisk fått med meg. 7463939[/snapback] Hehe Det har jo hendt! 7464457[/snapback] Ja, jeg glemte det sikkert én gang i løpet av testinga når jeg bytta flere ganger for å teste, merka det jo rimelig kjapt da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå