Gå til innhold

Merkelig problem, dvd/cd-rom

toth

Anbefalte innlegg

Hei! har et litt rart problem på min nye brukte laptop:

dvd/cdrw-driven fungerer tilsynelatende fint. åpner og lukker seg, lyser fint. Problemet er at uansett hva jeg putter inni, så er stasjonen tom! altså ligger E: under min datamaskin, og kan utforskes, men viser aldri innhold uansett hva slags disk som står i.

Hjelp, anyone?

Forresten, har jeg gjort et godt kjøp, synes dere? lite brukt Acer Aspire 1700, 3GHz, 120GBHDD, 512SD RAM 17" skjerm, innebygd w-lan og det meste andre.. ca et år gammel ifølge selger..

7000kr, og fikk med et digitalkamera, på riktignik bare 1.3Mpx, men kan brukes som webkamera..

Endret av toth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdatering: plater leses dersom jeg skyver leseren helt inn mot senter og deretter dytter inn skuffen. MEN: de leses ikke skikkelig i ytterste sporene. jeg ser det er en ripe under leser"tralla", mao ser det ut som det ligger f.eks et sandkorn på undersiden. dette hindrer leseren i å bevege seg fritt i ytterste sporene. kan jeg skru opp, og blåse bort rusket? andre forslag?

Lenke til kommentar

Du kan nok skru den opp ja, men hvor lett det er er noe annet.. hehe..

Og det med pris.. Jeg kjøpte for noen mnd siden en dvd-brenner til en laptop her.. merket Nec, denne kostet rundt 700 kr.

tok et kjapt søk med prisguiden, og fant ikke noe billigere enn 820 kr.. men sånn var det da jeg kjøpte min også.

Så du burde sjekke på www.amentio.no mulig dem er billigere.

Bare husk at det må være en "slim-line" brenner.

Lenke til kommentar

Ah, så jeg kan bare plukke av ytterste dekselet, og sette inn en standardspiller? Dekselet mitt er avrundet ser du, tilpasset designet på maskinen.

Dog er det ikke sikkert det blir nødvendig. Jeg prøvde å skru opp, men skruene var faktisk limt i tillegg til skrudd, og da jeg ikke hadde helt korrekt hode på skrujernet fikk jeg ikke ut alle skruene.

Men: det viser seg at plata som er ripet, "bunnplata", er utrolig tynn og myk. Jeg snek derfor skrujernet på innsiden, og rett og slett bøyde det ut litt, så hodet får mer slakk i skinna.. Problem solved, for now. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...