Aykon Skrevet 2. november 2006 Rapporter Del Skrevet 2. november 2006 Bildet er tatt med et Canon PowerShot G6. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 3. november 2006 Rapporter Del Skrevet 3. november 2006 Hadde du ventet til solen akkurat hadde gaatt ned bak horisonten tror jeg dette hadde blitt veldig bra. Desverre ble solen alt for overeksponert og odelagte deler av treerene. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 3. november 2006 Rapporter Del Skrevet 3. november 2006 Fint bilde ja, men som Ustedalen sa så hadde det blitt mer spennende lys, mindre utbrent sol og litt mer detaljer i trærne om du hadde ventet noen minutter. Ellers pent. Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 3. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 3. november 2006 ARG... hehe Takk for det. Skal ha det i bakhodet nestegang. =) Lenke til kommentar
Snodre Skrevet 3. november 2006 Rapporter Del Skrevet 3. november 2006 Jeg syns det ble litt for mye trær og grener i veien. Litt mindre av det så hadde det blitt veldig spennende! Så kan du prøve å sette horisonten i det gylne snitt hvis det er mulig. Ellers likte jeg godt fargene og solen:) Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 3. november 2006 Rapporter Del Skrevet 3. november 2006 Veldig fint, skikkelig vintersol føler jeg. Stilig sillueter av trærne og. Men er kanskje noe standard bilde? Lenke til kommentar
SebRamsland Skrevet 3. november 2006 Rapporter Del Skrevet 3. november 2006 Som nevnt, solen ble altfor overeksponert, og ødelegger lysforholdene til bildet. Dette gjør da "alt" annet rundt nærmest svart. Dette er det ikke veldig mye du får gjort noe med, men noe du kunne ha gjort er å rette opp horisonten, slik at den er helt vannrett i bildet Jeg vet ikke om du kjenner til teknikken, men å prøvd HDR på dette motivet hadde vært veldig kult tror jeg. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 4. november 2006 Rapporter Del Skrevet 4. november 2006 Synest at måten lyset var satt på var ganske stilig, eg. At heile framgrunnen blei så mørk blei liksom ein effekt i seg sjølv. Fint bilete Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 4. november 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. november 2006 Takker for konstruktiv kritikk. Kjenner ikke til noen spesielle teknikker. Kunne sikkert trikset litt med photoshop eller noe. Men kan det ikke. Lenke til kommentar
Gissan Skrevet 4. november 2006 Rapporter Del Skrevet 4. november 2006 Takker for konstruktiv kritikk.Kjenner ikke til noen spesielle teknikker. Kunne sikkert trikset litt med photoshop eller noe. Men kan det ikke. 7215974[/snapback] Er ikke mer enn et par toturials (?) så kan du det meste.. Men så koster jo programvaren en del også da, hvis man ikke bruker ulovlige hjelpemidler, som man ikke skal snakke om her. GIMP er også et godt redigeringsprogram, og dekker de flestes behov. Er du ute etter litt ekstra funksjoner, må du ta steget opp til Photoshop (PS). Bildet ditt er veldig fint, men noe mangler, uten at jeg helt kan sette ord på det. Blir litt for mye kontraster kanskje. Veldig lyst i områdene rundt solen, og veldig mørkt i nedre deler av bildet. Ellers er motivet greit.. Trærene er også veldig fine.. Lenke til kommentar
Peterpan73no Skrevet 5. november 2006 Rapporter Del Skrevet 5. november 2006 Veldig fint, skikkelig vintersol føler jeg. Stilig sillueter av trærne og. Men er kanskje noe standard bilde? 7210670[/snapback] Veldig enig med denne. Synes det er et for så vidt fint bilde, men veldig klisje. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå