Lolcat2016 Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 (endret) [søren! Glemte å legge ved en link til testen: The Multi-Core Era Begins ] Nå er den nye quad-core prosessoren til Intel like om hjørnet. Anandtech har testet prosessoren, og når det gjelder overklokkingsegenskapene så skriver de: Like all other Core 2 Extreme processors, the QX6700 has a mostly unlocked clock multiplier, allowing you to easily overclock to higher frequencies. So while you can't take a Core 2 Extreme X6800 and give it more cores, you can always take a QX6700 and run it at X6800 speeds to have your cake and eat it too. We managed to get our QX6700 sample up to 3.2GHz (12 x 266MHz) at the CPU's stock voltage of 1.35V, which isn't bad at all considering we didn't employ any exotic cooling. Bumping the core voltage up to 1.3875V we were able to gain an extra 266MHz and run at 3.46GHz. Oppdaget akkurat at QX6700 er kommet til salgs i Norske databutikker! Jeg har nå bestilt en QX6700, men jeg må nok vente et par uker til før varen kan leveres. Endret 3. november 2006 av hal9k Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Da har du mye penger Hva skal den brukes til? Å må sikkert vente et par uker ja ! Lenke til kommentar
Lolcat2016 Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 (endret) Da har du mye penger Hva skal den brukes til? Å må sikkert vente et par uker ja ! 7210269[/snapback] Vel, det er nok mer snakk om hva man velger å bruke pengene på (jeg fikk også 25.000 kr igjen på skatten, så jeg har litt til overs) Ja, jeg må nok vente et par uker, selv om prosessoren visstnok bestilles direkte fra Intel via butikken. Norge er vel ikke akkurat det landet som står høyest på Intels liste... Oi, glemte å svare på det siste spørsmålet ditt: Maskinen skal brukes til 3D grafikk, database/servertjenester, analyser av større datamengder, billedbehandling og generell flerkjøring av tyngre programmer. Endret 3. november 2006 av hal9k Lenke til kommentar
Intern Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 I Hardware.no sin test fikk de klokket CPU'en enda lengre... Venter på Q6600 jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå