Gå til innhold

Emulering? Cs, word og photoshop

Anbefalte innlegg

har lest litt i howto og FAQ på wine, men sliter litt

har forstått det så langt at nå man skal åpne en .exe fil så kan det gjøres slik:

sudo wine "C:\prografiler\valve\cs.exe"

?

ettersom det ikke gikk og den ikke fant commandoen så testa jeg å legge til programmet under "winecfg", men der bare forsvant det igjen...

skal .exe filen være installfil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ctrl+Shift+P for å heve, Ctrl+Shift+B for å senke.

Dette hadde du fort funnet ut vist du hadde gidda å søke i hjelpefunksjonen.....

Du kan og legge til super/subscript som knapper.

*kutt*

7212750[/snapback]

Siste - kontrol-shift-b - den har jeg ikke fått til å virke på en stund. Det kommer bare en diger fet B med strek under, som forsvinner når jeg taster noe mer...

7214182[/snapback]

samme her :S

Lenke til kommentar

man kan ikke klikke på .exe filen

når jeg kjører i terminalen må jeg være su

når jeg instalrer cs 1.6 så kommer ikke snarveien noe sted og det må til for det fins bare hl.exe :(

jeg har også en "standalone" cs version (ferdig instalert mappe), men den exe filen vil den ikke kjøre, der fins det cstrike.exe

Lenke til kommentar

Vis du ikke kan klikke på exe-fila så har det innstalasjonen din å gjøre. Med min standard Ubuntu-install kan jeg gjøre det.

Men vis du ikke får starta hl.exe så må du nok først endre cwd (current working directory).

Altså først "cd /path/to/install/" så "wine .hl.exe"

for å starte rett i CS kan du gøre sånn; "wine hl.exe -game cstrike"

Du kan sikkert opprette en snarvei på skrivebordet også.

Lenke til kommentar
Vis du ikke kan klikke på exe-fila så har det innstalasjonen din å gjøre. Med min standard Ubuntu-install kan jeg gjøre det.

Men vis du ikke får starta hl.exe så må du nok først endre cwd (current working directory).

Altså først "cd /path/to/install/" så "wine .hl.exe"

for å starte rett i CS kan du gøre sånn; "wine hl.exe -game cstrike"

Du kan sikkert opprette en snarvei på skrivebordet også.

7222979[/snapback]

fikk til å kjøre fra terminalen, men lyddriveren stemmer ikke så den ber de meg endre på i winecfg ->audio, men når jeg trykker på audio fanen så forsvinner cfg vinduet.

en annen ulempe er at jeg må ha su for å kunne kjøre wine :( og da vet jeg ikke hvordan jeg kan få lagd snarvei

Lenke til kommentar
Ehh? Startet den som sudo første gangen gjorde vi? Bytter ikke ubuntu brukermappe etc. når du kjører sudo?

Ta å slett .wine (som root), logg ut fra root, og prøv på nytt som din egen bruker.

7230398[/snapback]

hvordan sletter jeg wine da? uten å gå i package manager?

sorry, men er nybegynner

Endret av pessimisten
Lenke til kommentar
Han mente ikke at du skulle slette wine med mappe ".wine", hvis du er helt nybegynner så bør du merke deg at filer/mapper som begynner med punktum er skulte i linux så du trenger kanskje aktivere visning av skulte filer i menyen.

7231725[/snapback]

kan man gjøre dette uten å slette en og en fil...hvis jeg prøver å slette mappa så får jeg bare at mappa ikke er tom :(

Lenke til kommentar
prøv rm -rf directorynavn for å slette hele sulamitten

edit: forresten, det går raskere for deg hvis du googler sånne spm som det der ^^

7233813[/snapback]

nå har jeg lagd den mappen på nytt og den er ikke låst (under root)

men når jeg starter cs så kommer erroren:

"choose pixel shaders" :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...