pessimisten Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Hei! har i det siste hørt om noe som heter emulering(?)... hvordan fungerer dette? skulle gjerne hatt cs 1.6 lan version, word 2003 og photoshop i Linux, vil det la seg gjøre? i så fall, hvordan? Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Er du sikker på at du trenger akkurat dei programma? Linux har gode alternativer for Word(OpenOffice) og Photoshop(GIMP). Når det gjelder cs skal det fungere vha Wine, om ikkje lan versjonen så skal iallfall Steam fungere. www.winehq.com Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Ta en titt på wine, cedega og crossover office. Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 takker, ser litt på wine nå GIMP kan sikkert brukes, men cs og word vil jeg gjerne ha inn. Jeg syns openoffice er genialt, men det er noe som mangler Lenke til kommentar
wil Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Hva er det som mangler i OpenOffice sa du? Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 viss du vill ha noe som er enda mer likt en "gimp" kan du jo prøve "krita" . Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Hva er det som mangler i OpenOffice sa du? 7208879[/snapback] i word har man mulighet for hevet og senket tekst som i molekylet H2O hvor 2 skal være senket eller i Na+ hvor + skal være hevet... er dette mulig i openoffice, syns det er veldig greit i naturfagen så er noe jeg gjerne vil ha videreført Ogger: jeg kan jo prøve GIMP litt først Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Det kan du være helt sikker på at er mulig i OO også. Når det gjelder NoSteam versjonen av CS og Wine så funker det strålende, bare innstaler Wine, start install-fila og fyr løs! Jeg har også testet med yapb-boter, det funka også helt fint. Lenke til kommentar
Harkonnen Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Det du nevner kan gjøres med den innebygde formelredigereren. ( Insert -> Object -> Formula ) Da skal du også få opp en selection box det du kan velge diverse formateringer o.l. ( Dukker den ikke opp kan den finnes via View -> Selection ) Lenke til kommentar
slettet_konto Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 eneste the at "gimp" har en del mangler . krita er mye bedre en gimp å enda likere photoshop . Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 eneste the at "gimp" har en del mangler . krita er mye bedre en gimp å enda likere photoshop . 7209583[/snapback] Kva for mangler har gimp som krita ikkje har? Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Det du nevner kan gjøres med den innebygde formelredigereren.( Insert -> Object -> Formula ) Da skal du også få opp en selection box det du kan velge diverse formateringer o.l. ( Dukker den ikke opp kan den finnes via View -> Selection ) 7209557[/snapback] for komplisert, skal bare ha det oppe og nede Ogger: høres bra, kan jo laste det ned PHPdude: høres bra, skal se på det når jeg kommer hjem Lenke til kommentar
olear Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 eneste the at "gimp" har en del mangler . krita er mye bedre en gimp å enda likere photoshop . 7209583[/snapback] Kva for mangler har gimp som krita ikkje har? 7209742[/snapback] Krita har det GIMP mangler. Lenke til kommentar
TorbjørnK Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 for å få tall til å stå oppe er det vel bare å trykke alt gr+shift og tallet, men nedsenking vet jeg ikke.. noen som vet? Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) Ctrl+Shift+P for å heve, Ctrl+Shift+B for å senke. Dette hadde du fort funnet ut vist du hadde gidda å søke i hjelpefunksjonen..... Du kan og legge til super/subscript som knapper. Making Text Superscript or Subscript 1.Select the text that you want to make superscript or subscript. 2.Do one of the following: Choose Format - Character - Position, and then select Superscript or Subscript. Press Ctrl+Shift+P to make the text superscript, and Ctrl+Shift+B to make the text subscript. Du kan sjølvsagt gjøre det før du taster inn tekst også. Endret 3. november 2006 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 TUSEN TAKK!!! Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) RTFM er ikkje noko vi seier berre for å være slem. I dei fleste tilfeller så finn du svaret raskare ved å sjølv leite litt i dokumentasjonen, enn å poste på eit forum, og så måtte vente på at nokon skal svare. Edit: At ein lærer meir eg ein fordel. Endret 3. november 2006 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 (endret) Ctrl+Shift+P for å heve, Ctrl+Shift+B for å senke.Dette hadde du fort funnet ut vist du hadde gidda å søke i hjelpefunksjonen..... Du kan og legge til super/subscript som knapper. *kutt* 7212750[/snapback] Siste - kontrol-shift-b - den har jeg ikke fått til å virke på en stund. Det kommer bare en diger fet B med strek under, som forsvinner når jeg taster noe mer... Endret 3. november 2006 av kyrsjo Lenke til kommentar
pessimisten Skrevet 4. november 2006 Forfatter Del Skrevet 4. november 2006 RTFM er ikkje noko vi seier berre for å være slem. I dei fleste tilfeller så finn du svaret raskare ved å sjølv leite litt i dokumentasjonen, enn å poste på eit forum, og så måtte vente på at nokon skal svare. Edit: At ein lærer meir eg ein fordel. 7213464[/snapback] No offence taken Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 (endret) ctrl-shift-B virker heilt fint her. OOo ver. 2.0.4. Kanskje du har noko anna med samme tastatursnarveg? Endret 4. november 2006 av Mr.Elendig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå