Play535 Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Jeg vet at AMD er et sensitivt merke og tåler lite varme og sånt, men har mye bedre ytelse enn P4. Men Intel og P4 vet jeg lite om. Lenke til kommentar
normal Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Quote: AMD er et sensitivt merke og tåler lite varme og sånt AMD tåler ikke lite varme. Tvert imot det tåler MYE varme, og utvikler mye varme. Enkelte her inne har problemer med å skjønne det, blir hysterisk for ingenting osv. og kjøper intel bare fordi de er grønn på egenskapene til amd. og dermed kjøper de intel (tåpelig, jeg vet) akkurat som du gjerne har blitt feilinformert om det. Hva mener du med et sensitivt merke? [ Denne Melding var redigert av: normal på 2002-11-10 17:02 ] Lenke til kommentar
Treat Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 da blir det vel en lang diskusjon her igjen : sier bare p4 til overklokking AMD til en billig penge Lenke til kommentar
Fosco Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Quote: -------------------------------------------------------------------------------- AMD er et sensitivt merke og tåler lite varme og sånt -------------------------------------------------------------------------------- For noe tull.... Lenke til kommentar
Play535 Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Alle vet at AMD kjører på 50-60 grader. Tar man av viften et sekund dør den, se klipp fra Toms Hardware Guide. Gjør man det samme på en Intel, tar det en god stund før den dør. Alle vet jo det... Lenke til kommentar
normal Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 det er fordi den setter ned hastigheten ikke fordi den er så mye kaldere alle vet jo det man tar ikke av viften et sekund rett og slett fordi det gir ingen mening utenom et absurd argument for intel-fans, alle vet jo det og... eller? mangen vet også at senere amd hovedkort inneholder samme sperren som p4 bare i en litt annen form, og på tildligere hovedkort kunne man bruke et lite program til å utføre akkurat det samme. [ Denne Melding var redigert av: normal på 2002-11-10 17:17 ] Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Quote: Den 2002-11-10 17:08, skrev Boris@TheDodger:Alle vet at AMD kjører på 50-60 grader. Tar man av viften et sekund dør den, se klipp fra Toms Hardware Guide. Gjør man det samme på en Intel, tar det en god stund før den dør. Alle vet jo det... Og da spør jeg: Når var sist gang du fulgte med på utviklingen på AMD-prosessorer? Alle nye hocedkort for AMD har innstillinger som gjør at PCen automatisk skrus av når den går over en bestemt tempratur på CPUen. En liten advarsel: Først starter du en diskusjon som du fint kunne ha funnet masse info av ved å søke på forumet, og i tillegg så legger du ut informasjon som er feilaktig. Jeg hadde tråkket varsomt i gresset framover hadde jeg vært deg. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 blablabla...and the fight continues. Lenke til kommentar
Play535 Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Det er et poeng på nye, ja. Men ALLE VET at det er farligere å sette en vifte oppå en AMD enn Intel. Lenke til kommentar
hurst Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Quote: Den 2002-11-10 17:08, skrev Boris@TheDodger:Alle vet at AMD kjører på 50-60 grader. Ehm, nei? Quote: Tar man av viften et sekund dør den, se klipp fra Toms Hardware Guide. Gjør man det samme på en Intel, tar det en god stund før den dør. Alle vet jo det... Men igjen: HVEM i huleste er idiot nok til å "ta av vifta"?? Quote: Det er et poeng på nye, ja. Men ALLE VET at det er farligere å sette en vifte oppå en AMD enn Intel. Det er ikke farlig. Vil heller gå så langt som å påstå at de som knuser kjernen på sin amd er klønete. *edit: måtte bare ta med det siste latterlige utsagnet som havnet over posten min Blir ufattelig irritert når uvitende folk kommer og slenger med leppa.. [ Denne Melding var redigert av: hurst på 2002-11-10 17:26 ] Lenke til kommentar
Play535 Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 AMD kjører dessverre på 50 - 60 grader med prossesorer opp fra 2000XP (spørs egentlig hva slags vifte man har.) Kompiser har fortalt meg st de har en vifte.... DYR NOK.... til 2600 og likevel har blåskjermer pga varme! Lenke til kommentar
Play535 Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Det er dessverre FARLIG. Kom igjen da folkens... Kan noen andre forklare han det? Uansett så får du ha din mening. Jeg spør: Hva liker dere best? Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Quote: Den 2002-11-10 17:27, skrev Boris@TheDodger:AMD kjører dessverre på 50 - 60 grader med prossesorer opp fra 2000XP (spørs egentlig hva slags vifte man har.) Kompiser har fortalt meg st de har en vifte.... DYR NOK.... til 2600 og likevel har blåskjermer pga varme! Har man 50-60 grader på en XP 2000 så er det IKKE derfor man får blåskjermer. Årsaken er nok heller uvitenhet fra kompisene dine. 50-60 grader er fin temp for en XP 2000. Tåler langt mer, og iflg. AMD så er die temp nærmere 90-95 synes jeg å huske. 50-60 er helt normalt med billige vifter. Lenke til kommentar
hurst Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Quote: Den 2002-11-10 17:27, skrev Boris@TheDodger:Kompiser har fortalt meg st de har en vifte.... DYR NOK.... til 2600 og likevel har blåskjermer pga varme! det er ikke prisen alene som avgjør om du har en bra kjøler eller ei. F.eks. så kan jeg klokke min xp1600+ til xp2000+ hastighet, sette opp volten til maks (ville tro den skulle utvikle mer varme enn en standard xp2000+ da) og likevel ikke komme over 60 grader med min 150kroners kjøler.. Så jeg lurer virkelig på hva kameraten din har gjort.. Lenke til kommentar
allanalv Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 kjører min AMD xp2000+ på 2200+ (1,81ghz) og har 45 grader i load.. wow så varmt. Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 AMD og Intel lager kjempegode cpu`er. Det som gjør at jeg velger Intel, er at jeg får kjøpt chipset laget av Intel, for Intel cpu.. Intel legge ned mye arbeid i sine chipset, iforhold til andre. Har bekjente som har valgt en amd løsning med VIA chipset og der har det vært endel problemer. De måtte finne drivere og finne ut hvilke driverløsninger som passet best til den hardwaren de hadde. F.eks så ble alle filene en kompis kopierte over fra hd til hd korrupt, fordi han ikke hadde lagt inn en "ide kontroller patch" som rettet opp en feil. Jeg gidder rett og slett ikke bruke mye tid på å rote med drivere for å løse problemer, fordi VIA ikke har gjort jobben sin. VIA sine chipset har problemer med endel scsi kort og lydkort f.eks. Når hovedkortet med VIA chipset er 2 år gammelt, så gidder neppe VIA sette seg ned og løse problemer som oppstår med nye moderne lydkort, scsi kort osv.. Er som å spille russisk rulett, enten så er man heldig og får ingen problemer ned hw man har installert, eller så går det skeis.. hvis man har maskinen fylt opp med div. ting så er sjangsen for å få problemer stor, irq her og drivere der.. :| Lenke til kommentar
normal Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 måten du uttaler deg på får det ikke til å høres ut som de kameratene vet hva de driver med heller. har de karbinettvifter? overklokker? "DYR NOK" vifte hvilken vifte er det og hva er dyrt nok, og sist men ikke minst hva i heiteste er 2600? stabil PSU? riktige drivere til systemet? har feilsøkt? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Boris@TheDodger hvis hans CPU er på 60 grader load, så henger PC'n seg IKKE pga. varme! Jeg hadde en XP1900+ som lå på 52-53 idle og 59-60 load. HELT STABIL! Får man blå skjermer hele tiden er det i 99% av tilfellene brukeren av datamaskinen som har skapt det....av uvitenhet. Nok om den saken. Lenke til kommentar
Play535 Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Greit, greit. Kan noen PLIIIZZZ si hva de mener om kjøp av prosessor, isteden for å kaste skitt. (snakker til normal) Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Quote: Den 2002-11-10 17:36, skrev Boris@TheDodger:Greit, greit. Kan noen PLIIIZZZ si hva de mener om kjøp av prosessor, isteden for å kaste skitt. (snakker til normal) Kjøp etter hva lommeboken tilsier :smile: Om det blir AMD eller Intel er ikke så nøye synes jeg, det er alt det andre som man stapper i PCen som gjør den digg...og dyr. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg