Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

3D acceleration problemer. tror jeg


Anbefalte innlegg

hei.

 

sliter med å komme inn på spill på pcen min. for halvannen måned siden presterte jeg å spille av en film samtidig som jeg åpnet world of warcraft. dette resulterte i at alt av spill og filmer ble ganske dårlig. denne linken viser et bilde av hvordan wow så ut: wowguild.

 

jeg oppdaterte alt av drivere og diverse slikt som etter mye prøving og feiling gjorde at å se filmer går helt fint, men når jeg starter wow får jeg meldingen: "world of warcraft was unable to start up 3D acceleration. please make sure directx 9.0c is installed and ur video drivers are up-to-date". dette problemet får jeg på alle spill, både nye og gamle. har prøvd å installere directx 9.0c og nyeste skjermkort drivere flere ganger på ale mulige måter men det funker ikke. når jeg prøver å installere directx blir jeg avbrutt med melding om at en lignende eller bedre versjon allerede er installert.

 

bruker radeon 9800 pro se om det skulle hjelpe.

 

jeg rota litt rundt på pcen da jeg endte opp i directx-diagnoseverktøy og fant dette: "Direct3D-funksjonalitet er ikke tilgjengelig. Du bør bekrefte at driveren er den endelige versjonen fra maskinvareleverandøren."

 

har prøvd systemgjennoppretting men kommer den eneste forskjellen jeg la merke til var at bakgrunnen gikk tilbake til standard og at jeg ikke kunne bruke powertab editor (men det klarer jeg å fikse selv). angret da gjennopprettingen for å gå tilbake til sånn det er nå.

 

går også tregt å bla opp og ned på sider som f. eks. i internett og i mapper og diverse.

 

deler av den svarte "rammen" rundt musen mangler også.

 

på forhånd takk for all hjelp. bare spør hvis det er oe mer dere trenger å vite

 

Kevin

Endret av kevz0r
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har tenkt på å formatere, men jeg har ikke windows cden. jeg har fått windows av en kamerat som har vært såpass grei å bruke mangfoldige timer på å hjelpe meg med pcen min når jeg hadde problemer tidligere og når jeg oppgraderte den og fikk masse problemer underveis da. så vil helst fikse dette uten å formatere om det er mulig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...