giraffen Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 heisann jeg er student på nith og er nesten ferdig med boka programmering i java av else lervik og vegard havdal. er det noen som kan anbefale en ny javabok til meg slik at jeg kan fortsette å utvikle meg? gjerne en bok som tar opp javaprogramering mot en sql database. er bøkene av deitel og deitel bra? Lenke til kommentar
smetho Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Heisann. Ja, Deitel Deitel bøkene er bra. Har selv Deitel, Java - How to program. Er en veldig bra bok, men står ikke noe om programmering mot databaser i den (noe jeg finner merkelig). Programmering i Java av Else Lervik og Vegard Havdal syns jeg er en ELENDIG bok. Eneste fordelen er at den er på norsk. Er selv student ved NITH og har slitt med samme boken. Fysj! Har heller brukt forelesningsnotatene og funnet informasjon om stoffet på nettet og i Deitel-boken min. Syns det har gått greitt. Ellers så finnes det sikkert mange andre bra bøker der ute. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Norske bøker er ganske dumme, det er jeg enig i. De skal på død og liv oversette alt, og det blir feil. Her på haugen brukte vi Winder&Roberts - Developing Java Software, en feit sak. Egentlig ganske grei. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Brukte Java Software Solutions (Lewis & Lofthus, addison-wesly) når jeg lærte java. Grei bok, men stoffet er ganske komprimert (ikke noe problem hvis du kan litt fra før). Jeg har brukt hele én bok på norsk siden jeg begynte å studere, og det var en matte bok. Ellers er jo all annen dokumentasjon og verktøy rundt om på engelsk, så det blir jo forsåvidt greit likevel. [ Denne Melding var redigert av: MailMan13 på 2002-11-10 19:14 ] Lenke til kommentar