Gå til innhold

Hvor kjøpe strømforsyning til xbox360?

mrmattis

Anbefalte innlegg

Hei

Min bror har kjøpt seg en xbox360 i USA. Når han kom ombord i båten han jobber, så koblet han strømforsyningen i 220volt. Det var ikke videre suksess. Heldigvis så var ikke selve xboxen tilkoblet.

Hvor kan man kjøpe separat 220volt strømforsyning? Er det noen ulemper/problemer med xbox360 kjøpt i usa? Tenker b.la på PAL/NTSC etc?

Takknemlig for hjelp

Endret av mrmattis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har helt rett mrmattis:

Noen adaptere støtter både 110V og 220V. Da holder det med en adapter. Siden du sier Xbox forsyningen røk går jeg ut i fra at de ikke tåler det. Du ville da trengt en 220V til 110V omformer.

En nødløsning jeg fant på google, billig og uestetisk, men ser ut som om den faktisk virker:

http://www.hackaday.com/2006/01/05/xbox-36...x-power-supply/

Xbox er NTSC i USA og PAL i Norge, det vil si at du må kjøpe import spill fra USA for at de skal virke (Ellers vil du få opp en "Wrong disc region" eller noe i den duren og spillet vil ikke virke).

Når det kommer til NTSC støtte på TV så vil dette stort sett ikke være noe problem. Om du får bildet i svart hvitt, så hjelper det å kjøpe RGB Scart siden denne bruker en fargekoding slik at alle TVer som forstår RGB signal viser den riktig. Desuten skulle det ikke være noe problem om du har LCD TV for da vil det være ønskelig å bruke Component eller VGA uansett for å få HD kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...