buskmann Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 I forrige uke hoppet slangen fra radiator til vannpumpe av, og jeg kjørte sannsynligvis ca 1 mil eller 10 minutter nesten uten kjølevæske. Jeg trodde det bare trengtes etterfylling (radiatoren var lekk tidligere, tettet nå), så jeg tenkte å kjøre til jobben før jeg oppdaget det. Etterfylte systemet med vann, så nå er det ca 2 liter gammel kjølevæske (50/50 blanding) og 4 liter vann. Nå har det vært et par dager med kaldt vær her (- 5-10ºC) . Jeg sjekket ekspansjonstanken, og kjølevæsket hadde ikke frosset. Det virker som at termostaten disse dagene har vært låst i halvåpen stilling. Symptomene har vært treig oppvarming, samt at jeg har regulert temperaturen opp og ned med varmeapparatet. Mens på vei hjem i dag, stod utetemperaturmåleren på +3 ºC og vanntemperaturmåleren lå stabilt på 92 ºC som vanlig. Kan noe dårlig vann ha samlet seg i termostaten, eller hva kan dette skyldes? Bilen er en 1996 Opel Astra TD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå