Gå til innhold

512 pc3200 vs 1024 pc2100

Kirchhoff

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
skal kjøpe nytt sokket a hk her, har 512 mb dual channel ddr400 ram her, men så følger det med 1x 512 mb ddr266 ram. så jeg lurer på hva som gir best ytelse. 512 ddr 400 eller 1024 ddr 266?

7205807[/snapback]

litt usikker, men du kan jo prøve da, finner fort ut hva som er best. vil tro 2x512mb er best med tanke på mengden minne. Men minnet blir deretter treigere også, siden den kjappeste vil stille seg ned til PC2100 fart. Du kan jo sette inn begge, og prøve å klokke den litt opp. :)

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

hehe, kanskje litt klokking? får også med mist frostbite. xp2500+ skal jo være en super overklokker. det er ikke min pc, men mine foreldre(hovedpc) sin. det er et asrock kort. Jeg har asrock dual sataII selv som jeg er super fornøyd med.

hvordan blir det egentlig med windows instalasjon? kan jeg bare starte fra c disk med nytt hk?

Lenke til kommentar
hehe, kanskje litt klokking? får også med mist frostbite. xp2500+ skal jo være en super overklokker. det er ikke min pc, men mine foreldre(hovedpc) sin. det er et asrock kort. Jeg har asrock dual sataII selv som jeg er super fornøyd med.

hvordan blir det egentlig med windows instalasjon? kan jeg bare starte fra c disk med nytt hk?

7206520[/snapback]

nei, tror du må legge inn windows på nytt, men er ikke 100% sikker, men mener jeg huska å ha lest det en plass. Kansje noen andre her vet det. :)

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

nå er jo faktisk 3200 brikkene billigere enn 2100 brikkene også så gå for en gig 3200 du... hva som er best av en gig 2100 og en halv 3200 kommer så klart an på hvor mye du gjør samtidig på pcen og om det er veldig krevende oppgaver... jeg f. eks. har en gig og bruker halvparten av den nesten konstant, dvs. at det ikke ville ha holdt med 512Mb, mens hvis man bare bruker 2-300Mb er jo den halve gigen med 3200 ram mye bedre enn 1 gig med 2100.... håper du ble litt klokere... lykke til videre.

Mvh. Harald

Endret av Hagr
Lenke til kommentar

512 mb ddr266 følger med hovedkortet, derfor er dette et problem. Og lille brum, vilke oppgaver tror du den vil gjøre det dårligere på da?

EDIT: leste ferdig posten din hagr, den skal brukes til surfing epost sjekking og litt lett spilling (cod2). hardware er xp 2500+ og r9600

EDIT2: kom på at det blir tilsammen 3 brikker som betyr 3x2100, ikke sant? 2x256 og 1x512

EDIT3: ser at hket jeg får har bare 2 slotter og bare en av dem takler ddr400 og ingen takler dual channel, så er nok ingen tvil om at det må bli 768mb@266mhz. jaja. HKet er: ASRock K7VT4A

en positiv ting er jo at jeg får 2,26 gb ram på min pc. får håpe de gamle brikkene takler min klokk da. hehe

Endret av åousky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...