bazzo Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Jeg har akkurat satt opp en Sony KDL-40V2000 LCD TV, men er ikke helt fornøyd med bilde fra digital tuneren min. Jeg har en DreamBox S7000 som er koblet med scart til tv'en. Bildet er ganske kornete, litt som et dårlig jpg bilde. Er det noe med instillingene mine, eller hva kan det være...? Noen som har noen tips jeg kan prøve? Lenke til kommentar
grebnord Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 (endret) Hey. Sjekk scartkabelen din. Det kan være den ikke er helt topp.. Eventuelt kjøp en dyrere som er "fullpakket" (det er enkelte kabler er "enkle"/tynnere) Eller snu kabelen.. Greb Endret 2. november 2006 av grebnord Lenke til kommentar
sokkhue Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Kan jo muligens være kabelen, men blir det anderledes på en annen TV? Da vi fikk en ny LCD tv i fjor, satt jeg lenge og fikla med instillingene på TV'n før jeg var førnøyd med bilde Lenke til kommentar
Patience Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Det første du legger merke til på en sånn skjerm er desverre komprimeringen. Du kommer ikke unna den. Er nok det du ser.. Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 OK! har prøvd flere scart kabler, med samme resultat. Fiklet en del med innstillingene, da ble bildet litt bedre, er vel bare en vane sak. Hadde bare forventet litt mer. Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Du har ikke vurdert å koble Dreambox'en til tv'n med komponent kabel? Vurderer å kjøpe samme tv og har også Dreambox, så er veldig nyskjerrig på hvordan bildet blir. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1aOK6q6F Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 Dreambox har vel ikke komponent ut ? Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 16. november 2006 Del Skrevet 16. november 2006 (endret) Dreambox har vel ikke komponent ut ? 7295875[/snapback] Det er korrekt at Dreambox ikke har komponent utganger, men den støtter komponent, så alt du trenger er en overgang som du plugger i scart utgangen. Vet hvertfall at 7000S og 7020S har støtte for det. Er usikker på om 56x0 og 500S støtter komponent. Endret 16. november 2006 av phoen|x Lenke til kommentar
bazzo Skrevet 4. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2006 Har kjøpt en komponentkabel nå, men får samme resultat som med scart. Har vel egentlig vendt meg til det nå, er nok som "Patience" sa. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 4. desember 2006 Del Skrevet 4. desember 2006 (endret) Har kjøpt en komponentkabel nå, men får samme resultat som med scart.Har vel egentlig vendt meg til det nå, er nok som "Patience" sa. 7420791[/snapback] Jeg får sammme resultate når jeg bruker scart fra iptv tuneren min jeg også... Samme med film fra dvd... men ser jeg film eller tv fra maskinen til skjermen med vga, så blir det ikke kornete.... Endret 4. desember 2006 av VikinGz Lenke til kommentar
phnx85 Skrevet 5. desember 2006 Del Skrevet 5. desember 2006 Har kjøpt en komponentkabel nå, men får samme resultat som med scart.Har vel egentlig vendt meg til det nå, er nok som "Patience" sa. 7420791[/snapback] Har du endre innstillingene til komponent på utgangen på Dreamboxen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå