Camper_killer Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) Beste forklaring kopiert fra et game "review": The game that almost ruined the franchise... The Legend of Zelda was a huge hit on the NES and fans were hungry for more. And so came Zelda II: The Adventure of Link. To many people's surprise, the game departed from the first in more ways than the title. Zelda II was not a top down view game, instead it was a side scroling platform adventure featuring Link once again and his quest to free Zelda. The game still contains most of the puzzles and adventure elements and trickery of the original, however something just doesn't seem right about the game. It's definately lacking something. Maybe it's the lack of memorable characters. Ganon isn't in this title, instead Thunderbird is in his place as the evil boss character Link must stop. Link must travel through Hyrule to six palaces and restore crystals to their statues in order to awaken Zelda from an enchanted sleep. This game is the first to feature Link battling his own shadow (which occurs in OoT). The trickery of the puzzles in LOZ is still there, however it just doesn't seem fitting enough to finish the game, it becomes more of a chore rather than fun. The graphics are quite terrible by present standards and the side scrolling game fails on many levels, it never worked. This game has been rightfully forgotten and shrugged off. It really is a disappointment and hardcore Zelda fans such as myself will remember this title as the game that "nearly ruined the franchise." - Den første Zeldaen hadde original historie, i den neste så var Ganon borte og Zelda var igjen bortført/sovnet. Også nå var det templer istedenfor de 8 hulene. Enten kan det se til å holde seg til originalen, ellers så kan det være et VIRKELIG advneture of Link der verken Ganon eller Zelda er med. Enern hadde faktisk bedre historie enn toern ja, den var enkelt forklart og man måtte faktisk lese manualen for å forstå litt av den. Endret 5. november 2006 av Camper_killer Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Jeg synes Zelda II var et flott spill, jeg. Jeg kan heller ikke se at skurken alltid må være den samme. Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Jeg synes Zelda II var et flott spill, jeg. Jeg kan heller ikke se at skurken alltid må være den samme. 7222873[/snapback] Er stor fan av Zelda selv og holder alttp som personlig favoritt. Derimot likte jeg ikke Zelda II, er så helt forskjellig fra de andre spillene i serien og er for plattform aktig i mmine øyne. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Zelda 2 er ikke noe dårlig spill i seg selv, men jeg er veldig enig i at det ikke på noen som helst måte levde opp til resten av serien. Men enhver familie trenger vel et sort får Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Zelda 2 er ikke noe dårlig spill i seg selv, men jeg er veldig enig i at det ikke på noen som helst måte levde opp til resten av serien. Men enhver familie trenger vel et sort får 7223363[/snapback] Selvsagt, sa ikke at det var dårlig, bare at det ikke falt i smak hos meg. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Var ikke myntet på deg speielt, men hele tråden generelt Lenke til kommentar
Dan_H Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) Men for å komme litt on topic igjen, så er jeg også blitt litt mer skeptisk til dette kommende storspillet. At det nytter disse såkalte wii-funksjonene når en sloss, opplever jeg som noe merkelig. Kan være at dette blir gøy, men personlig foretrekker jeg kanapper fremfor bevegelser. At det nå viser seg at det skal bli vanskelig å skaffe Gc versjonen, betyr vel at jeg må skaffe meg wii. Når det gjelder selve spillet og designet rundt det, frykter jeg lite. Forsår at flere av disse publiserte bildene fra spillet kan oppleves som noe nytt og merkelig. Men slik har det vel alltid vært ved et nytt zeldaspill. Alltid noen nye og rare elementer, derfor er jeg trygg på at alt dette nye er godt forankret i historien og passer godt inn i spillets ytre. 7219704[/snapback] Har du prøvd spillet? Hvis nei, så føler jeg at du må bli litt åpnere for en ny måte å spille Zelda på. Du kan strengt tatt ikke vite om du liker bedre den klassiske håndkontrolleren på Zelda, enn den nye. Jeg har lest en del previews fra folk som har prøvd spillet. Og inntrykket jeg har fått er at når du først har prøvd Zelda på Wii-måten, vil du ikke kunne tenke deg å heller hatt det på GC. Å kritisere den nye måten å styre spillet på, uten å ha spilt det før launch, blir litt feil. Endret 5. november 2006 av Dan_H Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) Spill spillet først, døm etterpå. Riktignok var jeg frelst allerede før jeg spilte det, men jeg ble ikke akkurat skuffet. Endret 5. november 2006 av Aylars Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) Jeremy Parish hos 1Up synes det siste Zelda-spillet er veldig lovende, og liker Wii-kontrollschemet godt. If Twilight Princess manages to uphold the level of quality seen in its opening hours for the entire duration of the adventure, it will unquestionably go down as one of the greats. Imagine Ocarina of Time, but polished and expanded and refined and generally perfected: that's what Twilight Princess feels like so far. Det er bra nok for meg - han pleier å være en av de mer kritiske anmelderne. Endret 5. november 2006 av thomanil Lenke til kommentar
Dan_H Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Spill spillet først, døm etterpå. Riktignok var jeg frelst allerede før jeg spilte det, men jeg ble ikke akkurat skuffet. 7223618[/snapback] Ganske lett å forstå at du likte det godt, du holdt ikke akkurat tilbake på superlativene på NF. Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Finnes det noe preview/hands-on fra GC versjonen, eller går alt på Wii? Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) Altså, spillet var jo utvilket for GC først, am I right? Er jo ikke noe problem å kjøpe GCversjonen(må dog vente litt ). Da har du standard zelda kontroller Det skal jeg, har ikke penger til Wii enda Endret 5. november 2006 av M@R7!N Lenke til kommentar
Pastilleske Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Det er slettes ikke noen tabbe! Spør du meg så kommer ganske sikkert TP til å bli mye bedre enn alle de andre spillene til Zelda.. Grunnen til det er at Link har blitt mye mer voksen, og det har rett og slett blitt mere morro å kunne bevege seg fritt. Fiendene var også blitt ganske tøffe, og er sikkert ganske motstandsdyktige også. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) Alt går vel på Wii. Det har ikke vært noe demo eller lignende på GC-versjonen siden E3 i 2005. Men jeg lover deg, etter å ha spilt Wii-versjonen, kan du ikke tenke deg å gå tilbake. Dan_H: Hehehe, nei! Men hvem er du på NF? Endret 5. november 2006 av Aylars Lenke til kommentar
Dan_H Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Alt går vel på Wii. Det har ikke vært noe demo eller lignende på GC-versjonen siden E3 i 2005. Men jeg lover deg, etter å ha spilt Wii-versjonen, kan du ikke tenke deg å gå tilbake. Dan_H: Hehehe, nei! Men hvem er du på NF? 7223795[/snapback] Kaller meg daniman der. Lenke til kommentar
Matsini Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Har du prøvd spillet? Hvis nei, så føler jeg at du må bli litt åpnere for en ny måte å spille Zelda på. Du kan strengt tatt ikke vite om du liker bedre den klassiske håndkontrolleren på Zelda, enn den nye. Jeg har lest en del previews fra folk som har prøvd spillet. Og inntrykket jeg har fått er at når du først har prøvd Zelda på Wii-måten, vil du ikke kunne tenke deg å heller hatt det på GC. Å kritisere den nye måten å styre spillet på, uten å ha spilt det før launch, blir litt feil. Var på ingen måte ment som kritikk mot mot den nye spillemåten, men mer en litt skeptisk tanke vedrørende hvordan dette blir i praksis. Har ikke prøvd spillet, men allikevel må jeg vel få lov til å være litt skeptisk til hvordan dette vil fungere? Er tross alt en helt ny styringsmekkanisme som bryter med det tradisjonelle jeg har vært vandt til gjennom hele min karriere som gamer. Mulig jeg kommer til å elske denne nye styringsformen, men ettersom jeg ikke har prøvd det enda, så er jeg litt usikker og dermed litt skeptisk til hvordan dette egentlig vil fungere for meg Spillet skal jeg ha uansett, så vandt til kontrollen må jeg bli. Allikevel kan det tenkes at det å spille med vanlige kontroller mulig er best for meg. Har som sagt ikke prøvd spillet enda, men tiden vil vise Lenke til kommentar
Dan_H Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Har du prøvd spillet? Hvis nei, så føler jeg at du må bli litt åpnere for en ny måte å spille Zelda på. Du kan strengt tatt ikke vite om du liker bedre den klassiske håndkontrolleren på Zelda, enn den nye. Jeg har lest en del previews fra folk som har prøvd spillet. Og inntrykket jeg har fått er at når du først har prøvd Zelda på Wii-måten, vil du ikke kunne tenke deg å heller hatt det på GC. Å kritisere den nye måten å styre spillet på, uten å ha spilt det før launch, blir litt feil. Var på ingen måte ment som kritikk mot mot den nye spillemåten, men mer en litt skeptisk tanke vedrørende hvordan dette blir i praksis. Har ikke prøvd spillet, men allikevel må jeg vel få lov til å være litt skeptisk til hvordan dette vil fungere? Er tross alt en helt ny styringsmekkanisme som bryter med det tradisjonelle jeg har vært vandt til gjennom hele min karriere som gamer. Mulig jeg kommer til å elske denne nye styringsformen, men ettersom jeg ikke har prøvd det enda, så er jeg litt usikker og dermed litt skeptisk til hvordan dette egentlig vil fungere for meg Spillet skal jeg ha uansett, så vandt til kontrollen må jeg bli. Allikevel kan det tenkes at det å spille med vanlige kontroller mulig er best for meg. Har som sagt ikke prøvd spillet enda, men tiden vil vise 7224003[/snapback] Jepp Oppfattet det i førsteomgang som om du allerede hadde tatt det for gitt at du vil foretrekke klassisk kontroll over den til Wii. Menmen, nok om det. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 http://www.dagbladet.no/kultur/2006/11/05/481917.htmlBeklager om dette er postet tidligere i tråden, men blei ganske glad over å se disse klippa Lenke til kommentar
Dark Nemesis Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Dette spillet kommer ikke til å skuffe. Så lenge det er bedre emnn TWW (det er vanskelig) er jeg fornøyd. Lenke til kommentar
Matsini Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Klarer ikke å få skryte nok av musikken i den åpningssekvensen Får frysninger nedover ryggen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå