Gå til innhold

Total War: Er du en slagmark- eller kampanjetype? TW -spill.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har funnet ut at jeg var veldig lei TW spillene, da jeg bare orker å spille 5 turns om gagen før jeg kjeder meg å må finne på noe annet, men hadde battle ai funket og slagene vert mer taktiske ville jeg foretrukket slag, men syns de ble så simple i takktikken, vil liksom ha et spill der man bruke helt ekte taktikker osv. men det er få spill som lar du gjøre det. blir litt for arcade for meg merker jeg.

 

får slutte å spille en stund å se om jeg får mer lyst senere.

Lenke til kommentar

Ja, AI suger skikkelig.. I en av mine campaigns er jeg litt uti det.. Hungary og meg(England) kriger om å være mektigst.. Så angriper dem mine fullt utviklete byer i Italia.. Sender sikkert bortimot 10 hærer på rundt 1500 mann hver.. Bra mix med kanoner etc..

 

Hva skjer så, de beleirer 4-5 byer samtidig, jeg har vel 400 heavy billmen i hver by..

Prøver så å bryte beleiringen og plasserer styrkene på murene og kampene starter og det som må skje skjer.. By-kanonene knuser alle hærene.. Ingen mann igjen og hele spillet er møkk kjedelig etter det..

 

Er forresten en 50/50 spiller. Man kan ikke bare spille campaign, litt av hensikten og moroa med TW spillene er at man lever seg inn i slagene..

Lenke til kommentar

Jeg liker kampene ganske godt. På Shogun vant jeg flere ganger 1:5, 1:6 osv. (det var broslag, der jeg var defender.) I RTW er jeg hyppig bruker av Custom Battle. Men det er utrolig gøy på kampanjekartet òg. Autoresolver kun på veldig uviktige slag. Autoresolvet en gang da jeg skulle ta en knøttliten fiendehær som stod inntil en elv. Jeg var på vei for å ta den siste byen til en fiende. Da den beseirede fiendehæren flyktet, med kun 20 peasants igjen, klarte den på en eller annen måte å ha stor nok bevegelse til å flykte rundt elven, noe som tok meg 3 runder. :realmad: Så gikk jeg rundt og jaget den i et par turer til, før jeg tok kampen selv og drepte alle. (jeg kunne ikke la den gå, da hadde den blitt en horde) :wallbash: Da hadde fiendene fått tid til å forsterke forsvaret, så jeg mistet mange flere menn enn hvis jeg ikke hadde autoresolvet den første kampen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Jeg liker campaign delen en smule bedre enn slagene. En stor del for meg når jeg kjemper slag i campaign er å komme ut av det bvest mulig, det er ingen vits i å bry seg om når man spiller single battles.

 

I tillegg til det elsker jeg å få opp en sterk økonomi, i begynnelsen av enhver campaign begynner jeg med å gå ut med en diplomat og få trade rights med alle, og bygge veier og alt som hjelper trade i byene mine.

 

Har ikke spilt Rome på en stund nå, tror jeg må sette meg ned i kveld :D

Lenke til kommentar

Må nesten svare kampanje her. Jeg synes det tar litt for lang tid hvis jeg skal gå til slagmarken i kamper, derfor tar jeg bare autoresolve og går videre. De kampene der jeg ikke har generaler eller ledere derimot, styrer jeg selv. Hærene er jo helt talentløse fra tid til tid, selv med ledere.

Lenke til kommentar

har kjempe problemer med å spille, da jeg er lei av campanje kartet alt er så likt uansett hvilket land man velger, og 99% av slagene er sieges noe jeg også er drit lei, er liksom aldri et open battlefield slag der man kan teste ut takktiker flake osv.

 

nei er bare byer der alt man kan gjøre er å pøse på med så mange soldater som mulig fra så mange rettinger som mulig, spiller bare 10 min om dagen før jeg er lei

Lenke til kommentar
nei er bare byer der alt man kan gjøre er å pøse på med så mange soldater som mulig fra så mange rettinger som mulig, spiller bare 10 min om dagen før jeg er lei

 

Det går da an å bruke taktikk i sieges!!

 

 

Eksempel:

 

I går kveld spilte jeg på min Brutii campaign, den er ganske nystartet så jeg dreiv å sloss mot grekerne. Jeg angrep en by med steinmurer fra to sider, jeg sendte rammen inn rett foren med to siege tårn på sidene og hadde stiger på den andre siden av borgen. det så ut som dette ca.

 

            Tårn    Ram    Tårn     stiger
              |          |         |           |
           ______________________
stiger - |                                      
          |    Borgen                        
          |                                      
stiger - |                                      
          |                                      
          |______________________
                          |
                   forsterkninger

 

 

Grekerne hadde bare 200-300 mann mot mine 1500, så dette skulle ikke bli så vanskelig, var det ikke for at de hadde 1000 mann som var på vei inn på motsatt side av det jeg angrep. Jeg sendte de på stigene opp på murene så fort som mulig og sprang med de rundt muren så når forsterkningene kom fram eide jeg alle gatene så de kom seg ikke inn og ble pepra ned av tårna og gaten.

 

 

 

Ellers er det masse rom for taktikk i bygatene, kult å løpe rundt med kavalleri, eller brøyte seg fram med en phalanx e.l.

Lenke til kommentar

Nå tror jeg du bommer litt med argumentet ditt Kramstogen, Gunfreak mente nok spesielt Medieval 2, hvor siege AI ikke er så veldig klok. Jeg tror nok den var bedre i RTW. Forhåpentlig blir det fikset i neste patch. Og uantsett streiker argumentet ditt litt uantsett. Man kan bruke taktikk i sieges, spørsmålet er jo om det er verdt det ;)

 

@Gunfreak19: Du legger ikke tilfeldigvis merke til at du egentlig sier det samme i dette innlegget: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=7424618 og dette: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...dpost&p=7658170

 

Kan ikke være lett med dårlig hukommelse. :p

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

haha, jeg rå bumper denne litt og reklamerer for noe helt annet en TW men jeg tror det er her det finnes flest folk som vil like spillet.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=756871

 

siden det er så mange av dere som liker kampanjen best tenkte jeg dette spillet kunne være noe for dere.

har skrevet fyldig om det. og håper dere tar dere tid til å lese det. tror noen av dere virklig vil like det

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U4NJ3Omm

Jeg spiller bare slag når jeg er outnumbered. Pleier som oftest å vinne.

 

Men det er selvfølgelig koselig med en liten quick battle innimellom og :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...