Gå til innhold

Firmwire til Samsung d600E!

VistaX

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ny her på forumet og har et par spørsmål.

Kan noen fortelle meg hva firmwire er for noe, hvordan man gjør det og hva som blir forskjellen? Er det oppgradering av programvaren i telefonen?

Og går det virkelig ikke an å skifte, eller få inn nye layouter på denne telefonen? Blir så lei den som er der nå, kjedelig er det også...

Leser litt i denne tråden, men siden jeg ikke helt forstår hva firmwire osv er, så skjønner jeg ikke så mye, men når jeg leser det får jeg lyst til å prøve det jeg også. Leser at man kan få autolagring av sms, og at man kan gjøre andre ting på telefonen mens man spiller mp3, det kan man vanligvis ikke og det er noe dritt.

Håper på svar :)

Endret av Fabris
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det altså ingen som veit noe om dette?

"Kan noen fortelle meg hva firmwire er for noe, hvordan man gjør det og hva som blir forskjellen? Er det oppgradering av programvaren i telefonen?"

Hadde vært fint med et svar, ettersom at jeg savner alt det disse gjør. Og kunne noen ha lagt til en link som fungerer?

Lenke til kommentar

Heisann!..

Jo du kan fint installere/oppgradere ny firmware i din samsung. Hvis du er heldig, så kan du finne firmware's ute på nettet som er modifisert. Da kan du f.eks ligge mp3-spilleren i bakgrunnen mens du driver med noe annet. Ikonene er nye, theme'ene er nye osv. Disse er dog ikke laget av Samsung selv, men av privatpersoner.

Husker jeg fant en side men en god del Samsung D600 formware's, men det finner jeg ikke igjen.. Ta deg en tur på www.google.com og prøv deg litt fram der.. Finner du ikke noe der, så lag en lyd i denne tråden, så skal jeg se om jeg klarer å finne det:)

Her forklares hva "Firmware" er:

"Firmware is a software program or set of instructions programmed on a hardware device. It provides the necessary instructions for how the device communicates with the other computer hardware. But how can software be programmed onto hardware? Good question. Firmware is typically stored in the flash ROM of a hardware device. While ROM is "read-only memory," flash ROM can be erased and rewritten because it is actually a type of flash memory.

Firmware can be thought of as "semi-permanent" since it remains the same unless it is updated by a firmware updater. You may need to update the firmware of certain devices, such as hard drives and video cards in order for them to work with a new operating system. CD and DVD drive manufacturers often make firmware updates available that allow the drives to read faster media. Sometimes manufacturers release firmware updates that simply make their devices work more efficiently.

You can usually find firmware updates by going to the "Support" or "Downloads" area of a manufacturer's website. Keeping your firmware up-to-date is often not necessary, but it is still a good idea. Just make sure that once you start a firmware updater, you let the update finish, because most devices will not function if their firmware is not recognized."

Steffen Moss

(kilde. http://www.sharpened.net)

Lenke til kommentar
Men hvor legger man ".cla" fila som den er, hvis man skal bruke den vanlige kabelen?

Jeg lastet nemlig ned: D600ECBFC1_RC2 fra nettet igår, men jeg veit ikke hvor jeg skal legge den...

7244746[/snapback]

Fant du den på et annet forum?... Det kan hende da det står i den tråden hvordan du gjør det. Eller så kan du søke etter en slik tråd.

Hadde du eid en Motorola, så hadde ting vært enklere..:p hehe.. Siden jeg vet så og si alt om de.

Lenke til kommentar

Hvis det er Samsung D600E det er snakk om kan du lese postene her og her. Der skal det være en grei oppsummering av det som du trenger vite.

Kort fortalt er den greieste måten å gjøre det å først kjøpe en datakabel (originale kan desverre ikke brukes), laste ned firmwaren du vil bruke (fredlulu e den beste jeg har funnet), sette inn norsk ordbok i denne, og så til slutt flashe mobilen. Alt står forklart i de to postene.

Håper det hjelper! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...