Bugaloo Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Jeg får total krasj på C: når jeg klokker min P4 1,8Ghz opp. Er det harddisken eller? Spec P4 1,8Ghz 13µ Abit TH7-II Seagate Baracuda IV 80GB Geforce4 ti 4400 512Mb pc800 Apacer Lenke til kommentar
Bugaloo Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 kjører xp btw Lenke til kommentar
CFD Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Hadde et lignende problem når jeg hadde Duron 750 AK72 Seagate 13gig hardisk Bråkete maskin. Klokket jeg over 105 så måtte jeg reformatere hardisken. Fikk så satt på noe Northbrigde kjøling og da gikk den rett opp til 120 uten problemer. Er nok for dårlig kjøling på NB`en din. Lenke til kommentar
Bugaloo Skrevet 12. november 2002 Forfatter Del Skrevet 12. november 2002 chipsettet? noen andre med abit th7-ii som har hatt dette problemet? og hvor er northbridge? Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 jeg fikk et problem i oppstarten med seagate hd`en min med abit th7II.. men p4`en var ikke klokka da... skjedde etter å ha resetta biosen.. fikk "general protection fault" rett etter søk av boot disk etc.. når jeg testa den i en annen pc, fant den bare c:.. (jeg har delt den i 4..) i chkdsk fikk jeg en uopprettelig feil..! (jeg har bestilt en wd 120, og skal redde så mye jeg kan av mine dyrebare filer på seagate`n før jeg formaterer... syntes det var litt rart.. Lenke til kommentar
Bugaloo Skrevet 12. november 2002 Forfatter Del Skrevet 12. november 2002 hmm, det virker som det skjer uansett når jeg overklokker jo høyere jeg klokker jo fortere skjer det, når jeg passerer 2,4Ghz skjer det momentant :sad: Lenke til kommentar
hurst Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 hdd takler ikke så høy fsb.. Surt men sant. Og man finner det somregel ikke ut før det er for sent :sad: Lenke til kommentar
Bugaloo Skrevet 13. november 2002 Forfatter Del Skrevet 13. november 2002 kan det hjelpe å bytte harddisk? Lenke til kommentar
Bugaloo Skrevet 18. november 2002 Forfatter Del Skrevet 18. november 2002 Quote: Den 2002-11-12 22:22, skrev hurst:hdd takler ikke så høy fsb.. Surt men sant. Og man finner det somregel ikke ut før det er for sent :sad: Noen hardisker som takler høy fsb bedre? Lenke til kommentar
hurst Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 IDE-kontrolleren går på samme hastighet som pci-kontrolleren. Dvs 133/4=33mhz som standard. Dersom man klokker fsb så økes også pci hastigheten og hastigheten på ide-kontrolleren. Vet ikke hvordan det er med HK som tillater å låse pci på valgfri hastighet da. Ibm sine disker er, ifølge flere, ikke så kresen når det gjelder hastighetsøkning. Dette er bare litt oppkok av forskjellige tanker som har sust gjennom hodet mitt.. Feel free to correct me if I'm wrong! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå