Gå til innhold

Viking FK tråd, for Viking fans!

Shjatå

Anbefalte innlegg

Da må riktignok Stabæk begynne å tape litt :p men de spilte dårlig igår uten spillere som Annan, Alanzinho og Tchoyi på banen, man kan se at de er fryktelig svekket uten disse, og Tchoyi stikker til sommeren og det gjør Annan og tenker jeg så skal ikke avskrive gullet helt nei :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stabæk kommer til å sprekke før eller siden... Akkurat som Arsenal... :) Mens vi er det laget som lusker bak og seiler opp i tet et par runder før slutt og vinner... Akkurat som Manchester United... :)

Edit: Når jeg var så godt i gang så kan vi jo sammenligne Brann med Chelsea, som kommer til å blande seg inn i toppen, men mister gullet rett før slutt. Og selvfølgelig Vålerenga og Liverpool som snakker om gull før sesongen er begynt, men klarer bare såvidt å komme på kvalikk til Uefa-cupen (CL)... :)

Endret av Aye
Lenke til kommentar

Vær så snill da, ikke sammenlign Viking med Man Utd. Rett før jeg går over til å holde med Stabæk da. :p

Grei kamp i dag, men jeg er ikke fornøyd med spillet. Men det viktigste var tre poeng, og det fikk vi. Nå er vi på delt 5. plass, med bare fire poeng opp til andreplassen, og det er godkjent. Så må vi virkelig få gang på sakene i sommer og i høst om vi skal ha håp om medalje. Gullsnakk er helt uaktuelt slik tabellen ser ut i dag.

Lenke til kommentar

Jeg er usikker på kvalitetene til Høiland og om han holder Tippeliga-nivå. Ijeh tror jeg vil være førstevalg på spissplassen når han kommer tilbake, så å få 10 millioner for et "andre"valg er jo nesten for bra til å avslå.

Endret av Aye
Lenke til kommentar

ja, er enig i det, Velicka er ingen dårlig spiss, høy arbeidsinnsats og har ikke hatt de beste ballene og jobbe med i år, vis han går håper jeg Viking kjøper en noe yngre spiss som de kan ha i noen år og kansje få igjen mer for en de kjøper han for. Synes nesten Viking burde prøvd seg på Eddie Gustafsson, nå som kontrakten hans snart går ut med Lyn, desidert tippeligaens beste keeper etter min mening...

Lenke til kommentar
Jeg er usikker på kvalitetene til Høiland og om han holder Tippeliga-nivå. Ijeh tror jeg vil være førstevalg på spissplassen når han kommer tilbake, så å få 10 millioner for et "andre"valg er jo nesten for bra til å avslå.

Velicka har vel ikke levet opp til forventningene til ham. For meg ser han litt klønete ut med ballen, men tror han være god med mye innlegg fra kanten. Men det produserer ikke Viking med det spillemønsteret de har nå. :hmm:

Selg han og få inn et par andre talenter som kan ta en kamp av og til og komme inn som superreseve for Ijeh. :yes:

Lenke til kommentar

Ijeh er en god spiller når han ikke er skadet, gjør han sakene sine kan han være der for min skyld, men hvem kan komme inn som erstatter for Velicka vis han forsvinner?

Forslag:

Ighalo - Lyn

Kim Holmen - Lyn

Cato Hansen - Bryne

disse jeg kan komme på akkurat nå, Holmen er jo en typisk bakroms spiss tenkt dere Holmen, Ødegaard og Fillo på konrtinger dere :p

Lenke til kommentar

Ighalo er den jeg vil ha soleklart mest av de du nevner (selv om jeg bare har sett en kamp med han :p ), men jeg ser de som ganske urealistisk å få han, med mindre kontrakten hans går ut snart.

Hvorfor liker dere ijeh sånn?

Forbanna tulling hele fyren. Skulle vært solgt for lenge siden.

Folk som ikke er lojale mot klubben har ingen ting der å gjøre.

43 mål på 66 kamper kanskje. Det er jo takket være han at vi ennå er i Tippeligaen.

Endret av Aye
Lenke til kommentar

Fant ut at han har kontrakt ut 2010, så må vel vente litt ihvertfall :p men kunne godt ha sett for meg at Viking hadde fått tak i en bakromspiss denne gangen :)

Edit: Satt og så på

videoen nå, man kan lett se at vi var ganske avhengig av en Ijeh på topp og en Gaarde i form i fjor sesongen. Håper Ijeh er tilbake snart :) Endret av Bangern1991
Lenke til kommentar

Jeg syntes egentlig det er helt greit. Han har jo scoret et par mål, men han ikke har vist seg som den store goalgetteren jeg trodde han kom til å være. Kanskje det er jeg som er litt kravstor, men jeg syntes Ijeh er bedre.

Han er klart verdt 10 millioner kr. Vi kjøpte ham for 5 og selger han for 10, noe som jeg syntes er en veldig bra deal. I tillegg har han bidratt men noen viktig mål også. Alt i alt syntes jeg vi fikk ganske mye ut av ham.

Lenke til kommentar

Hehe, Hoff er vel kansje en litt mer offensiv midtbane, Fillo rolle, men han spiller godt som spiss, han valgte jo Lyn framfor Viking det året han gikk dit, så en overgang for Hoff vil jo ikke være umulig, er jo en av de som har scoret mest i tippeligaen i år også.

Lenke til kommentar

Jepp, han er vel egentlig en offensiv midtbanespiller ja... Det vi trenger er vel mest en rask og målfarlig bakromsspiss. Hadde ikke gjort så mye om han var norsk, med tanke på det høye antallet utlendinger i troppen og Tippeligaen generelt. På en annen måte hadde det vært spennende med et ungt, utenlandsk talent som ingen har hørt om før, slik som Fillo. Uansett så stoler jeg på at Rösler og Østenstad finner en erstatter som er god nok.

Lenke til kommentar

Ja det er sant, som du sier hadde det vært gøy med en totalt ukjent ung spiss som vi kan få for en billig penge, er også enig i at vi har altfor mange utlendinger i troppen, har jo flest i tippeligaen. Men man skjønner det jo ved å se på prisen på de norske spillerene om dagen.

Lenke til kommentar

Det er jo litt synd at vi mister en av våre (få) spisser, men samtidig tror jeg det er et lurt salg. Vi tjener 5 millioner raske kroner i forhold til hva vi kjøpte ham for, og sånn sett har jo Velicka vært en kjempeinvestering. :p Jeg er litt skuffet over hva han har prestert, synes ikke han har vært så god som forhåpningene var, men han har spilt greit, scoret et ok antall mål og han burde jo også fått lenger tid på seg til å vise hva han kan. Med Ijeh tilbake tviler jeg på at Velicka hadde startet fast. Så jeg tror det er et lurt salg, men jeg håper vi henter inn en god erstatter da, for vi trenger flere gode spisser enn Ijeh.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...