Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase/Worklog: 1998 Saab 900S (12.05.08 m/Bilder)

Heilage

Anbefalte innlegg

Vet ikke om noen plass du får kjøpt viggen sett i norge, annet enn brukt.

Men speedparts har nå en fin frontfanger, er ganske lik viggen/Aero fangeren :)

ny_front.jpg

Prisen er litt stiv men :dribble:

Viss du går inn på Speedparts siden kan du også finne et annet komplett styling sett til 900 / 9-3 men jeg syns ikke det er noe serlig fint :no:

På min 900 har jeg tenkt og kjøpe 9-3 sjørt og en Aero bakfanger, trenger ikke font fanger siden jeg har talladegafanger på min :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå trenger jeg litt råd her.

Mulighet 1

Jeg kan style bilen i en Aero-retning. Dette settet er veldig anonymt og stilrent, men fortsatt veldig pent.

Det vil da bli slik:

Forfra:

Siden:

Bakfra:

Det positive med dette er at det er lettere å få tak i delene, de kan blant annet bestilles gjennom den lokale Saab-forhandleren her eller fra England. Dette er også billigere enn det andre alternativet.

Mulighet 2

Jeg kan style den i Viggen-retningen. Dette stylingsettet er en del mer fremtredende enn Aerosettet.

Det vil da bli slik:

Problemet med Viggen er at det er sabla mye dyrere og veldig mye vanskeligere å få tak i. Viggen-sett må kjøpes brukt, mest sannsynlig fra Sverige.

Lenke til kommentar

Tatt i betraktning at jeg ikke har så mye å rutte med, tror jeg at jeg går for Aero, men er fortsatt åpen for innspill og råd.

Forøvrig skal det ikke mye senking til på min før det ikke går lenger. Den ligger allerede ganske lavt. :)

Lenke til kommentar

Hmm da så... Jeg prøvde 17tommere på min 900 med orginalfjører var nesten som og kjøre båt :p

Viss du melder deg inni Saabklubben får du blant anna 15% på deler på speedparts og noen % på enkelte Saabverksteder...

Lønner seg når du skal ha store innkjøp, jeg holder på og melde meg inn tar litt tid...

Se her for rabattavtaler http://www.saabturboclub.net/default.asp?menuID=62 :)

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Her har det ikke vært oppdateringer på veldig, veldig lenge.

Mye fordi jeg enda ikke har lappen, grunnet svindel fra kjøreskolen jeg var på. Blir etter all sannsynlighet søksmål og rettssak av det.

Anyway, nå har den stått urørt siden jeg fikk den i oktober 2006. Inntil nå. På fredag fikk jeg noen brukte felger (gratis er kos) og splitter nye dekk på den.

Endelig blir det ordentlige bilder av doningen og. :)

post-93260-1210605783_thumb.jpg

post-93260-1210605870_thumb.jpg

post-93260-1210606019_thumb.jpg

post-93260-1210606126_thumb.jpg

post-93260-1210606199_thumb.jpg

Planen fremover blir nytt eksossystem (sport), fjerne hengerfestet og sette på klare blinklys på siden. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...