Gå til innhold

X1900XTX fryser etter ny kjøler og driver

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med mitt X1900XTX kort, etter at jeg bytta til Zalman VF900CU og installerte nye drivere....fryser kortet etter bare par sekund med spilling. Kjøleren sitter godt fast både på GPU og heatsinks på RAM.

Tempen ligge rundt 45 grader, i forhold til ka den gjorde før på 58 grader.

JEg får bluescreen og den viser at ati2mtag forårsaket problemet. Når jeg ser i hendelselisten på catalist control center, så finner jeg også den samme filen som det er feil på. Jeg finner også en advarsel på ati2mtag der det står at ROM does not support this device.

Er dette driver feil? Eller må jeg flashe kortet slik at Zalman kjøleren støttes eller noe sånt? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde jeg vært deg, så ville jeg tatt ut kortet og kontrollert kjøler festingen din en gang til, se også etter fyfsiske skader du kan ha påført kortet. "Re-montér" kjøleren og prøv igjen. Har du i fra starten vært forsiktig og er 100% sikker på at du ikke har påført skader på kortet, kan det være dårlig montering av kjøleren som er årsaken til problemet.

Det anbefales også og bruke Driver Cleaner, når du installerer nye drivere; du finner masse poster om det her på forumet.

Hvis ikke - har du et annet PCI-kort du kan teste med, for å sjekke at det ikke er HK ditt?

GL :cool:

Lenke til kommentar
Jeg regner med at trådstarter husket å plugge i strømkabelen til skjermkortet etter montering?

7205509[/snapback]

:!: Hehe.....ja så klart strømkabelen står på. Skal prøve å remontere. Eventuelt skifte til gammel kjøler å se om det er noe der. Ellers så får jeg teste kortet på nytt system i morgen.

Lenke til kommentar

Etter at jeg byttet til gammel kjøler har ikke kortet klikket en eneste gang. Jeg tror at Zalman VF900 er en god kjøler men dårlig løsning til et så HOT kort som X1900XTX. For min del vil jeg ikke bruke 3000 spenn for nytt kort. Derfor velger jeg å ikke bruke zalmans kjøleløsning, nemlig pga dårlig feste på core og minnet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...