Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skifte til vinterdekk MED problemer


Anbefalte innlegg

Har ak skiftet til vinterdekk pigg på min golf 2...hadde 15 toms på før..har nå 13 på piggdekken..probleme er at bak høyre side durer det såååå masse....høres ut som eg har ti ville hester etter meg..det bråkte sånn dunk dunk..når eg kjørte fortere dunket det oxo fortere..så eg skiftet tilbake til sommerdekket bak foreløpi..og har du sett dunkingen ga seg....er det noe galt med vinterdekket??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk hjulboltene dine.

Du har sikkert alufelger på sommeren?

Disse bruker lengre bolter med en annen form på den flaten som ligger mot felgen.

Kan være at boltene dine er for lange slik at de tar borti noe inni gjengene der eller noe sånt? :hmm:

 

Se om du finner noen andre bolter til vinterhjulene dine, de pleier som oftest å være litt kortere de som er til stålgfelger. :)

Lenke til kommentar
Godt mulig et verksted har, men ta turen innom mekonomen, bil xtra, biltema eller lignende, de har i hvert fall.

 

Skulle man i hvert fall tro. tongue.gif

 

Skulle man tro ja....

Måtte selv ha nye hjulbolter til Merca mi, siden de jeg hadde var for lange. Ringte først Torshov Bilrekvisita på Strømmen....de hadde ikke. Var innom Bilxtra på Lørenskog...de hadde ikke. Var også innom Star Autoco, men de hadde ikke den typen jeg skulle ha. Tok med meg felg til Norsk Felgimport på Strømmen, og de hadde....

 

 

 

mvh

Pantera

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...