Gå til innhold

Sesam søk, og ingen flere?


Anbefalte innlegg

Hvorfor har man en søkeboks (under menyene til venstre i HW.no-dynamisk-skinnet) for sesam (med en stygg og oppmerksomhetskrevende logo)? Og hvorfor ikke da en liten dropdown hvor man kan velge hvor man skal søke?

 

Jeg har aldri vært særlig godt fornøyd med sesam, men kunne gjerne tenke meg en egen boks med "søk med googles motor på denne siden", "søk på google", "søk i wikipedia", ...

Alle disse funksjonene (unntatt å søke på hw.no) har jeg allerede lagt til i firefox, men firefox har jeg ikke tilgang til over alt (NTNU liker IE =/)

 

Dessuten er det vel logisk å kunne gi brukeren en liste over flere søkemotorer å velge mellom, fremfor å bare gi muligheten til å søke i sesam.

 

Forøvrig blir det snart adblock på den stygge logoen der også for min del, maken til attention whore ikledd lilla og hvitt mot den blå, anonyme bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, jeg husker ikke hvem som eide/eier Hardware Online AS og hvem som eier Sesam. Lurer bare på om det ikke var en tilfeldighet mellom disse.

7204837[/snapback]

Vel, om det er slik at man har sesam der fordi det er en forbindelse med dem og Hardware, ønsker jeg like fremt at man enten får valget om å bytte søkemotor eller fjerne driten permanent.

Lenke til kommentar
Hvorfor har man en søkeboks (under menyene til venstre i HW.no-dynamisk-skinnet) for sesam (med en stygg og oppmerksomhetskrevende logo)? Og hvorfor ikke da en liten dropdown hvor man kan velge hvor man skal søke?

 

Jeg har aldri vært særlig godt fornøyd med sesam, men kunne gjerne tenke meg en egen boks med "søk med googles motor på denne siden", "søk på google", "søk i wikipedia", ...

Alle disse funksjonene (unntatt å søke på hw.no) har jeg allerede lagt til i firefox, men firefox har jeg ikke tilgang til over alt (NTNU liker IE =/)

 

Dessuten er det vel logisk å kunne gi brukeren en liste over flere søkemotorer å velge mellom, fremfor å bare gi muligheten til å søke i sesam.

 

Forøvrig blir det snart adblock på den stygge logoen der også for min del, maken til attention whore ikledd lilla og hvitt mot den blå, anonyme bakgrunnen.

7204732[/snapback]

Støtter også dette Zethyr sier her. Det er for mye reklame på sidene og det er ingen god søkemotor på siden imo og en enkel google burde være mulig å få til.
Lenke til kommentar

jeg er ganske sikker på at den sesam-boksen er der fordi sesam har kjøpt og betalt for boksen. Noe som også kalles reklame...

 

HW-teamet er nemlig så sprøe og dumme at de krever penger for å drifte sidene... Og hvis designerne plutselig legger inn søkebokser til andre motorer, tror jeg de kan se langt etter penger fra sesam

Lenke til kommentar
HW-teamet er nemlig så sprøe og dumme at de krever penger for å drifte sidene... Og hvis designerne plutselig legger inn søkebokser til andre motorer, tror jeg de kan se langt etter penger fra sesam

7210051[/snapback]

Derfor skal man gå i sammarbeid med de som lager reklamen og få en dialog med utviklerne av søkemotoren og få et samarbeid på et design som ikke ser ut som et juletre, noe som hardware.no dessverre gjør for øyeblikket. Et reinspikka juletre. Det er en skam syns jeg, at det skal være slik.
Lenke til kommentar

Er det denne det er snakk om?:

 

post-6212-1162566848_thumb.png

 

Jeg synst ikke den er spesielt iriterende(det eneste er at "søk" knappen er totalt forvrengt i IE6).

Grunnen til at sesamsøk baren er på siden er vel reklame og inntekter, det er sikkert derfor ikke google og alle andre søkemotorer ikke er å finne på hardware.no.

Lenke til kommentar
Er det denne det er snakk om?:

 

post-6212-1162566848_thumb.png

 

Jeg synst ikke den er spesielt iriterende(det eneste er at "søk" knappen er totalt forvrengt i IE6).

Grunnen til at sesamsøk baren er på siden er vel reklame og inntekter, det er sikkert derfor ikke google og alle andre søkemotorer ikke er å finne på hardware.no.

7211117[/snapback]

Ja, den der. Den er stygg, imo.

Lenke til kommentar

Etter å ha vært vandt med diskusjon.no-skinnet har jeg gitt hw.no-dynamisk en sjans pga. et bedre oppsett. Etter overgangen har jeg syntes det er flere forferdelig stygge og oppmerksomhetskrevende detaljer. Kanskje noen er bugs også =/

 

Man burde fikse og rette litt på designet, det er ikke veldig arbeidskrevende.

Lenke til kommentar
er det ikke litt ironisk at Zethyr klager over en liten søkeboks, når han selv har en helt grufull signatur som stjeler fokus fra tråden? :p

7220337[/snapback]

Den er jo ny-pimpa! :blink:

 

Ok, jeg lover at den dagen Sesam-søk og domenesøk blir anonymisert/fjernet, og grafiske bugs i toppen blir fikset, samt at hw-logoen ikke er på hvit bakgrunn, så skal jeg ha en fullstendig anonym signatur.

 

edit: øl + gramatikk \o/

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar

Akkurat nå syns jeg du ødelegger forumet mye mer enn søkeboksen Zethyr, og jeg tviler på at barnslig "terrorisme" vil gi deg viljen din. Faktisk ikke lagt noe særlig merke til søkeboksen før du postet her. Jeg tror du gir Sesam litt vel mye mer gratis reklame med denne posten her enn hva du er klar over...

Lenke til kommentar
Akkurat nå syns jeg du ødelegger forumet mye mer enn søkeboksen Zethyr, og jeg tviler på at barnslig "terrorisme" vil gi deg viljen din.

7220398[/snapback]

:( Jeg brukte den siden det var gratis-tilbud på pimping. Jeg har allerede gått litt lei tivoliet, så den varer ikke så mange dager, men det er jo koselig med litt variasjon :)

 

Jeg tror du gir Sesam litt vel mye mer gratis reklame med denne posten her enn hva du er klar over...

7220398[/snapback]

:( Da har jeg altså bidratt til at det kanskje tar lengre tid før sesam går konkurs og vi blir automatisk kvitt den stygge boksen :(
Lenke til kommentar

Bare for å kaste meg inn i diskusjonen. HW ser ut som et juletre, men hvis det ikke hadde sett ut som et juletre ville ikke hw hatt såpass mye penger som de har og hw ville ikke hatt så mye fine artikler.

men jeg må si at den søkeboksen er helt idiotisk, den er lagt rett under søk på Hw og søk i prisguiden, som om sesam har noe å gjøre med hw sine sider. det tar vel ikke lang tid før du har ei lang liste over søkemotorer nedover sia. Men det er jo opp til Hw å bestemme hvor mye søppel de vil vise på sia si. Hvis de liker å vise seg frem som et juletre så får de lov til det. men jeg veit ikke hvor populært det blir. Desverre så har ikke HW noe særlig konkuranse på det norske HW markedet, slik at det har et monopol og kan styre slik de vil.

 

Mvh Magne

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål: er det i det hele tatt noen som bruker Sesam? jeg har aldri brukt den og kommer sikkert ikke til og gjøre det heller.

Er faktisk en av de som har irritert meg over den greia også, hver gang jeg skal søke i prisguiden må jeg se den stygge saken der :tease:

 

Zethyr: Pimped signatur :!: utrolig hva folk finner på :p tror siggen di ble nevnt i en annen tråd også idag :D

Lenke til kommentar

Nei, IMO er Sesam ganske elendig. Når Google dekker det norske markedet så bra er det ikke behov for en lokal søkemotor. De burde heller prioritert nisje-søkene deres som f. eks bedrift- og bloggsøk. Vel vel, alle skal vel ha en fair sjangse da. Noen som vet hvordan de klarer seg? Er investorene på vei ut kanskje?

Lenke til kommentar
Zethyr: Pimped signatur :!: utrolig hva folk finner på :p tror siggen di ble nevnt i en annen tråd også idag :D

7220438[/snapback]

Whoah, RLY? Så fint :)

7222174[/snapback]

Jepp, i forbindelse med dei nye retningslinjene. Det er ytra eit ønske om å forby ASCII og signaturar som liknar juletre. Eg ser ikkje forskjellen mellom din signatur og ein med bilete i.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...