SirAnderz Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Eg og en kompis har tatt en kassetspiller og en radio oppå kvarandre, vi skal ha hardisk/cdrom/diskettstasjon i radioen . Og vi har funnet ut av vi ikkje får plass til strømforsyningen inni det.. Vi har ikkje bilde akuratt nu, men vet til seinere ikveld/imorga so kjem det og .. Noen som vet om noke ? Lenke til kommentar
CFD Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Du kan jo fint fjerne Kjøleribbene. Eller lodde litt lengre plass til de tingene som blir kjølt. Lodde under og sette dem litt lenger fra kretskortet og bøye ribbene sånn at den passer. Har selv en gammel microtower PSU her. Tror den er omkring 40W (Eller noe rundt der) Der er iallefall liten. Uten vifte eller noe sånt. Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 kan dere ikke ha strømforsyning i både radio og kassettspiller? Eller skal dere bruke radioen? For hvis ikke kan dere jo bare skjære hull slik at det blir plass til den. Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Nei , det går ikkje . Blir for liten plass uansett. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Det du kan gjøre, er og bruke en vanlig ATX PSU, og ha den ekstern. For penest resultat fjerner du mest mulig av ledningene det er 2 av. Kabler til moleks osv, kan heller hentes ut fra HK-kontakten inni kabinett. Når du ha klippet bort det overflødige(og koblet de i sammen), så står du igjen med cirka 7-8 ledninger, mot ca 25 fra før.. Disse forlenger du, og kler hele greia inn i en fin strømpe. Da ser det ganske bra ut. Se her for en oversikt på hva du kan fjerne: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?U...D=5020&GID=5000 Eksempel på unødvendig ledning: På kontakt 4,6,19,20 på HK, er det som du sikkert ser 5V+ I stedet for at det går 4 separate ledninger til PSU, så holder det med 1! De andre kobler du bare i sammen. Jordledningene er jo et annet skrekkeksempel. Her kan du kutte ut hele 6 kabler! Men ikke bruk alt for tynn kabel. _________________ [ Denne Melding var redigert av: Arctic på 2002-11-10 19:55 ] Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Eg er ikkje så flink med elektro osv.. Men er det nokon som veit om ein plass eg kan kjøpe små strømforsyninger ? Som ikkje er so veldigt dyrt ? Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Små micro-ATX PSUer får du på Komplett for 370 spenn slik som denne har jeg brukt Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 11. november 2002 Forfatter Del Skrevet 11. november 2002 Hmm.. Fann ikke den psu`en jeg.. Kan du måle hvor høg den er ? og hvor lang ? Lenke til kommentar
DrSpawn Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Her er den: 180w micro-ATX PSU Målene er som føger: Hoveddel ca 18x7x9cm + liten utstikker ca 4x4x7cm Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 12. november 2002 Forfatter Del Skrevet 12. november 2002 Har fått tatt bildet nå! Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 12. november 2002 Forfatter Del Skrevet 12. november 2002 Har fått tatt bildet nå! http://siranderz.explotionchurch.com/PB120002.JPG og skift du det siste 2 tallet med tal fra 2 - 9. Så ser du korleis eg har tenkt og gjøre det.. Dekselet på cdrommen er vekke fordi det er til lakking. Har nå oxo vurdert og lage til samme tingen , bare i aluminum. btw , det store hullet i den nederste , der skal det være plexi. Noen tips om ka eg kan forbedre ? Evt , fjerne. Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 13. november 2002 Forfatter Del Skrevet 13. november 2002 No har eg tatt ut alt ifra strømforsyninga og skal lage ny og mindre box.. Skal ikkje ha vifta inni , skal sette den enplass der den blåser ned på psu. Lenke til kommentar
CFD Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Vell du trenger nok ikke vife på PSUèn. Kjører servern min uten vifte i PSU. (p2 350) PSU bli varm ,men har ikke noe vifte i den. Lenke til kommentar
Hjelper'n Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 får du plass hviss du ikkje bruker boks i det hele tatt da? det skal egentlig ikkje vere nokke problem med å bruke den uten deksel.. tror det er greit viss du putter den i øverste kabinettet...(den med cd/hdd i) Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 13. november 2002 Forfatter Del Skrevet 13. november 2002 Ja . Eg kom til og tenke på at eg kan jo lage den til uten deksel men tanken va og lage et deksel til den oxo.. Får sjå. Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 14. november 2002 Forfatter Del Skrevet 14. november 2002 Kommer nye bilder idag .. Har gjort litt fordandringer.. Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 14. november 2002 Forfatter Del Skrevet 14. november 2002 http://siranderz.explotionchurch.com/PB140001.JPG Bytt ut PB140001 med PB150001-4 og da får du se bildene. Har nå tenkt og lage den litt mer http://fsai.fh-trier.de/~hermenj/technik/m.../index_engl.php sånn kanskje.. Noen kommentar om bildene ? Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 16. november 2002 Forfatter Del Skrevet 16. november 2002 Hvis noen er fremdeles intreserte så har jeg bestemt meg for og lage samme som på bildene bare i aluminum. Fann ut at jeg hadde flere meter med 5mm aluminum. Kommer snart med tegninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå