Gå til innhold

Snikgebyr hos Gamezone

Anbefalte innlegg

Dette er bare som en liten advarsel til folk som handler på Gamezone og evt bestiller med faktura - dere må regne med et gebyr på kr 30,- i tillegg til summen som kommer opp i ordrebekreftelsen og som blir sendt pr e-post.

Ble lettere overrasket i dag da jeg mottok faktura for NWN2 CE, og summen var kr 518,- i stedet for kr 488,- som sto i ordren. Det viste seg da, når jeg søkte i deres mange siders lange leveringsvilkår, at det var sneket inn en liten linje - "fakturagebyr kr 30,-"

Har bestilt en hel del fra Gamezone, og gidder ikke lese gjennom vilkårene hver bidige gang - og det er her jeg mistenker at Gamezone også regner med at de færreste gidder lese, de aller fleste klikker av haken i boksen som sier at man aksepterer vilkårene.

Poenget er at dette beløpet på kr 30,- aldri kommer opp på noen ordre når man klikker videre. Alle andre beløper og gebyrer står der, bare ikke fakturagebyret.

I tillegg, når man bestiller fra Gamezone.no får man opp diverse valg og leveringsmåter. Disse er:

Kredittkort

Postoppkrav

Faktura

Velger man "Postoppkrav" kommer det opp en boks som sier følgende: "Merk: Postoppkravsgebyr på kroner 48 per pakke blir lagt til"

Ved valg av de to andre kommer det ingen advarsel om merkostnader.

Hadde jeg visst at det var ekstragebyr på faktura hadde jeg bare betalt med Visa i stedet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det står som nevnt i kjøpsvilkårene. Det ble sikkert innført da de startet med faktura-kjøp i høst. Ettersom jeg har bestilt en hel del før dette, og faktisk har lest igjennom denne tidligere, regnet jeg ikke med at det var endringer.

Beløpet står ikke når man velger faktura, betalingsmetoder, eller når man går videre på diverse andre ordrebekreftelser hverken sendt på mail eller når jeg sjekker mine ordre hos gamezone. Den eneste plassen totalsummen var 518,- var i den fakturaen jeg fikk tilsendt sammen med spillet.

Gamezone mener sikker at de har sitt på det tørre her, men jeg mener det er villedende for kjøper, av grunner nevnt her og i første post.

edit: Bare prøv å gjør en bestilling av en hvilken som helst vare, så ser dere at alle andre beløp er ført opp til en hver tid, bare ikke dette gebyret.

edit2: legger ved noen bilder - bilde 3 er av ordren min fra mine sider hos Gamezone, da jeg ikke orker bestille på nytt derfra :) men når man trykker bekreft ordre får man opp samme sum og elementer som i bilde 3. Det samme fikk jeg tilsendt pr epost.

post-4131-1162485039_thumb.jpg

post-4131-1162485044_thumb.jpg

post-4131-1162485048_thumb.jpg

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

Gamezone kan ikke forvente at enhver kjøper skal studere kjøpsbetingelsene i detalj, og deretter unnlate å opplyse om ekstragebyret noen andre steder. Særlig suspekt er det at det ikke blir oppgitt på ordrebekreftelsen. Gamezone bør snarest forbedre informasjonen om dette gebyret, bl.a. ved å få det med på ordrebekreftelsen, samt informere om det under betalingsmåter. Noen som gidder å maile Gamezone en skjennepreken? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...