pax1 Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 (endret) Trenger litt hjelp/info. Har et Camebridge Soundworks 5.1 høyttaler-sett som jeg ønsker å gjenbruke i ny maskin bygd på Abit AW9D-MAX hovedkort som kommer med innebygget lyd (på eget AudioMAX connection kort). Pr. idag er det koblet på Audigy 2 via Digital Out Jack (AC-3 SPDIF). AudioMAX kortet har også S/PDIF Out, men via optisk fiber... Ledningen jeg putter inn i mitt Audigy 2-kort pr idag går ikke inn i denne. Det følger også med en optisk fiber-kabel med hovedkortet (se bildet - kabelen til høyre), men den løser helle ikke problemet. Så.. jeg trenger noen tips fra flinke folk. Hvordan får jeg koblet høyttaler-settet mitt på dette hovedkortet? Finnes det noen overganger mellom den optiske kabelen og jack'en som går videre inn til DTT3500? På forhånd takk. Edit: Hmm.. kikket litt på baksiden av den DTT3500-boksen som ser slik ut: . Det er jo den Digital DIN jeg har koblet til pr. idag. Men det finnes jo også en optical. Er det inn der den kabelen som følger med hovedkortet skulle gått? Og finnes evt. slike kabler å kjøpe i lengre versjoner? Uansett.. syns det er litt rart.. (men det er sikker bare pga. manglende kunnskap). Begge kortene lister utgangen som digital S/PDIF-ut, men det kan tydeligvis finnes både i optisk og andre versjoner?... Endret 2. november 2006 av pax1 Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 3. november 2006 Forfatter Del Skrevet 3. november 2006 Hmm... ingen lyd-eksperter her som kan hjelpe meg?.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå