Invert Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Guiden på sia mi tar utgangspunkt i nVidia sine drivere med Red Hat 8.0 men fungerer vel med alle redhat distroer skulle jeg tro...er det ikke bar å prøve? Husk og lag backup først :smile: Lenke til kommentar
Invert Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 1. Da må du enten boote opp windows og legge driverne på en diskett og boote opp linux og innstallere dem fra diskett. 2. Du kan montere harddisken hvis det er et fat32 system, kjør kommandoen: man mount så leser du det som kommer opp, mount /dev/hdXX /monteringspunk kommandoen over viser hva du skal gjøre XX = eks: hda1 /monteringspunkt er hvor du vil at harddisken skal være, i en mappe du bestemmer.. mounting gjøre som root... 3. Du kan laste ned driverne på nytt og innstallere dem og lese text fila til nvidia Lenke til kommentar
dumle1337 Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Hvor skal jeg finne de på disketten da? skrive a: ??? Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 skriv "mount /mnt/floppy" da finner du filene i /mnt/floppy, når du skal ta disketten ut skriver du umount /mnt/floppy Lenke til kommentar
Invert Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Det er ikke noe A: eller C: i linux... Skriv denne kommandoen som root: mount /dev/fd0 /mnt/floppy Så skriver du: cd /mnt/floppy Da er du inne på disketten, for da har du montert /dev/fd0 (<--som er diskett stasjonen) og lagt den til syne på /mnt/floppy (<---- som er en mappe som man vanligvis legger disketten i) Skjønner du det? :? Lenke til kommentar
dumle1337 Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Men den ene filen er for stor til disketten. Hadde ddet vært mulig å komme inn på en harddisk med NTFS system??? Lenke til kommentar
Invert Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 NTFS er ikke lurt med linux da hele partisjonen med ntfs kan bli ødelagt :sad: last ned driverne på nytt da :smile: Eller brenn en cd med dem på [ Denne Melding var redigert av: Invert på 2002-11-10 16:06 ] Lenke til kommentar
dumle1337 Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Ja, men hvordan hjelper det. De blir vel ikke mindre? Lenke til kommentar
Invert Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Når du er i linux så laster du dem ned til linux da vettu. Bruk lynx, kommando: lynx Og last dem ned der man lynx for mer info :smile: Lenke til kommentar
dumle1337 Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 lynx ???? Hvordan får man tak i de der da? Lenke til kommentar
Invert Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 lynx = internettbrowser = IE = OPera -bilder og en del farger lynx er en text basert browser for internett Før du spør så mye mer så prøv å søk litt på google.com :smile: Let litt og finn ut ting selv, man må det en del skjønner du. Let etter lynx og last det ned hvis det ikke er på linuxen din alt da. Prøv og se om kommandoen: lynx (fungerer det har du det og skriver da "g" også nettadressa) Lenke til kommentar
dumle1337 Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Blei litt lei... Gadd ikke å stresse mer, så jeg bare tok GeForce 2 GTS kortet til broren min. Men nå er det jo enklere å få satt opp sånn at GeFroce 4 kortet mitt virker nå vel... Lenke til kommentar
drall Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 ARGH!! skreiv en inngående nybegynnerguiden og kom bort i en knapp eller to på tastaturet, og Opera lukker seg. Tror ikke jeg gidder skrive om igjen. Gjorde et google-søk som kanskje vil vise seg å vere nyttig. Lenke til kommentar
mohuhau Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Quote: Den 2002-11-10 16:09, skrev dumle1337:lynx????Hvordan får man tak i de der da? i nyeste versjoner er lynx skiftet ut med links. :smile: Edit: typo [ Denne Melding var redigert av: mohuhau på 2002-11-10 20:11 ] Lenke til kommentar
Gjest mafister Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 http://download.nvidia.com/XFree86_40/1.0-3123/README sier ikke mer jeg. :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå