Sirslask Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Jeg har bestilt en pakke fra PSdata og den har kommet til posthuset den 24 men har enda ikke fått henteseddel i posten, kan jeg hente den uten, og hvordan? Lenke til kommentar
Selvin Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Jeg har bestilt en pakke fra PSdata og den har kommet til posthuset den 24 men har enda ikke fått henteseddel i posten, kan jeg hente den uten, og hvordan? 7204240[/snapback] Hei du!! Skal gå fint det, vis du har fått oppgitt sporingsnr. til pakken kan du si det til betjeningen på postkontoret. Gjorde det samme for omtrent et halvt år siden og det funka topp!! :!: Selvin... Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 Hei du!! Skal gå fint det, vis du har fått oppgitt sporingsnr. til pakken kan du si det til betjeningen på postkontoret. Gjorde det samme for omtrent et halvt år siden og det funka topp!! :!: Selvin... 7204257[/snapback] er det det samme som kolli nr? Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 (endret) Jeg har bestilt en pakke fra PSdata og den har kommet til posthuset den 24 men har enda ikke fått henteseddel i posten, kan jeg hente den uten, og hvordan? 7204240[/snapback] Oppgi sporingsnummer i butikken. Endret 2. november 2006 av eXtreme-501 Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 (endret) Hei du!! Skal gå fint det, vis du har fått oppgitt sporingsnr. til pakken kan du si det til betjeningen på postkontoret. Gjorde det samme for omtrent et halvt år siden og det funka topp!! :!: Selvin... 7204257[/snapback] er det det samme som kolli nr? 7204268[/snapback] Tror det, har ihvertefall gjort det mange ganger før, og da viste jeg dem smsen som jeg fikk på mobilen, som jeg fikk om at pakka var kommet. Men du kan også taste inn sporingnummeret på posten.no så kan du skrive ut en henteseddel... Endret 2. november 2006 av eXtreme-501 Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Gjør stort sett alltid det jeg, har aldri tid til å vente en dag ekstra for at posten skal levere ut den jævla lappen Lenke til kommentar
Sirslask Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 Hei du!! Skal gå fint det, vis du har fått oppgitt sporingsnr. til pakken kan du si det til betjeningen på postkontoret. Gjorde det samme for omtrent et halvt år siden og det funka topp!! :!: Selvin... 7204257[/snapback] er det det samme som kolli nr? 7204268[/snapback] Tror det, har ihvertefall gjort det mange ganger før, og da viste jeg dem smsen som jeg fikk på mobilen, som jeg fikk om at pakka var kommet. Men du kan også taste inn sporingnummeret på posten.no så kan du skrive ut en henteseddel... 7204287[/snapback] Har ikke skriver eller fått sms men kan vel bare si hvem pakken er sendt til og kolli/sporings nr Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Hei du!! Skal gå fint det, vis du har fått oppgitt sporingsnr. til pakken kan du si det til betjeningen på postkontoret. Gjorde det samme for omtrent et halvt år siden og det funka topp!! :!: Selvin... 7204257[/snapback] er det det samme som kolli nr? 7204268[/snapback] Tror det, har ihvertefall gjort det mange ganger før, og da viste jeg dem smsen som jeg fikk på mobilen, som jeg fikk om at pakka var kommet. Men du kan også taste inn sporingnummeret på posten.no så kan du skrive ut en henteseddel... 7204287[/snapback] Har ikke skriver eller fått sms men kan vel bare si hvem pakken er sendt til og kolli/sporings nr 7204347[/snapback] Det kan du, du bør også ta med legitimasjon bare for sikkehets skyld. Lenke til kommentar
Poldot Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 (endret) har ikke skriver eller fått sms men kan vel bare si hvem pakken er sendt til og kolli/sporings nr 7204347[/snapback] Ikke noe problem! Bare å oppgi forsendelsesnr. Men husk legitimasjon Endret 2. november 2006 av Poldot Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 (endret) Jeg har flere ganger hentet ut pakker for andre, bare med å oppgi beløp og antall kolli. :!: Endret 2. november 2006 av frostbitten Lenke til kommentar
Khalifen Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Posten er slappe med å sjekke ID ol. Jeg har selv hentet andres pakker flere ganger ... Lenke til kommentar
Luc1fer- Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Ja, posten er sløve der.. Henter selv alltid ut pakkene uten lapp, da jeg ikke gidder å kjøre hjem å hente lappen, før jeg må ned på postkontoret i dag. Det skal også nevnes at jeg bor i ei lita bygd, og at alle kjenner hverandre. Dessuten er det mange ganger som jeg har sendt venner/familie for å hente pakkene mine. Så det bør nok gå bra det Lenke til kommentar
perjohan Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Ja, posten er sløve der.. Henter selv alltid ut pakkene uten lapp, da jeg ikke gidder å kjøre hjem å hente lappen, før jeg må ned på postkontoret i dag. Det skal også nevnes at jeg bor i ei lita bygd, og at alle kjenner hverandre. Dessuten er det mange ganger som jeg har sendt venner/familie for å hente pakkene mine. Så det bør nok gå bra det 7209485[/snapback] Hvis du bor i ei lita bygd der alle kjenner alle, synes jeg det er litt sært at du klager på at du ikke blir krevd for legitimasjon...... Jeg vill blitt sur om jeg måtte vise legitimasjon dersom postdama kjente meg. Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Hvis du bor i ei lita bygd der alle kjenner alle, synes jeg det er litt sært at du klager på at du ikke blir krevd for legitimasjon...... Jeg vill blitt sur om jeg måtte vise legitimasjon dersom postdama kjente meg. 7218036[/snapback] Posten har ikke noen krav om å vise ID, eller at "addreseaten" må komme å hente pakke.. Det at du har pakkesporings infoen er bevis nok, da du skall være flink om du finner ut den, samtidlig være "synsk" nok til å vite hvilket post kontor den skall til. (Da dette ikke kommer opp, før den er framme..) Desverre, så åpner dette for at noen kan kapre pakke lappen i fra "post kassa", for så å hente den.. Men dette er vist et ytters skjeldent problem, så derfor har ikke posten til dags dato et ID krav for dette.. .:CyberMan:. Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Hvis du bor i ei lita bygd der alle kjenner alle, synes jeg det er litt sært at du klager på at du ikke blir krevd for legitimasjon...... Jeg vill blitt sur om jeg måtte vise legitimasjon dersom postdama kjente meg. 7218036[/snapback] Posten har ikke noen krav om å vise ID, eller at "addreseaten" må komme å hente pakke.. Det at du har pakkesporings infoen er bevis nok, da du skall være flink om du finner ut den, samtidlig være "synsk" nok til å vite hvilket post kontor den skall til. (Da dette ikke kommer opp, før den er framme..) Desverre, så åpner dette for at noen kan kapre pakke lappen i fra "post kassa", for så å hente den.. Men dette er vist et ytters skjeldent problem, så derfor har ikke posten til dags dato et ID krav for dette.. .:CyberMan:. 7218189[/snapback] Joda, dette innførte Posten i sommer. Når en pakke skal hentes, må du vise ID for å vise at du er personen pakker står på. Lenke til kommentar
laagen Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Tja,når jeg venter på en pakke,følger jeg den på nettet via sporingsnummeret. Når det står at den er ankommet mitt lokale postkontor(les:post i butikk), skriver jeg så ut dette og signerer og leverer på posten. Dette har alltid gått bra og jeg har aldri måttet vise legitimasjon. Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 Har gått fint for meg å hente pakker uten seddelen. Sier bare hvem pakken er til så finner dei den. Det er heller ikke noe stort postkontor så det er ikke vanskelig for dei å finne den uansett. Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Joda, dette innførte Posten i sommer. Når en pakke skal hentes, må du vise ID for å vise at du er personen pakker står på. 7218390[/snapback] Bare hvis du ikke har lapp/har skrevet den ut fra posten.no, ikke hvis du har originalen. (Det var i alle fall regelen de innførte, den håndheves tydeligvis litt variabelt...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå