heier Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 det funker? da laster jeg ned det! Det er vel ikke noe Media Center PC-only greier? 7212926[/snapback] Tror det dessverre...jeg prøvde, men det funket dårlig på vanlig Windows XP virket det som. Jeg har prøvd VLC flere ganger, får bilde men ikke lyd, hva kan det komme av? Jeg har editert bat filen til vb=3000 og ab=400. Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 3. november 2006 Del Skrevet 3. november 2006 Tråd flyttet da dette har blitt en spørsmål og svar tråd. Lenke til kommentar
Nastro Azzurro Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 ja, foreløpig må du ha media center Har selv media center 2005 xp og det funker veldig bra! Men han som mekker programmet driver å lager en plugin til vanlig xp nå =) så den kommer vel snart! Lenke til kommentar
parallax313 Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 For folkene som vil encode video-filer til WMV med noe bedre en skjitkvaliteten som transcode360 eller vlc lager, gå for all del for TMPGenc eller lignende. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 4. november 2006 Del Skrevet 4. november 2006 For folkene som vil encode video-filer til WMV med noe bedre en skjitkvaliteten som transcode360 eller vlc lager, gå for all del for TMPGenc eller lignende. 7218770[/snapback] Som navnet tilsier kan vel bare TMPGenc encode til MPEG1 og MPEG2. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 For folkene som vil encode video-filer til WMV med noe bedre en skjitkvaliteten som transcode360 eller vlc lager, gå for all del for TMPGenc eller lignende. 7218770[/snapback] Hvis man gidder å tweake litt i batch-fila så kan kvaliteten bli ganske bra. VLC gjør jobben veldig bra det. Lenke til kommentar
Arcadeuz Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Hvilken verdi for bildekvalitet og lydkvalitet i batch-fila mener dere er best? Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) Hvilken verdi for bildekvalitet og lydkvalitet i batch-fila mener dere er best? 7221106[/snapback] Jeg har brukt 3500 på bilde, og 128 på lyd. Det holder i massevis for meg. Tven har noen fine bildeforbedringsteknikker som gjør at bildet blir supert nesten uansett kvalitet over 2000. Endret 5. november 2006 av T-Solberg Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 En annen ting som er verdt å få med seg er at den fremgangsmåten som kewell79 forklarer i første post ikke fungerer med eldre versjoner av VLC. Derfor det ikke funket tidligere hos meg. Nå etter å ha lastet ned alle filene som beskrevet i 1 post funker det. Håper at kvaliteten holder da jeg har funnet en del konverteringsprogrammer som virkelig sparker i fra seg når det gjelder kvalitet. Lenke til kommentar
mikkard Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Skjønner ikke dette helt, dere får ha meg unnskyldt!Noen som gidder å lage en liste, der dere punktvis skriver godt forklart hvordan jeg gjør det? Hadde vært veldig takknemmelig! 7212120[/snapback] Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Følg punkta i fyrste innlegg, so skal det fungere: Last ned VLC via linken i fyrste post Pakk ut til c:\, og endre namnet på mappa til vlc Last ned .bat-fila det er linka til i fyrste innlegg, og legg den i c:\vlc Finn fram videofila du vil konvertere, og dra den over .bat-fila. Den nye fila vert lagt på same stad som originalfila Lenke til kommentar
mikkard Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Tusen takk Men en ting leg lurer på, hvilken mappe skal jeg endre navn på når jeg laster ned vlc? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Det du laster ned er ei .zip-fil, og når du pakker den ut til c: får du ei mappe der som heiter noko slikt som vlc-0.8.6-test1-20061031-0330-win32. Den endrer du til berre vlc. Lenke til kommentar
mikkard Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Nå fikk jeg det til! Takker. Fila er på ca 200 megabyte. Hvor lang tid tar det sånn ca? Lenke til kommentar
Mala Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Nå fikk jeg det til! Takker. Fila er på ca 200 megabyte. Hvor lang tid tar det sånn ca? 7221864[/snapback] Prøv det så finner du raskt ut det Lenke til kommentar
notinuseanymore Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Ah, prøvde dette nå. Funker jo veldig bra! Kjempegreier! Selv om Microsoft prøver å lokke alle sammen til å bruke wmv A Lenke til kommentar
parallax313 Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 Som navnet tilsier kan vel bare TMPGenc encode til MPEG1 og MPEG2. 7219280[/snapback] Nix, det støtter WMV og masse andre standarder i tillegg til MPEG fullt ut. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 5. november 2006 Del Skrevet 5. november 2006 (endret) Som navnet tilsier kan vel bare TMPGenc encode til MPEG1 og MPEG2. 7219280[/snapback] Nix, det støtter WMV og masse andre standarder i tillegg til MPEG fullt ut. 7224235[/snapback] Hmm, jeg lastet ned siste versjon før jeg svarte og så ikke noe WMV i det hele tatt. TMPGEnc-2.524.63.181-Free er versjonen jeg prøvde, er det en spesiell ikke-gratis versjon du snakker om muligens? Fra readme.en.txt : ====================================== TMPGEnc 2.5 ====================================== 1. The software The software converts AVI(*.AVI) file into MPEG-1/2. EDIT: Ah, jeg tror du snakker om TMPGEnc XPress, kan det stemme? Den er uansett ikke gratis. Endret 5. november 2006 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
@Lee Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 (endret) og hvis du har flere filer som skal konverters kan du legge inn alle i en og samme .bat-fil. Når den første er ferdig konvertert starter den på den andre. se denne linken for eksempel: 4-filerkonvertering virker ikke slik som jeg trodde. Man må lukke vlc for at den skal sprette til neste konverteringen av neste fil. Endret 6. november 2006 av @Lee Lenke til kommentar
DagoMeisteR Skrevet 6. november 2006 Del Skrevet 6. november 2006 Hvordan skifter jeg bilde og lydverdi på konverteringen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå