Sjenever Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Tror jeg skriver for mange som har det samme problemet. Jeg har filer som jeg gjerne skulle slettet men som jeg ikke får tillatelse til. Dette er hva jeg får opp: "Kan ikke slette filnavn:Ingen tilgang. Kontroller at disken ikke er full eller skrivebeskyttet, og at filen ikke er i bruk." Har funnet endel tips her på dette forumet og på win-xp.no, men til ingen nytte. Noen av tipsene er: Åpne nero og slett filen der. Kjøre i sikkerhetsmodus. Fjerne attributter. Formatere partisjonen. Alt dette har jeg forsøkt. Fant også noe om dette problemet i http://support.microsoft.com/default.aspx?...kb;en-us;298345, der det står at for å slette filer må du ha tillatelse fra administrator. JEG ER ADMINISTRATOR PÅ MASKINEN. Nå håper jeg at noen kan hjelpe meg og sikkert mange andre med dette problemet. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 du må ta over rettighetene først. Lenke til kommentar
Sjenever Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Quote: Den 2002-11-10 15:10, skrev ueland85:du må ta over rettighetene først. Hvordan gjør jeg det? Har loggen meg inn som administrator, om det var det du mente. Eller.....? Lenke til kommentar
nucleus Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Jeg har også hatt dette problemet, for meg løste det seg ved å bruke et tillegsprogram som ligger sammen med Norton Antivirus 2003 som heter Wipe Info. Der finner man bare problem-filen på harddisken og så wipes den av harddisken. Lenke til kommentar
Sjenever Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Quote: Den 2002-11-10 15:22, skrev nucleus:Jeg har også hatt dette problemet, for meg løste det seg ved å bruke et tillegsprogram som ligger sammen med Norton Antivirus 2003 som heter Wipe Info. Der finner man bare problem-filen på harddisken og så wipes den av harddisken. Har forsøkt med et program som heter "Mutilate File Wiper", men fikk ikke tilgang der heller. Lenke til kommentar
Mr-CEO Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Hei, har ofte problemer med beskyttelsesfeil i windows. eg. filen kan ikke slettes fordi ett eller annet program brukr den... Løsningen: http://www.wanari.com/portal/pane0/Tools?pg=31 Det er ett freeware filbehandler. Helt genialt, alt kan styres med tastatur og det er meget kjapt. For de som hadde DOS og NC er dette win versjonen. Like rask. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 holder på å finne den *** knappen nå som løser problemet...svarer om noen min. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 fant endelig knappen :smile: åpne en mappe, klikk på tools og gå inn på folder options...når du er der belger du punktet view, let så etter punktet "use simple file sharing" og slå av den *** dritten. så kan du gå inn på mappen som har "Problemer" og velge securety, advanced og owner...håper at dette var til meget god hjelp :smile: svar og si om det funka :smile: Lenke til kommentar
Sjenever Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Quote: Den 2002-11-10 15:32, skrev Mr-CEO:Hei, har ofte problemer med beskyttelsesfeil i windows. eg. filen kan ikke slettes fordi ett eller annet program brukr den...Løsningen:http://www.wanari.com/portal/pane0/Tools?pg=31Det er ett freeware filbehandler. Helt genialt, alt kan styres med tastatur og det er meget kjapt. For de som hadde DOS og NC er dette win versjonen. Like rask. Er villig til å prøve det meste. Takk for tipset. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 løsningen har jeg skrevet ovenfor, en ganske enkel løsning som tar 1min :smile: Lenke til kommentar
Sjenever Skrevet 10. november 2002 Forfatter Del Skrevet 10. november 2002 Quote: Den 2002-11-10 15:40, skrev ueland85:fant endelig knappen :smile:åpne en mappe, klikk på tools og gå inn på folder options...når du er der belger du punktet view, let så etter punktet "use simple file sharing" og slå av den *** dritten.så kan du gå inn på mappen som har "Problemer" og velge securety, advanced og owner...håper at dette var til meget god hjelp :smile:svar og si om det funka :smile: JUHUUU Dette var det som skulle til. Mange 1000 takk for hjelpen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå