South_Bridge Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 Jeg har en laptop, og ved skrivepulten hjemme har jeg stående en pc med tilhørende mus/tast og en LCD. Det jeg ønsker er å koble laptoppen min slik at jeg får brukt 19" min, siden den er mye bedre en lille 15" widescreenen som er på laptoppen. Jeg kunne også ha tenk å kun ha i bruk et keyboard+mus. Jeg vet det finnes KVMer, men disse koster gjerne fra en 400 med kabler. Så jeg tenke å gjøre det på fattigmannsmetoden, å kjøpe 2x usb-hubber og en CRT-videokabel siden lappen har utgang for dette. Skjermen min er en BENQ og etter hva jeg ser så er det en DVI og gammel CRT tilkobling på denne(husker ikke hva denne tilkoblinga heter). Tipper jeg korrekt tar skjermen min video hva den som er aktiv, så skulle vel ikke være noe problem med det? Og kan jeg "hot-swappe" tastaturet/musa for jeg har et slikt logitech trådløst sett som har vanlig PS/2 for mus og tast men også USB for begge 2? Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 2. november 2006 Del Skrevet 2. november 2006 2usb hubber + en skjermkabel er faktisk dyrere enn de billigere KVM-switchene. Har selv en Aten KVM til 150 kroner som fungerer utmerket. Lenke til kommentar
South_Bridge Skrevet 2. november 2006 Forfatter Del Skrevet 2. november 2006 Jeg finner bare dyre noen jeg. Det jeg trenger er video, usb for et felles tast/mus og lyd hadde vært greit.... noen som har en anbefaling? Må nesten ha tast/mus på usb siden lappen ikke har PS/2 utganger :-/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå